A pofás külső még a leghervasztóbb tartalmú könyvet is képes helyrepofozni és arra biztatni az olvasót, hogy az időnként unalmas szövegek helyett a könyv vizuális értékeit falja. A Magyar Könyvtervezés díj évről évre összegyűjti a magyar könyvkiadás legszínvonalasabban megtervezett és kiadott kiadványait. Ebben a könyvajánlóban kivételesen fontosabb a külső, mint a belbecs. 2024 legmutatósabb kiadványai kategóriánként, a Szakirodalom duplázásával.
Elmélet és tudomány a művészeti gyakorlatban – Szöveggyűjtemény a művészeti kutatásról 2023, Magyar Képzőművészeti Egyetem, nem került kereskedelmi forgalomba
Tervező: Visnyai Zoltán Kategória: szakirodalom A nem kimondottan izgató cím egy meglehetősen száraz, művészetelméleti tanulmánykötetet takar, igencsak vagány köntösbe csomagolva. Külsejét tekintve kifogástalan, a tipográfia, a képhasználat és a tördelés is egységes színvonalú, és a kiadvány a visszafogott színhasználat ellenére is karakteres. Sajátos, de egyáltalán nem zavaró kötészeti és formanyelvi megoldás, hogy a könyv sarkai le vannak csapva. A puhakötésű, mégis masszív kiadványt textúrált anyag borítja.
Jó kérdés. Tíz pont, amivel közelebb jutunk a válaszhoz.
Összeállította: Lits Benedek és Vaszkó Iván
1.Magyarország 7,5 százaléka még sohasem használt közösségi médiát. Tegyük hozzá, uniós szinten így is dobogón vagyunk, nálunk csak Dánia és Ciprus pörgeti jobban a platformokat.
3. Ez most komoly? Miért költenek még mindig influenszerposztokra? Persze, hogy komoly. Íme pár logikus magyarázat.
· Jelentősen bővült az influenszermarketingben részt vevő cégek száma, egyre inkább lényeges eleme lett a többcsatornás (omnichannel) marketingkampányoknak. · Az 1980–1995 között született milleniálok kezdenek átszokni a hagyományos médiáról a közösségire, így egyre könnyebben célozhatók meg influenszerekkel is. · Az offline szájreklám már rég nem a leghatékonyabb reklámfajta, a közösségi médiában terjedő rövid felhasználói videók átvették ezt a szerepet. · Az influenszerek száma az egekbe szökött. Igaz, a többségük valójában tízezer követő alatti nanoinfluenszer, a márkák mégis leginkább velük szeretnének dolgozni.
· Az Instagramon és a Tiktokon az idősebb platformokhoz képest új célcsoportokat lehet elérni, az öt és huszonkét év közötti I-Gent, vagyis az internetgenerációt. · A márkák kezdenek áttérni a nekik releváns adatok mérésére, például a lájkok helyett az átkattintások arányára, ez is felfele hajtja az influenszerkampányok sikerességét.
4. 63% Egy kutatás szerint ilyen arányban szeretnének a cégek mesterséges intelligenciát használni az influenszerkampányaikban. Főképp a releváns influenszerek kiválasztása miatt.
5. A hirdetők fáznak tőle, a nézők nem Brutális nézettségeket hoz a Twitch már Magyarországon is, de márkavédelmi szempontból ez a platform még mindig szürkezóna. Mert hát ki tudja, melyik streamernek mikor durran el élőben az agya.
6. Kik a magyar Twitch-sztárok?
Sokáig a TheVR volt. (Portré: Forbes, 2022/11.) Most is ők a legkövetettebb magyar Twitch-csatorna, de az elmúlt év a megosztó 2okos párosról is szólt.(Erről bővebben: 121. oldal.) Összes megtekintett óra (2023)
1. TheVR: 3 674 609 2. 2okos: 1 823 924 Egy év alatt 209 719 követőt verbuváltak, áprilisban övék lett a valaha volt legmagasabb pillanatnyi nézőszám (70 893 néző). 3. Nessaj: 1 289 080 4. Jordanfaki: 1 213 606 5. Eazykee: 885 033
8. Mennyibe kerülnek a droidok? 235 millió forintba. Ennyit hirdetett a Fidesz, a Megafon és a CÖF (Civil Összefogás Fórum) facebookos, google-ös propagandára idén év elejétől március 28-ig. A Facebook tíz legnagyobb politikai-közéleti hirdetője között csak a kormányoldalt találjuk.
9. És ha már politika
Magyar Péter-posztokra interaktálunk a legjobban. Majdnem tripla akkora mértékben, mint Orbán Viktorra. Magyar politikusok márciusban a Facebookon
10. A másolat másolatának a másolata A fontosabb „új” platformok
2020–2021 Instagram és Facebook Reels, Youtube Shorts – a Tiktok mintájára. Azután, hogy utóbbit betiltották Indiában, vagyis szabad préda lett egy milliárdos nagyságrendű célcsoportból.
2022 Bereal – kicsit a Snapchatre hasonlít, csak vállalhatóbb üzenettel. 2020-ban jött ki, két évvel később kapták fel. Sokaknak szimpatikus volt, hogy elég csak napi két percet posztolni.
2023 Threads – az X (Twitter) mintájára. Mark Zuckerberg cége jól ráérzett a néplélekre, miután Musknál elszabadult a pokol. Kilenc hónap alatt havi 130 millió aktív felhasználójuk lett (X: 550 millió).
2024 Tiktok Notes – az Instagram mintájára. Csak korlátozott számú országban, még nem tudni, hogy az Egyesült Államokban bevezetik-e.
Globális pénzügyi tranzakciók sűrűjében mozog. Olyan nemzetközi szervezetekbe kap meghívást, ahová maroknyian jutnak a világelitből. Egy tizenkétbillió dolláros piac meghatározó arca. Itthon a legtöbben mégis csak úgy hallanak róla, mint levitézlett dollárbaloldali politikusról. Egy elbeszéletlen nagypályás karrier – hozzá némi foci, halászlé és a bajai drive.
Tavaly is jólesett leírni, most is jólesik. Az idei Forbes Power Women’s Summit volt az eddigi legnagyobb eseményünk csaknem 2300 fős telt házzal a Millenáris két színpadán. Nem csoda, ha azt nézzük, hogy milyen csoda előadóink voltak.
„A jobb élethez való alanyi jog nem létezik. Azt mindenki magának teremti meg” – idéztük 2022. tavaszi Life különszámunk címlapsztorijában Náray Tamást. Ő így teremtette meg először, még mint divattervező. Részletek akkori portrénkból.