„Öt nap alatt megtérült.” Abosi Barna két éve Amerikában kóstolta meg Logan Paul és KSI közös sportitalmárkáját. A Prime nálunk is berobbant, a mániára itthon is szép számmal ülnek fel a tizenévesek, több ezer forintot sem sajnálnak (a szülők pénztárcájából) a rikító palackos löttyökért. „Vonzott, hogyan lehet terméket létrehozni. Ahol senki sem dirigál, hogyan beszéljek róla, vagy milyen színű pólóban.” Csinált is egy prémium árkategóriás márkát, majdnem tízmillió forintot tett a projektbe. Ez térült meg öt nap alatt.
Barni már tíz éve gyártja videóit. Nem leplezi, hogy ezen a piacon néha másolni kell, trendvideókkal kell kiszolgálni az algoritmust. Valami hasonlóba vágott a Quickkel is tengerentúli mintára. Több éve ígérgeti nyolcszázezer követőjének, hogy lassan tényleg piacra dobja üdítőmárkáját, videókban számolt be a fejlesztési folyamatról. Nem üdítőt főzni tanult meg, hanem minden mást, ami ahhoz kell, hogy üdítőt hozhasson létre és árulhasson, a koncepciótól a kóstoláson át a bevizsgálásig. Nehéz volt? Azt mondja, nyugodtan csillagozzam ki a szopás szót.
Pedig azt mondják Barniról, hogy youtubertől tényleg ritka az a türelem, érdeklődés, alázat, ahogyan beletanult a tőle idegen szakmába. „Ha valaki úgy állna be mögé, hogy értéket nem ad hozzá, persze kipukkad a lufi. Barni nem ilyen” – mondja Cserniczky Botond sörfőző, ő szállt be dobozba álmodni a projektet. Sörös lévén Barnival együtt kellett megtanulnia az üdítőipart. Új piac nyílt meg előtte, többen is keresik kézműves üdítőért, nemrég a Simon’s Burgernek is készített egyet. „Nem hittem, hogy ebben is lesz művészet, sőt a sörhöz képest sokkal nagyobb a vászon.”