










Számokban:
10 moderátor
22 kiállító
50 előadó
200 fős stáb
Tavaly is jólesett leírni, most is jólesik. Az idei Forbes Power Women’s Summit volt az eddigi legnagyobb eseményünk csaknem 2300 fős telt házzal a Millenáris két színpadán. Nem csoda, ha azt nézzük, hogy milyen csoda előadóink voltak.
Számokban:
10 moderátor
22 kiállító
50 előadó
200 fős stáb
Ha már megvetted, csak jelentkezz be!
Jó kérdés. Tíz pont, amivel közelebb jutunk a válaszhoz.
Összeállította: Lits Benedek és Vaszkó Iván
1.Magyarország 7,5 százaléka
még sohasem használt közösségi médiát. Tegyük hozzá, uniós szinten így is dobogón vagyunk, nálunk csak Dánia és Ciprus pörgeti jobban a platformokat.
3. Ez most komoly? Miért költenek még mindig influenszerposztokra?
Persze, hogy komoly. Íme pár logikus magyarázat.
· Jelentősen bővült az influenszermarketingben részt vevő cégek száma, egyre inkább lényeges eleme lett a többcsatornás (omnichannel) marketingkampányoknak.
· Az 1980–1995 között született milleniálok kezdenek átszokni a hagyományos médiáról a közösségire, így egyre könnyebben célozhatók meg influenszerekkel is.
· Az offline szájreklám már rég nem a leghatékonyabb reklámfajta, a közösségi médiában terjedő rövid felhasználói videók átvették ezt a szerepet.
· Az influenszerek száma az egekbe szökött. Igaz, a többségük valójában tízezer követő alatti nanoinfluenszer, a márkák mégis leginkább velük szeretnének dolgozni.
· Az Instagramon és a Tiktokon az idősebb platformokhoz képest új célcsoportokat lehet elérni, az öt és huszonkét év közötti I-Gent, vagyis az internetgenerációt.
· A márkák kezdenek áttérni a nekik releváns adatok mérésére, például a lájkok helyett az átkattintások arányára, ez is felfele hajtja az influenszerkampányok sikerességét.
4. 63%
Egy kutatás szerint ilyen arányban szeretnének a cégek mesterséges intelligenciát használni az influenszerkampányaikban. Főképp a releváns influenszerek kiválasztása miatt.
5. A hirdetők fáznak tőle, a nézők nem
Brutális nézettségeket hoz a Twitch már Magyarországon is, de márkavédelmi szempontból ez a platform még mindig szürkezóna. Mert hát ki tudja, melyik streamernek mikor durran el élőben az agya.
6. Kik a magyar Twitch-sztárok?
Sokáig a TheVR volt. (Portré: Forbes, 2022/11.) Most is ők a legkövetettebb magyar Twitch-csatorna, de az elmúlt év a megosztó 2okos párosról is szólt.(Erről bővebben: 121. oldal.)
Összes megtekintett óra (2023)
1. TheVR: 3 674 609
2. 2okos: 1 823 924
Egy év alatt 209 719 követőt
verbuváltak, áprilisban övék lett
a valaha volt legmagasabb pillanatnyi nézőszám (70 893 néző).
3. Nessaj: 1 289 080
4. Jordanfaki: 1 213 606
5. Eazykee: 885 033
8. Mennyibe kerülnek a droidok?
235 millió forintba.
Ennyit hirdetett a Fidesz, a Megafon és a CÖF (Civil Összefogás Fórum) facebookos, google-ös propagandára idén év elejétől március 28-ig. A Facebook tíz legnagyobb politikai-közéleti hirdetője között csak a kormányoldalt találjuk.
9. És ha már politika
Magyar Péter-posztokra interaktálunk a legjobban. Majdnem tripla akkora mértékben, mint Orbán Viktorra.
Magyar politikusok márciusban a Facebookon
1. Magyar Péter: 2 373 000 interakció
2. Orbán Viktor: 811 000 interakció
3. Szijjártó Péter: 387 000 interakció
4. Hadházy Ákos: 266 000 interakció
5. Karácsony Gergely: 185 000 interakció
10. A másolat másolatának a másolata
A fontosabb „új” platformok
2020–2021 Instagram és Facebook Reels, Youtube Shorts – a Tiktok mintájára. Azután, hogy utóbbit betiltották Indiában, vagyis szabad préda lett egy milliárdos nagyságrendű célcsoportból.
2022 Bereal – kicsit a Snapchatre hasonlít, csak vállalhatóbb üzenettel. 2020-ban jött ki, két évvel később kapták fel. Sokaknak szimpatikus volt, hogy elég csak napi két percet posztolni.
2023 Threads – az X (Twitter) mintájára. Mark Zuckerberg cége jól ráérzett a néplélekre, miután Musknál elszabadult a pokol. Kilenc hónap alatt havi 130 millió aktív felhasználójuk lett (X: 550 millió).
2024 Tiktok Notes – az Instagram mintájára. Csak korlátozott számú országban, még nem tudni, hogy az Egyesült Államokban bevezetik-e.
Az OTP merész ötlete, Tóta W. gyermekújságja és KAP vallomása a Forbes.hu-n. Ajánlók.
Egyre nagyobb érték a közösség, nem csak a közönség. Újra itt a legsikeresebb tartalomgyártók listája: kik azok, akik a több száz ezres követős profilokból valós üzleti értéket tudnak mutatni a hirdetői piacnak? Mi történik egyáltalán ezen a piacon?
Hogyan kezeled, ha első számú vezető vagy, és rákos leszel? Mit mondasz a kollégáknak? Hogyan és mennyit adsz le a munkádból? Mikor térsz vissza, hogyan találod meg újból a motivációd és új helyed a cégben, ami amúgy nélküled is jól elműködött? Gazsi Zoltán Eisberg-főnök betegségének és gyógyulásának tanulságai.
A Nagymező utcai megújult N28 ebédmenüje úgy megvett minket, hogy vacsora helyett először újból ebédelni fogunk visszamenni.