Így kelt életre a Marionett
Szárnyakat adnak
Pécsi kezek rajzolják a Red Bull animációit. A Kastner Kartoon stúdiójában jártunk.
Pécsi kezek rajzolják a Red Bull animációit. A Kastner Kartoon stúdiójában jártunk.
Így kelt életre a Marionett
Ha már megvetted, csak jelentkezz be!
Kedves Tartalmat Gyártók, Kontentet Kreálók, Véleményt Vezérlők, Tömeget Formálók, Magyarokat Influálók! A web kettő pont nulla régi, boldogabb idején – ahol még fórumokon, névtelenül anyáztuk egymást – valójában ugyanazt csináltuk, mint húsz évvel később. Csak amihez régen az URL-sávba pötyögtünk, ahhoz ma már appot nyitunk, ami akkor negyven sor volt a blogunkon, most tíz másodperces videó […]
Kedves Tartalmat Gyártók, Kontentet Kreálók, Véleményt Vezérlők, Tömeget Formálók, Magyarokat Influálók!
A web kettő pont nulla régi, boldogabb idején – ahol még fórumokon, névtelenül anyáztuk egymást – valójában ugyanazt csináltuk, mint húsz évvel később. Csak amihez régen az URL-sávba pötyögtünk, ahhoz ma már appot nyitunk, ami akkor negyven sor volt a blogunkon, most tíz másodperces videó a sztorinkban, és amit véleménynek hívtunk, azt ma úgy konferáljuk: eskü, nem reklám!
Ja, és akkor azt mondtuk rá, közösségi média. Ma jobb szó híján ugyanezt, csak ez már nem igaz.
A tízmillió (kilencmillió-hatszázháromezer-hatszázharmincnégy) fociedző, politológus, arénakoncert-szervező (rampapapam) és persze kontentkreátor országa vagyunk. Az Insta- és Tiktok-filterek, a Temu- és Shein-kuponkódok tíz év alatt fekete öves közösségimédia-marketingest, influenszer specialistát, uram bocsáss, tálentmenedzsert faragtak belőlünk. A huszonéves mobiltokcsászár kibékül (?) milliós bázisú Tiktok-profiljának eredeti arcával, ledobnak pár ezrest az égből, több ezer tizenéves pedig egyik markával a többi haját tépi, a másikkal meg élőzi a performanszt. És ilyenkor döntsük el, ki az influenszer. Jó, hogy nem influenszerezzük le rögtön a celebeket is. Meg a rappert, a tanárt, az orvost, a cipőárust, a politikust, a propagandistát… Ó, várj!
Közösséginek hívni a korélményt kicsit félrehúz, a közösségi háló mint olyan rég halott. Egy kínai algoritmusnak hála Mark Zuckerberg az egész birodalmát újragondolta rövid videókkal, ajánlott és hirdetett posztok garmadájával (rálestem gyorsan a Facebook-folyamomra, hatból három ilyen volt). Vezérlik figyelmünk a Szent és Sérthetetlen Képernyőidőért, az Aktivitási Rátáért és Egyéb Nagy Kezdőbetűkkel Szedett Hívószavakért. Ne kapcsolódj, hanem kapcsolgass. Görgess, fogyassz, gyarapíts! (Reklámbevételt tech óriásoknak.) Oly szép a világ, már ameddig a buborékod ér.
Időközben rozsdás mobiltörmelékekből rajzolódott ki az Iwiwen ragadt látnok markában a prófécia: KÖZÖSSÉG. Az első S egy N-re emlékeztet, de a jós még egyet ráz a markán, és már jó a szó. A márkák is kezdik megérteni: a közösség érték, és pár srác valamit tényleg jól csinál a körúttól pár száz kilométerre egy debreceni stúdióban hatszázezer Twitch-júzert és egy zsíros mekis szerződést bezsebelve vele. Nevükért lapozzatok párat, ott virít egy bizonyos rangsor tetején.
A legértékesebb magyar influenszerek listája a Forbes friss zászlóshajója. Tavaly az első kiadás pusztító oldalletöltési rekordot hozott, 1,9 millió kattintást a megjelenés hetén. Ha még többet hozott volna, a kilencmillió-hatszázháromezer-hatszázharmincnégy magyar influenszerből is többnek lett volna véleménye róla. Akinek volt, az a közösségével osztotta meg, annak ereje pedig továbbvitte a lista hírét, egyik buborékból a másikba átcsusszanva. Pedig mi tényleg csak egy piaci alapú listát akartunk megcsinálni, nem holmi társadalomkísérletet. De itt tartunk 2024-ben: egymást tapossuk az interneten, hogy magunkhoz ragadjuk a narratívát, közben valójában mind csak egy igazságszeletet teszünk hozzá ahhoz a valósághalmazhoz, amit a valódi közösségi média korszakában még együtt építgettünk, mára viszont az algoritmusok egyre odébb löknek tőle.
Ez a Forbes első – jobb szó híján – Social melléklete. Huszonnyolc oldalon próbálunk közelebb férkőzni a valósághoz a közösségi média alkonyán.
Az OTP merész ötlete, Tóta W. gyermekújságja és KAP vallomása a Forbes.hu-n. Ajánlók.
Két erős nő, anya és lánya a családi gyászból kiemelkedve építették tovább a rájuk hagyott Feszl Optikát. A holisztikus szolgáltatásban hisznek, ahogyan a szakma egyik hazai megújítójának számító nagyapa is egykor.
Lássuk, mit gondolunk erről mi, magyarok 2024-ben! Egyre többen használnak hevített dohányterméket, így felmerül a kérdés, hogyan vélekednek a magyarok erről a dohányzási formáról, és milyen társadalmi normák, etikett szabályok érvényesek az új típusú dohánytermékek használóira. A JTI Hungary Zrt. elkezdett utánajárni: a 2024 januárjában végzett reprezentatív kutatás eredményeit Dr. Kibédi-Varga Katalin protokoll- és etikettszakértővel […]