Egy nagy influenszer vagy ötven mikroinfluenszer? Mi kerül több tízmillió forintba egy megállapodásnál? Aki politizál, annak kampec? És ki akar káromkodó streamerekért fizetni?
Újra megmértük, ki mennyire profi, népszerű, aktív, és hol a helye üzletileg a magyar influenszerpiacon. Avagy ki az a húsz influenszer, akik ismertségüket valós üzleti értékké kovácsolták.
Nehéz megmondani, konkrétan mennyit költenek a márkák ezekre az influenszerekre, a követőbázistól a hírnéven és megbízhatóságon át a tartalom felhasználási jogáig sok minden befolyásolhatja. Forrásunk szerint a Forbes-listás szereplőknél eléréstől függően 400 és 800 ezer forintba kerülhet egy képes poszt, de a videós tartalom akár másfél milliót is kóstálhat, ha felhasználást is tartalmaz a deal.
Ami a márkanagyköveti együttműködéseket illeti, szigorú kizárólagossággal, tévéreklámokkal és óriásplakátokkal kísérve ezek a szerződések akár nyolc számjegyű összegről is szólhatnak. Nem véletlen: ha egy márka olyat talál, akivel közös értékeket vall hasonló közönségeknek, és mindezt profin, önazonosan teszi, akkor bizony érdemes hosszú távban elgondolkodnia. Figyelmünk egyre tevődik át a tévéről a mobilképernyőre, efelé nyílik a hirdetők pénztárcája is. Még ha az infláció most le is nyeli a médiaköltések növekedését. A Magyar Reklámszövetség szerint egy év alatt 6,6 százalékkal zsugorodott reálértelemben a médiatorta 2023-ra, és a digitális szelet sem olyan mértékben nő, mint korábban. Igaz, utóbbi így is 52,8 százalékot tesz ki, és a Nielsen kutatása szerint is a 2024-es reklámbüdzsék több mint 63 százalékát digitális csatornákon szeretnék elkölteni a világcégek.
Lássuk, mit gondolunk erről mi, magyarok 2024-ben! Egyre többen használnak hevített dohányterméket, így felmerül a kérdés, hogyan vélekednek a magyarok erről a dohányzási formáról, és milyen társadalmi normák, etikett szabályok érvényesek az új típusú dohánytermékek használóira. A JTI Hungary Zrt. elkezdett utánajárni: a 2024 januárjában végzett reprezentatív kutatás eredményeit Dr. Kibédi-Varga Katalin protokoll- és etikettszakértővel […]
Lássuk, mit gondolunk erről mi, magyarok 2024-ben! Egyre többen használnak hevített dohányterméket, így felmerül a kérdés, hogyan vélekednek a magyarok erről a dohányzási formáról, és milyen társadalmi normák, etikett szabályok érvényesek az új típusú dohánytermékek használóira. A JTI Hungary Zrt. elkezdett utánajárni: a 2024 januárjában végzett reprezentatív kutatás eredményeit Dr. Kibédi-Varga Katalin protokoll- és etikettszakértővel értékeltük.
Egyre több a hevített dohányterméket használó dohányos
Az utóbbi években a hevített dohánytermékek népszerűsége jelentősen megnőtt, leginkább a huszonévesek és a magasabb iskolai végzettségűek használják ezeket a termékeket. Hazánkban a dohányosok aránya 48%, a hevített dohányterméket használók pedig a felnőtt lakosság 18%-át teszik ki. A hevített dohánytermékek élvezeti értéke a hagyományos dohánytermékekkel összehasonlítva a megkérdezettek szerint ugyanolyan vagy magasabb: a kitöltők 31%-a gondolja jobbnak a hevített termékeket, 32%-uk szerint pedig semmivel sem maradnak el a hagyományos cigaretta élvezeti értékétől.
A hevített dohánytermék mint segítség a leszokásban
A kutatásból az is kiderült, hogy gyakorlatilag minden olyan válaszadó, aki használt valaha hevített dohányterméket, az a hagyományos dohánytermékeket is kipróbálta már. Utóbbiak közül 34% gondolja úgy, hogy az áttérés a hevített dohánytermékekre a dohányzás abbahagyásának az előszobája lehet. Azok a dohányosok, akik még sosem próbáltak ki egyetlen hevített dohányterméket sem, jóval szkeptikusabbak ebben a kérdésben.
Mit mond az etikett?
A törvényi szabályozás természetesen nem érinti a mindennapi élet számos területét, a hézagok és a szürke zónák kitöltése az etikett hatásköre. A nemdohányzók 47%-a elvárja, hogy mielőtt valaki dohányozni kezdene, akár hevített, akár hagyományos termék használatával, kérjen engedélyt a környezetétől. A dohányosok esetében ez az arány kisebb, mindössze 25%. A felnőtt lakosság több mint fele udvariatlannak tartja, ha valaki az előre kijelölttől eltérő helyen dohányzik, kiváltképp akkor, ha ez kisgyermekek jelenlétében történik, például játszótereken vagy azok bejáratánál. Azt sem nézik jó szemmel, ha valaki autóban, vezetés közben nyúl a dohányért, a válaszadók szerint az a második legbosszantóbb helyzet, amikor valaki hevített dohányterméket használ.
Dr. Kibédi-Varga Katalin protokollszakértő tanácsára dohánytermék használata előtt érdemes mindig engedélyt kérni a környezetünkben tartózkodóktól, hogy elkerülhessük a legtöbb súrlódást. Ha megkapjuk az engedélyt, gondoskodjunk arról, hogy a dohányfüstöt vagy a dohánypárát soha ne fújjuk mások irányába.
Mindamellett, hogy érdekes ezeket az adatokat elemezni és továbbgondolni, fontos, hogy legyen szó akár hagyományos, akár hevített dohánytermékekről, egyaránt káros következményei lehetnek a használatuknak, így érdemes ezeket teljesen kiiktatni az életünkből. (x)
„A jobb élethez való alanyi jog nem létezik. Azt mindenki magának teremti meg” – idéztük 2022. tavaszi Life különszámunk címlapsztorijában Náray Tamást. Ő így teremtette meg először, még mint divattervező. Részletek akkori portrénkból.
Bumm! A fácán lepottyan, Vaughan Mabee séf elégedetten emeli fel a földről, másik kezében vadászpuska. „Ebből olyan gengszterpitét csinálok, hogy megőrülsz!” És tényleg.
Egyre nagyobb érték a közösség, nem csak a közönség. Újra itt a legsikeresebb tartalomgyártók listája: kik azok, akik a több száz ezres követős profilokból valós üzleti értéket tudnak mutatni a hirdetői piacnak? Mi történik egyáltalán ezen a piacon?