Az elmúlt hónapokban alighanem minden budapesti autós találkozott már a CityNext ledfalaival. A közcélú tartalom mellett kereskedelmi reklámokat is megjelenítő eszközök nem csak, hogy jobban vonzzák a tekintetet, de segítségükkel az eddigi 10-12 naposmunkafolyamatot egypercesre sikerült rövidíteni. Horváth Márton egy közterületi médiacég fejlesztési igazgatója volt, majd öt év után gondolt egy merészet, és otthagyva biztos […]
Az elmúlt hónapokban alighanem minden budapesti autós találkozott már a CityNext ledfalaival. A közcélú tartalom mellett kereskedelmi reklámokat is megjelenítő eszközök nem csak, hogy jobban vonzzák a tekintetet, de segítségükkel az eddigi 10-12 napos munkafolyamatot egypercesre sikerült rövidíteni.
Horváth Márton egy közterületi médiacég fejlesztési igazgatója volt, majd öt év után gondolt egy merészet, és otthagyva biztos állását, megalapította saját cégét, a CityNextet.
Hihetetlen, de itthon senkinek nem jutott eszébe üzletet indítani úgy, hogy bemegy a hivatalba és a hatályos jogszabályokat betartva engedélyt kér egy új termékre. Én több önkormányzat irodáiba is bekopogtattam, végül pedig sikerrel jártam.”
Jó kérdés. Tíz pont, amivel közelebb jutunk a válaszhoz.
Összeállította: Lits Benedek és Vaszkó Iván
1.Magyarország 7,5 százaléka még sohasem használt közösségi médiát. Tegyük hozzá, uniós szinten így is dobogón vagyunk, nálunk csak Dánia és Ciprus pörgeti jobban a platformokat.
3. Ez most komoly? Miért költenek még mindig influenszerposztokra? Persze, hogy komoly. Íme pár logikus magyarázat.
· Jelentősen bővült az influenszermarketingben részt vevő cégek száma, egyre inkább lényeges eleme lett a többcsatornás (omnichannel) marketingkampányoknak. · Az 1980–1995 között született milleniálok kezdenek átszokni a hagyományos médiáról a közösségire, így egyre könnyebben célozhatók meg influenszerekkel is. · Az offline szájreklám már rég nem a leghatékonyabb reklámfajta, a közösségi médiában terjedő rövid felhasználói videók átvették ezt a szerepet. · Az influenszerek száma az egekbe szökött. Igaz, a többségük valójában tízezer követő alatti nanoinfluenszer, a márkák mégis leginkább velük szeretnének dolgozni.
· Az Instagramon és a Tiktokon az idősebb platformokhoz képest új célcsoportokat lehet elérni, az öt és huszonkét év közötti I-Gent, vagyis az internetgenerációt. · A márkák kezdenek áttérni a nekik releváns adatok mérésére, például a lájkok helyett az átkattintások arányára, ez is felfele hajtja az influenszerkampányok sikerességét.
4. 63% Egy kutatás szerint ilyen arányban szeretnének a cégek mesterséges intelligenciát használni az influenszerkampányaikban. Főképp a releváns influenszerek kiválasztása miatt.
5. A hirdetők fáznak tőle, a nézők nem Brutális nézettségeket hoz a Twitch már Magyarországon is, de márkavédelmi szempontból ez a platform még mindig szürkezóna. Mert hát ki tudja, melyik streamernek mikor durran el élőben az agya.
6. Kik a magyar Twitch-sztárok?
Sokáig a TheVR volt. (Portré: Forbes, 2022/11.) Most is ők a legkövetettebb magyar Twitch-csatorna, de az elmúlt év a megosztó 2okos párosról is szólt.(Erről bővebben: 121. oldal.) Összes megtekintett óra (2023)
1. TheVR: 3 674 609 2. 2okos: 1 823 924 Egy év alatt 209 719 követőt verbuváltak, áprilisban övék lett a valaha volt legmagasabb pillanatnyi nézőszám (70 893 néző). 3. Nessaj: 1 289 080 4. Jordanfaki: 1 213 606 5. Eazykee: 885 033
8. Mennyibe kerülnek a droidok? 235 millió forintba. Ennyit hirdetett a Fidesz, a Megafon és a CÖF (Civil Összefogás Fórum) facebookos, google-ös propagandára idén év elejétől március 28-ig. A Facebook tíz legnagyobb politikai-közéleti hirdetője között csak a kormányoldalt találjuk.
9. És ha már politika
Magyar Péter-posztokra interaktálunk a legjobban. Majdnem tripla akkora mértékben, mint Orbán Viktorra. Magyar politikusok márciusban a Facebookon
10. A másolat másolatának a másolata A fontosabb „új” platformok
2020–2021 Instagram és Facebook Reels, Youtube Shorts – a Tiktok mintájára. Azután, hogy utóbbit betiltották Indiában, vagyis szabad préda lett egy milliárdos nagyságrendű célcsoportból.
2022 Bereal – kicsit a Snapchatre hasonlít, csak vállalhatóbb üzenettel. 2020-ban jött ki, két évvel később kapták fel. Sokaknak szimpatikus volt, hogy elég csak napi két percet posztolni.
2023 Threads – az X (Twitter) mintájára. Mark Zuckerberg cége jól ráérzett a néplélekre, miután Musknál elszabadult a pokol. Kilenc hónap alatt havi 130 millió aktív felhasználójuk lett (X: 550 millió).
2024 Tiktok Notes – az Instagram mintájára. Csak korlátozott számú országban, még nem tudni, hogy az Egyesült Államokban bevezetik-e.
Globális pénzügyi tranzakciók sűrűjében mozog. Olyan nemzetközi szervezetekbe kap meghívást, ahová maroknyian jutnak a világelitből. Egy tizenkétbillió dolláros piac meghatározó arca. Itthon a legtöbben mégis csak úgy hallanak róla, mint levitézlett dollárbaloldali politikusról. Egy elbeszéletlen nagypályás karrier – hozzá némi foci, halászlé és a bajai drive.
Tavaly is jólesett leírni, most is jólesik. Az idei Forbes Power Women’s Summit volt az eddigi legnagyobb eseményünk csaknem 2300 fős telt házzal a Millenáris két színpadán. Nem csoda, ha azt nézzük, hogy milyen csoda előadóink voltak.
A 2000-es évek elején, az internet szárnypróbálgatásakor online saleses pozícióba akartak felvenni Magyarországon egy céghez. A kínált deal egyértelmű volt, alacsony fix fizetés mellé teljesítmény alapján tudnak jutalékot adni. Jeleztem, hogy egy tartalom nélküli weboldalon még nincs mit árulni, ezért már az induláskor fix fizetést szeretnék kérni, hogy egyáltalán felépítsük az oldalt. (Végül megkaptam, plusz a jutalékot is.) […]
A pofás külső még a leghervasztóbb tartalmú könyvet is képes helyrepofozni és arra biztatni az olvasót, hogy az időnként unalmas szövegek helyett a könyv vizuális értékeit falja. A Magyar Könyvtervezés díj évről évre összegyűjti a magyar könyvkiadás legszínvonalasabban megtervezett és kiadott kiadványait. Ebben a könyvajánlóban kivételesen fontosabb a külső, mint a belbecs. 2024 legmutatósabb kiadványai kategóriánként, a Szakirodalom duplázásával.