A befektetők dollármilliárdokat szórtak el hiába használt luxusruhák forgalmazásával foglalkozó veszteséges cégekre. Egy teljesen valószerűtlen litván cég viszont megtalálta a kulcsot – a minap például azzal került be a magyarországi hírekbe, hogy egy szállítási akciója a Foxpost csomagküldő automatáit megbénító rohamot generált. A Vinted története az amerikai Forbesból.
Írta: Iain Martin / Fordította: Zsadon Béla
Thomas Plantenga egy tévéreklámra tette fel a Vinted jövőjét. Az online használtruhapiactér havonta egymillió dollárt égetett el, és már egy évre se futotta volna a pénzük, amikor Plantenga betolt 800 ezer dollárt a francia tévébe.
2016 májusa volt, Plantengát nemrég vették fel a nyolcéves litván startuphoz, hogy mentse meg a céget. A 2008-ban, egy egyetemi bulin megalapított Vinted gyors növekedéssel indult, és hamarosan tíz országból adták-vették az emberek használt ruhadarabjaikat a platformon. Csak hát a platform használata ingyenes volt, a hirdetési bevételek viszont még a szerverköltségeket se nagyon fedezték. 2014-ben ugyan megpróbáltak bevezetni egy a Poshmarkéhoz hasonló húszszázalékos jutalékot, de a kísérlet júzerlázadásba fulladt. A forgalom egyik napról a másikra majdnem lefeleződött. A Hollandiában született Plantenga 2016 májusában járt először Litvániában, amikor öt hétre szóló tanácsadói szerződését aláírta. Másfél év múlva a Vinted vezérigazgatója lett.
Az OTP merész ötlete, Tóta W. gyermekújságja és KAP vallomása a Forbes.hu-n. Ajánlók.
Az OTP csoporthoz tartozó webplázáról, a most induló Fizz.hu-ról tavaly júliusban számoltunk be először a Forbes.hu-n. Az ügyvezetői székben Szőcs András ül, a Mol korábbi e-kereskedelmi vezetője (a képen jobbra) öt évet dolgozott a Salling Groupnál, tízet a Tescónál is. Szőcs és az OTP csoport innovációs igazgatója, Fischer András (balra) először a Forbes.hu-val ült le beszélgetni a Fizz.hu hátteréről és jövőjéről.
Csányi Sándor bankja nagy tétet tett az e-kereskedelemre, ráadásul olyan formában indulnak, amit itthon talán sose láttunk. Információink szerint az OTP-vel párhuzamosan egyébként a Mol is próbált belépni az e-kereskedelembe, de végül online szupermarketes projektjüket lelőtték, az OTP viszont tulajdonképpen leigazolta a Moltól Szőcs Andrást a Fizz.hu-hoz. A felek értesüléseinkre nem reagáltak, de Szőcs azzal egyetértett, hogy „az e-kereskedelem triviális lépés azoknak a cégeknek, akiknek más iparágban nagyon erős márkájuk van”.
„A hagyományos bankok jó pár éve mindenütt erős nyomásnak vannak kitéve. Részben a fintech, a neobanking és más technológiai lehetőségek is leviszik a belépési küszöböt, részben a szabályozás is a nyílt bankolás felé mutat, és eszerint változnak az ügyfélszokások is” – sorolta Fischer a bankoláson túli OTP-ökoszisztéma kiépítésének alapjait, ami lényegében 1984-ben, az OTP Travellel indult, és most egy új állomáshoz, az e-kereskedelemhez ért. Ami a Fizz.hu-t illeti, sokan a piacvezető Emagtól jöttek a csapatba, házon belül most ötvenen dolgoznak a projekten. Az általunk megkérdezett elemző, Madar Norbert, a GKID e-kereskedelmi kutató- és tanácsadócég partnere szerint a Fizz.hu üzleti modellje „unortodox” a hazai konkurenciához (például az Emaghoz) képest, ugyanis tisztán piactér, vagyis kizárólag külső kereskedőpartnerek termékeit forgalmazza. Egy másik forrásunk szerint voltak „zsákutcák” a bő két év fejlesztés alatt. Szőcs kommentárja erre: „Zsákutca nem volt, de azért bőven nem egy egyenes úton mentünk végig.” És ami a postarendeletet illeti: a rendelet szövege nem kellene, hogy rájuk vonatkozzon (mert nem tőlük vásárolsz, hanem rajtuk keresztül), de ennek ellenére be fogják kapcsolni a külön választható MPL-es szállítást.
Lehet, hogy szíven talál, de ez nem a poén hibája, hanem az apámé
Kovács András Péter (KAP) csaknem húsz év színpadi jelenlét és a magyar standup nagyágyújaként besöpört sikerek csúcsán azzal szembesült, hogy dolga van magával. Azért, mert apja alkoholizmusa komoly pszichés nyomokat hagyott benne, és mert ma is rengeteg hozzá hasonló egykori és mai gyerek szenved ugyanettől. A Forbes Power Women’s Summit után arról kérdeztük a Karinthy-gyűrűs humoristát, hogy mit hozott neki a felismerés, a pszichológiai tudatosság és az az aktív segítőszerep, amit a szerhasználó szülőkkel felnövő gyerekek ügyéért vállalt el. Kérdezett: Tóth-Biró Marianna
Dinók, betonkeverők, Rogán Antal
Megjelent a Kispolgár, Magyarország első, fiataloknak szóló közéleti lapja, azaz egy mobilapp, amivel megtudhatjuk, kicsoda Vlagyimir Putyin, milyen vastag ruhát vegyünk fel reggel, vagy hogy miért nem engedi el a kutyusunk a labdát, miután visszahozta. Egy újság, ami röviden, közérthetően, de az olvasókat nem hülyének nézve ír a közös ügyeinkről. Ha egy szóban kellene összefoglalni: hiánypótló. Az újságról Tóta W. Árpád főszerkesztővel és a szerkesztőség tagjaival beszélgettünk. Írta: Lits Benedek
Új rovat
Hónapok óta egyetlen nevet kántálnak az e-kereskedelemben. Ezért sorozatot indítottunk belőle a Forbes.hu-n. Hogy miért? Mert 2024 a Temu éve, és nálad is az lesz, akár venni szoktál, akár eladni. Hírek, iparági pletykák, mérések, elemzések, interjúk arról a filléres kínai óriásról, ami alig pár hónap alatt a legforgalmasabb külföldi webshop lett itthon. Szerkeszti: Vaszkó Iván
Kedves Tartalmat Gyártók, Kontentet Kreálók, Véleményt Vezérlők, Tömeget Formálók, Magyarokat Influálók! A web kettő pont nulla régi, boldogabb idején – ahol még fórumokon, névtelenül anyáztuk egymást – valójában ugyanazt csináltuk, mint húsz évvel később. Csak amihez régen az URL-sávba pötyögtünk, ahhoz ma már appot nyitunk, ami akkor negyven sor volt a blogunkon, most tíz másodperces videó […]
Minden szempontból festői életet él Barcelona mellett, egy hegytetőn álló pazar házban, pompás kilátással a tengerre, és egyre kevesebbet gondol az egykori hazájában őt ért sérelmekre. Náray Tamás Magyarországon befutott divattervező volt, több mint húsz éven át készített ruhakollekciókat az elitnek, 2019-es emigrálása után pedig keresett festőművész lett Spanyolországban. Kiállításról kiállításra jár, absztrakt expresszionista festményeiért milliókat adnak a gyűjtők, közben magyar rajongók tízezrei olvassák a nagyregényeit. Meglátogattuk katalóniai otthonában, és jót beszélgettünk mañanáról, gyümölcsfákról, tibeti terrierekről és családbarátságról.
Két erős nő, anya és lánya a családi gyászból kiemelkedve építették tovább a rájuk hagyott Feszl Optikát. A holisztikus szolgáltatásban hisznek, ahogyan a szakma egyik hazai megújítójának számító nagyapa is egykor.