Lássuk, mit gondolunk erről mi, magyarok 2024-ben! Egyre többen használnak hevített dohányterméket, így felmerül a kérdés, hogyan vélekednek a magyarok erről a dohányzási formáról, és milyen társadalmi normák, etikett szabályok érvényesek az új típusú dohánytermékek használóira. A JTI Hungary Zrt. elkezdett utánajárni: a 2024 januárjában végzett reprezentatív kutatás eredményeit Dr. Kibédi-Varga Katalin protokoll- és etikettszakértővel értékeltük.
Egyre több a hevített dohányterméket használó dohányos
Az utóbbi években a hevített dohánytermékek népszerűsége jelentősen megnőtt, leginkább a huszonévesek és a magasabb iskolai végzettségűek használják ezeket a termékeket. Hazánkban a dohányosok aránya 48%, a hevített dohányterméket használók pedig a felnőtt lakosság 18%-át teszik ki. A hevített dohánytermékek élvezeti értéke a hagyományos dohánytermékekkel összehasonlítva a megkérdezettek szerint ugyanolyan vagy magasabb: a kitöltők 31%-a gondolja jobbnak a hevített termékeket, 32%-uk szerint pedig semmivel sem maradnak el a hagyományos cigaretta élvezeti értékétől.
A hevített dohánytermék mint segítség a leszokásban
A kutatásból az is kiderült, hogy gyakorlatilag minden olyan válaszadó, aki használt valaha hevített dohányterméket, az a hagyományos dohánytermékeket is kipróbálta már. Utóbbiak közül 34% gondolja úgy, hogy az áttérés a hevített dohánytermékekre a dohányzás abbahagyásának az előszobája lehet. Azok a dohányosok, akik még sosem próbáltak ki egyetlen hevített dohányterméket sem, jóval szkeptikusabbak ebben a kérdésben.