37 dollármilliárdos ingatlanvagyona teszi ki az állam teljes magánvagyon-állományának tizenegy százalékát. Havaj Hawaiin.
Írta: Phoebe Liu és Monica Hunter-Hart Fordította: Zsadon Béla Illusztráció: Jason Rais
Egy évvel ezelőtt Oprah Winfrey 6,4 millió dollárért kaparintott meg 344 hektárt Mauin a szigeten már meglevő 518 hektárja mellé. A szárazföld belsejében elterülő birtok zöld dombokon át nyúlik el a Haleakalā vulkán lankáinak védett erdeiig. A Winfrey által gondosan védett, többnyire szűz földeken gulyák legelésznek. „Tisztára, mint Skócia, csak sokkal jobb az időjárás” – mondja a fitneszedzőből lett gondnok, Bob Green.
Winfrey két évtizeddel ezelőtt vette meg az első ranchot Mauin, és nagyjából négy hónapot tölt évente Hawaiin. A tavaly augusztusban tomboló erdőtüzekben ugyan 2700 hektárnyi terület égett le, és száz ember halt meg Mauin, de Winfrey birtokai szerencsésen megúszták. A katasztrófa után Winfrey párnát, pelenkát, más szükséges holmit vitt a túlélőknek, és Dwayne „A Szikla” Johnsonnal megalapították a People’s Fund of Maui nevű alapítványt, Winfrey maga tízmillió dollárral szállt be.
Az OTP merész ötlete, Tóta W. gyermekújságja és KAP vallomása a Forbes.hu-n. Ajánlók.
Az OTP csoporthoz tartozó webplázáról, a most induló Fizz.hu-ról tavaly júliusban számoltunk be először a Forbes.hu-n. Az ügyvezetői székben Szőcs András ül, a Mol korábbi e-kereskedelmi vezetője (a képen jobbra) öt évet dolgozott a Salling Groupnál, tízet a Tescónál is. Szőcs és az OTP csoport innovációs igazgatója, Fischer András (balra) először a Forbes.hu-val ült le beszélgetni a Fizz.hu hátteréről és jövőjéről.
Csányi Sándor bankja nagy tétet tett az e-kereskedelemre, ráadásul olyan formában indulnak, amit itthon talán sose láttunk. Információink szerint az OTP-vel párhuzamosan egyébként a Mol is próbált belépni az e-kereskedelembe, de végül online szupermarketes projektjüket lelőtték, az OTP viszont tulajdonképpen leigazolta a Moltól Szőcs Andrást a Fizz.hu-hoz. A felek értesüléseinkre nem reagáltak, de Szőcs azzal egyetértett, hogy „az e-kereskedelem triviális lépés azoknak a cégeknek, akiknek más iparágban nagyon erős márkájuk van”.
„A hagyományos bankok jó pár éve mindenütt erős nyomásnak vannak kitéve. Részben a fintech, a neobanking és más technológiai lehetőségek is leviszik a belépési küszöböt, részben a szabályozás is a nyílt bankolás felé mutat, és eszerint változnak az ügyfélszokások is” – sorolta Fischer a bankoláson túli OTP-ökoszisztéma kiépítésének alapjait, ami lényegében 1984-ben, az OTP Travellel indult, és most egy új állomáshoz, az e-kereskedelemhez ért. Ami a Fizz.hu-t illeti, sokan a piacvezető Emagtól jöttek a csapatba, házon belül most ötvenen dolgoznak a projekten. Az általunk megkérdezett elemző, Madar Norbert, a GKID e-kereskedelmi kutató- és tanácsadócég partnere szerint a Fizz.hu üzleti modellje „unortodox” a hazai konkurenciához (például az Emaghoz) képest, ugyanis tisztán piactér, vagyis kizárólag külső kereskedőpartnerek termékeit forgalmazza. Egy másik forrásunk szerint voltak „zsákutcák” a bő két év fejlesztés alatt. Szőcs kommentárja erre: „Zsákutca nem volt, de azért bőven nem egy egyenes úton mentünk végig.” És ami a postarendeletet illeti: a rendelet szövege nem kellene, hogy rájuk vonatkozzon (mert nem tőlük vásárolsz, hanem rajtuk keresztül), de ennek ellenére be fogják kapcsolni a külön választható MPL-es szállítást.
Lehet, hogy szíven talál, de ez nem a poén hibája, hanem az apámé
Kovács András Péter (KAP) csaknem húsz év színpadi jelenlét és a magyar standup nagyágyújaként besöpört sikerek csúcsán azzal szembesült, hogy dolga van magával. Azért, mert apja alkoholizmusa komoly pszichés nyomokat hagyott benne, és mert ma is rengeteg hozzá hasonló egykori és mai gyerek szenved ugyanettől. A Forbes Power Women’s Summit után arról kérdeztük a Karinthy-gyűrűs humoristát, hogy mit hozott neki a felismerés, a pszichológiai tudatosság és az az aktív segítőszerep, amit a szerhasználó szülőkkel felnövő gyerekek ügyéért vállalt el. Kérdezett: Tóth-Biró Marianna
Dinók, betonkeverők, Rogán Antal
Megjelent a Kispolgár, Magyarország első, fiataloknak szóló közéleti lapja, azaz egy mobilapp, amivel megtudhatjuk, kicsoda Vlagyimir Putyin, milyen vastag ruhát vegyünk fel reggel, vagy hogy miért nem engedi el a kutyusunk a labdát, miután visszahozta. Egy újság, ami röviden, közérthetően, de az olvasókat nem hülyének nézve ír a közös ügyeinkről. Ha egy szóban kellene összefoglalni: hiánypótló. Az újságról Tóta W. Árpád főszerkesztővel és a szerkesztőség tagjaival beszélgettünk. Írta: Lits Benedek
Új rovat
Hónapok óta egyetlen nevet kántálnak az e-kereskedelemben. Ezért sorozatot indítottunk belőle a Forbes.hu-n. Hogy miért? Mert 2024 a Temu éve, és nálad is az lesz, akár venni szoktál, akár eladni. Hírek, iparági pletykák, mérések, elemzések, interjúk arról a filléres kínai óriásról, ami alig pár hónap alatt a legforgalmasabb külföldi webshop lett itthon. Szerkeszti: Vaszkó Iván
Kedves Tartalmat Gyártók, Kontentet Kreálók, Véleményt Vezérlők, Tömeget Formálók, Magyarokat Influálók! A web kettő pont nulla régi, boldogabb idején – ahol még fórumokon, névtelenül anyáztuk egymást – valójában ugyanazt csináltuk, mint húsz évvel később. Csak amihez régen az URL-sávba pötyögtünk, ahhoz ma már appot nyitunk, ami akkor negyven sor volt a blogunkon, most tíz másodperces videó […]
Lássuk, mit gondolunk erről mi, magyarok 2024-ben! Egyre többen használnak hevített dohányterméket, így felmerül a kérdés, hogyan vélekednek a magyarok erről a dohányzási formáról, és milyen társadalmi normák, etikett szabályok érvényesek az új típusú dohánytermékek használóira. A JTI Hungary Zrt. elkezdett utánajárni: a 2024 januárjában végzett reprezentatív kutatás eredményeit Dr. Kibédi-Varga Katalin protokoll- és etikettszakértővel […]
A Youtube aranygenerációjából indult, még ma is az egyik legértékesebb influenszer (idei listánkon a tizenhatodik). Barni több tízmilliós vállalkozást húzott a tartalomgyártásra, és nem csinál titkot belőle, miért hasznos trendeket utánozni. Van, aki médiabirodalmat épít, ő inkább italmárkát akart, befektetett szorgalma napok alatt kifizetődött.
Légrádi Gergelynél sokáig megfért egymás mellett, hogy ügyvédkedik és közben ír is. Némileg megborult a harmónia, amikor elkezdte az Eszínházat, azóta sakkoznia kell, hogy továbbra is legalább százkét százalékos erőbedobással tudjon elvégezni mindent. Márpedig ő így szereti csinálni.