Christina Meinl olyasmibe született bele, ami Magyarországon nincs: egy 160 éve törés- és szünetmentesen gyarapodó családi vállalkozásba. A kávés dinasztia ötödik generációját képviseli, még öt generációra tervez, és nem számolja, naponta hány kávét iszik. Sokat.
Ma is megvannak a sínpárok Bécs 16. kerületében a Julius Meinl Gasse 3–7. előtt. Annak idején idáig jött a vonat, hozta messzi földről a nyers kávébabot, be egyenesen első Julius Meinl üzemcsarnokába, hogy ott megpörköljék. Azzal a forradalmian új eljárással, amit ő talált ki, és ahogyan ma is pörkölik a kávét nagyjából mindenhol a világon. Kávérakománnyal teli vonatok már jó ideje nem pöfögnek végig a gyáriparosról (pontosabban fiáról, II. Juliusról) elnevezett macskaköves utcán, de a pörkölő és a cég bécsi központja ugyanúgy ott áll és üzemel. És a módszer sem változott. Ahogy az sem, hogy ma is a Meinl család tulajdonolja és igazgatja a vállalatot.
A dinasztiaalapító dédunokája, Thomas 88 éves. Ottjártunkkor két botjára támaszkodva épp besétált a földszinti Meinl Akadémia termébe, derűsen körbe kérdezett, kik vagyunk, és miért jöttünk (nemzetközi újságírócsapat voltunk), majd megdicsérte az egyik kollégáját, hogy nagyon jól sikerült a csomagolt kávék legújabb dizájnja, imádják a vásárlók, nagyon fogy a webshopban. A szellemileg pengeéles Thomas bácsi amolyan jóságos nagypapa figura egy letűnt, békebeli időből, lánya is valami ilyesmit mond róla. Christina Meinl a negyvenes éveiben jár, emancipált, modern nő, határozott kézfogással, nagy felelősséggel és akkora kávérajongással, amit csak örökölni lehet. Bátyjával és egy profi menedzsmenttel vezeti a ma már Amerikától Kínáig aktív kávépörkölő és -kereskedő vállalatot.
Rengetegféle kávéfőzője van otthon, mindig azzal főz, amihez éppen kedve van. Eszpresszóval kezdi a napját, biokávéból, mostanában az egyik kedvence a jellegzetes ízű etiópiai. Beszélgetés közben nem feketéztünk, addigra bennem már túl sok koffein volt, de erre is megvan a családi praktika. Meinlék ilyenkor banánt esznek, az elvonja a koffeint.
A Honor célja, hogy emberközpontú innovációval világszinten ikonikus techmárkává váljon. „Jelentős összegeket fektetünk be kutatás-fejlesztésbe, mivel technológiai cégként a K+F erőfeszítéseink kulcsfontosságúak az innovatív terméktechnológiák fejlesztésében, azok pedig alapvetőek a márkánknak” – fogalmaz Kai Bai, a Honor Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője. A vállalat stratégiai megközelítése a hosszú távra összpontosít, nem pedig a rövid […]
A Honor célja, hogy emberközpontú innovációval világszinten ikonikus techmárkává váljon. „Jelentős összegeket fektetünk be kutatás-fejlesztésbe, mivel technológiai cégként a K+F erőfeszítéseink kulcsfontosságúak az innovatív terméktechnológiák fejlesztésében, azok pedig alapvetőek a márkánknak” – fogalmaz Kai Bai, a Honor Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője. A vállalat stratégiai megközelítése a hosszú távra összpontosít, nem pedig a rövid távú előnyökre, amelyek veszélyeztethetik a jövőnket.
A Honort 2013-ban alapították, eredetileg a Huawei almárkájaként: globális szinten – 2014 végétől Magyarországon is – forgalmaztak megfizethető készülékeket. A Honor 2020 novemberében levált a Huaweiről. Függetlenedése után a Honor azt a célt tűzte ki, hogy globális, ikonikus techmárkává váljon. „A márka és a vállalat jövője tekintetében is ez a törekvésünk. Függetlenségünk óta elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a fogyasztóknak eszközök és megoldások teljes portfólióját kínáljuk” – mondja Kai Bai. A Honor szerint minden terméket emberi szükségletekhez igazodva kell kifejleszteni, legyen szó akár a hétköznapokról, akár szakmai helyzetekről, mint amilyen az oktatás vagy a professzionális tartalomgyártás. Ennek eléréséhez a Honor gyorsan és sikeresen újraépítette kapcsolatait globális beszállítókkal és partnerekkel.
A függetlenedés után egyből kiterjedt kommunikációba kezdtünk olyan partnerekkel, mint a Google. Együttműködünk olyan csipgyártókkal, mint a Qualcomm, cégekkel, mint a Microsoft és az Intel. Ez kulcsfontosságú ahhoz, hogy ne csak a kínai, hanem a nemzetközi piacokra is szállíthassunk termékeket.”
Együttműködéseik sikeressége mostanra egyértelmű: idén már a Honor lett a vezető okostelefonmárka Kínában a harmadik negyedévben, terjeszkedésük pedig Magyarországon is érezhető, globálisan konzisztens marketingkampányaiknak köszönhetően egyre láthatóbbak a plázákban és üzletekben.
Csúcskategóra és technológiai áttörés
Ahhoz, hogy teljes porfóliót építsenek, a meglévő középkategóriás telefonok (ez a számozott sorozat) és a belépő szintű telefonok (X-sorozat) mellé megérkeztek a csúcskategóriás eszközök is. Ilyen a 2023-ban bemutatott Magic 5 Pro, és az idei összehajtható Magic V2 is. „A felhasználók legnagyobb aggodalma az összehajtható telefonokkal kapcsolatban a használhatóság, amibe beletartozik az eszközök súlya is. Ha túl nehéz, az nem praktikus a mindennapi használathoz. Ebben a Honor jelentős technológiai áttörést ért el, így hajlítható készülékeink rendkívül hordozhatóvá váltak. Például, a Magic V2 vastagsága csak 9,9 milliméter. Amikor a kezedben tartod, olyan érzés, mint egy normális telefon” – mondja Kai Bai. Ezt szén-szilícium akkumulátorok kifejlesztésével érték el, amelyekből kettő kerül a telefonokba. Ezek úgy képesek hosszú ideig működni, hogy nem vastagabbak, mint egy hotelszoba nyitókártyája.
Egyéb hardveres fejlesztések – például a titán zsanér – mellett a szoftverek terén sem akarnak lemaradni. A Honor például a fényképezésben is alkalmazza a mesterséges intelligenciát: Falcon nevű rendszerük kiváló minőségben képes sporteseményeket fotózni. Új operációs rendszerük, a MagicOS 8.0 pedig jelentős előrelépést jelent a mesterséges intelligenciának a Honor ökoszisztémájába való integrálásában, ezzel még jobbak a felhasználói interakciók és zökkenőmentes az eszközintegráció is.
Az említett képességekre építve – mint például az MI által vezérelt Falcon Capture a sportfotózáshoz; és az intuitív kezelőfelület adaptációja a szállodai foglalásból kiinduló útvonaltervezéshez –, a MagicOS 8.0 a modern felhasználók egyre kifinomultabb igényeinek kielégítésére tervezett funkciók mind szélesebb körét vezeti be. A MagicOS 8.0 tovább javítja az eszközök közötti összekapcsolhatóságot, lehetővé téve a zökkenőmentes, eszközökön átívelő együttműködést. Mivel az adatvédelem és a biztonság egyre fontosabb, a MagicOS 8.0 megvédi a felhasználók magánadatait, és biztonságos környezetet biztosít. Ezen funkciók egy része már Magyarországon is elérhető. Összefoglalva, a Honor hajlítható technológiában tett előrelépései, amelyeket a Magic V2 és a MagicOS 8.0 példái szemléltetnek, versenyképes szereplővé teszik őket a mobilpiacon. Folyamatos innováció és fogyasztói támogatás mellett megvan az esélyük arra, hogy megszilárdítsák jelenlétüket az iparágban.
A harmadik üzleti évét kezdő Infinite Capital még fiatal befektetési tanácsadással foglalkozó vállalkozásnak számít, mégis ott tart, hogy tavaly kétszámjegyű növekedést ért el, mind a bevétel, mind az állomány, mind pedig az ügyfélszám szempontjából. „Ha meg tudtad álmodni, meg is tudod tenni”: Walt Disney híres mottóját vallják az alapítók, Bencsik Roland és Sovágó Zsolt is, […]