A Gellért család

A Naturtex márkáról ismert cégcsoportot a második generáció képviseletében immár Ákos és Balázs irányítja. Annyira a céges operatív dolgok vannak náluk a fókuszban, hogy a vagyon mint fogalom mibenlétére vonatkozó kérdésre automatikusan céges tartalommal válaszolnak. Keveset jut eszükbe, hogy vagyonosak, inkább azon törik a fejüket, hogyan lehet a céggel előre menni. Még ők is építkeznek: az alapítók nulláról létrehozták a stabil alapokat, a mostani generáció pedig a felépítményt alkotja éppen. A vagyon nem materiális részét fontosnak tartják. Az édesapjuktól kapott útmutatások, saját hibáik és tapasztalataik, valamint az átvett és kiépített kapcsolatrendszer „ütésállóvá” tette őket. A családnév számukra kiemelt értéke pedig abból látszik, hogy luxusterméküket Gellért & Sons néven forgalmazzák.

Aki a járt úton marad, nem talál epret. A sikerhez le kell ereszkedni a szakadák szélére.”

Gellért Károly, feltaláló öröksége fiainak és unokáinak

A testvérek saját egyedi vagyona szinte teljes egészében cégtulajdon, amit az első generációváltáson éppen csak átesve természetesnek tartanak. Ákos, aki a pénzügyeket is viszi, megjegyzi, hogy ennek van egy plusz különleges oka: az elmúlt évtized alacsony finanszírozási költségei. Az erőltetett menetű cégfejlesztéssel szinte minden vállalkozó élt, még akkor is, ha a bizonytalanság és a villámgyors változások közepette ez kockázatos lépés volt. Mindezt most már nehéz lenne véghez vinni a finanszírozási és kivitelezési költségek drasztikus növekedése miatt. A két fiúnak áttételesen van egy jelentős – főként a cégek által használt – ingatlanportfóliója is, de az egyelőre le van kötve a céges hitelek fedezeteként, így azt nem is érzik igazán saját tulajdonuknak.