A Naturtex márkáról ismert cégcsoportot a második generáció képviseletében immár Ákos és Balázs irányítja. Annyira a céges operatív dolgok vannak náluk a fókuszban, hogy a vagyon mint fogalom mibenlétére vonatkozó kérdésre automatikusan céges tartalommal válaszolnak. Keveset jut eszükbe, hogy vagyonosak, inkább azon törik a fejüket, hogyan lehet a céggel előre menni. Még ők is építkeznek: […]
A Naturtex márkáról ismert cégcsoportot a második generáció képviseletében immár Ákos és Balázs irányítja. Annyira a céges operatív dolgok vannak náluk a fókuszban, hogy a vagyon mint fogalom mibenlétére vonatkozó kérdésre automatikusan céges tartalommal válaszolnak. Keveset jut eszükbe, hogy vagyonosak, inkább azon törik a fejüket, hogyan lehet a céggel előre menni. Még ők is építkeznek: az alapítók nulláról létrehozták a stabil alapokat, a mostani generáció pedig a felépítményt alkotja éppen. A vagyon nem materiális részét fontosnak tartják. Az édesapjuktól kapott útmutatások, saját hibáik és tapasztalataik, valamint az átvett és kiépített kapcsolatrendszer „ütésállóvá” tette őket. A családnév számukra kiemelt értéke pedig abból látszik, hogy luxusterméküket Gellért & Sons néven forgalmazzák.
Aki a járt úton marad, nem talál epret. A sikerhez le kell ereszkedni a szakadák szélére.”
Gellért Károly, feltaláló öröksége fiainak és unokáinak
A testvérek saját egyedi vagyona szinte teljes egészében cégtulajdon, amit az első generációváltáson éppen csak átesve természetesnek tartanak. Ákos, aki a pénzügyeket is viszi, megjegyzi, hogy ennek van egy plusz különleges oka: az elmúlt évtized alacsony finanszírozási költségei. Az erőltetett menetű cégfejlesztéssel szinte minden vállalkozó élt, még akkor is, ha a bizonytalanság és a villámgyors változások közepette ez kockázatos lépés volt. Mindezt most már nehéz lenne véghez vinni a finanszírozási és kivitelezési költségek drasztikus növekedése miatt. A két fiúnak áttételesen van egy jelentős – főként a cégek által használt – ingatlanportfóliója is, de az egyelőre le van kötve a céges hitelek fedezeteként, így azt nem is érzik igazán saját tulajdonuknak.
A Honor célja, hogy emberközpontú innovációval világszinten ikonikus techmárkává váljon. „Jelentős összegeket fektetünk be kutatás-fejlesztésbe, mivel technológiai cégként a K+F erőfeszítéseink kulcsfontosságúak az innovatív terméktechnológiák fejlesztésében, azok pedig alapvetőek a márkánknak” – fogalmaz Kai Bai, a Honor Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője. A vállalat stratégiai megközelítése a hosszú távra összpontosít, nem pedig a rövid […]
A Honor célja, hogy emberközpontú innovációval világszinten ikonikus techmárkává váljon. „Jelentős összegeket fektetünk be kutatás-fejlesztésbe, mivel technológiai cégként a K+F erőfeszítéseink kulcsfontosságúak az innovatív terméktechnológiák fejlesztésében, azok pedig alapvetőek a márkánknak” – fogalmaz Kai Bai, a Honor Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője. A vállalat stratégiai megközelítése a hosszú távra összpontosít, nem pedig a rövid távú előnyökre, amelyek veszélyeztethetik a jövőnket.
A Honort 2013-ban alapították, eredetileg a Huawei almárkájaként: globális szinten – 2014 végétől Magyarországon is – forgalmaztak megfizethető készülékeket. A Honor 2020 novemberében levált a Huaweiről. Függetlenedése után a Honor azt a célt tűzte ki, hogy globális, ikonikus techmárkává váljon. „A márka és a vállalat jövője tekintetében is ez a törekvésünk. Függetlenségünk óta elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a fogyasztóknak eszközök és megoldások teljes portfólióját kínáljuk” – mondja Kai Bai. A Honor szerint minden terméket emberi szükségletekhez igazodva kell kifejleszteni, legyen szó akár a hétköznapokról, akár szakmai helyzetekről, mint amilyen az oktatás vagy a professzionális tartalomgyártás. Ennek eléréséhez a Honor gyorsan és sikeresen újraépítette kapcsolatait globális beszállítókkal és partnerekkel.
A függetlenedés után egyből kiterjedt kommunikációba kezdtünk olyan partnerekkel, mint a Google. Együttműködünk olyan csipgyártókkal, mint a Qualcomm, cégekkel, mint a Microsoft és az Intel. Ez kulcsfontosságú ahhoz, hogy ne csak a kínai, hanem a nemzetközi piacokra is szállíthassunk termékeket.”
Együttműködéseik sikeressége mostanra egyértelmű: idén már a Honor lett a vezető okostelefonmárka Kínában a harmadik negyedévben, terjeszkedésük pedig Magyarországon is érezhető, globálisan konzisztens marketingkampányaiknak köszönhetően egyre láthatóbbak a plázákban és üzletekben.
Csúcskategóra és technológiai áttörés
Ahhoz, hogy teljes porfóliót építsenek, a meglévő középkategóriás telefonok (ez a számozott sorozat) és a belépő szintű telefonok (X-sorozat) mellé megérkeztek a csúcskategóriás eszközök is. Ilyen a 2023-ban bemutatott Magic 5 Pro, és az idei összehajtható Magic V2 is. „A felhasználók legnagyobb aggodalma az összehajtható telefonokkal kapcsolatban a használhatóság, amibe beletartozik az eszközök súlya is. Ha túl nehéz, az nem praktikus a mindennapi használathoz. Ebben a Honor jelentős technológiai áttörést ért el, így hajlítható készülékeink rendkívül hordozhatóvá váltak. Például, a Magic V2 vastagsága csak 9,9 milliméter. Amikor a kezedben tartod, olyan érzés, mint egy normális telefon” – mondja Kai Bai. Ezt szén-szilícium akkumulátorok kifejlesztésével érték el, amelyekből kettő kerül a telefonokba. Ezek úgy képesek hosszú ideig működni, hogy nem vastagabbak, mint egy hotelszoba nyitókártyája.
Egyéb hardveres fejlesztések – például a titán zsanér – mellett a szoftverek terén sem akarnak lemaradni. A Honor például a fényképezésben is alkalmazza a mesterséges intelligenciát: Falcon nevű rendszerük kiváló minőségben képes sporteseményeket fotózni. Új operációs rendszerük, a MagicOS 8.0 pedig jelentős előrelépést jelent a mesterséges intelligenciának a Honor ökoszisztémájába való integrálásában, ezzel még jobbak a felhasználói interakciók és zökkenőmentes az eszközintegráció is.
Az említett képességekre építve – mint például az MI által vezérelt Falcon Capture a sportfotózáshoz; és az intuitív kezelőfelület adaptációja a szállodai foglalásból kiinduló útvonaltervezéshez –, a MagicOS 8.0 a modern felhasználók egyre kifinomultabb igényeinek kielégítésére tervezett funkciók mind szélesebb körét vezeti be. A MagicOS 8.0 tovább javítja az eszközök közötti összekapcsolhatóságot, lehetővé téve a zökkenőmentes, eszközökön átívelő együttműködést. Mivel az adatvédelem és a biztonság egyre fontosabb, a MagicOS 8.0 megvédi a felhasználók magánadatait, és biztonságos környezetet biztosít. Ezen funkciók egy része már Magyarországon is elérhető. Összefoglalva, a Honor hajlítható technológiában tett előrelépései, amelyeket a Magic V2 és a MagicOS 8.0 példái szemléltetnek, versenyképes szereplővé teszik őket a mobilpiacon. Folyamatos innováció és fogyasztói támogatás mellett megvan az esélyük arra, hogy megszilárdítsák jelenlétüket az iparágban.
Iskola utáni iskola, ahol nem adnak leckét, és nem osztályoznak, viszont érdekes dolgokat tanítanak, aztán segítenek jelentkezni a legmenőbb külföldi egyetemekre. Nagyjából ez az Engame Akadémia lényege, ahová mellesleg jó társaságban bandázni is szeretnek járni.