Gazsi Zoltán szenvedélyes közösség- és hálózatépítő, abban hisz, hogy ha jó emberekkel veszed körül magad, vagy összekötöd őket, abból csupa jó dolog fog születni. Óriási gyermeki kíváncsisággal, végtelen spontaneitással mindenütt kapcsolódásokat keres, és tornádó üzemmódban mutatja, mennyivel jobb lenne a világ, ha a cégvezetők mind úgy gondolkodnának, mint ő – vagyis nem kizárólag a profitszerzésen járna az agyuk. Alapítványokat támogat, motivációs beszédeket tart, jó ügyekről és együttműködésekről posztol, időnként szinte zavarba ejtőn személyesen.
Bár főállásban tizenhét éve vezeti az eisberg salátaüzemet, ma már szinte többen ismerik mint afféle Linkedin-evangelistát. Amióta pedig rákbeteg lett, azt hirdeti: élj úgy, hogy ne kelljen drasztikus arculcsapás ahhoz,
hogy felnyíljon a szemed, és életmódot válts.
„Na, akkor inkább beszéljünk a lovakról!” Ahányszor csak érzelmi ügyek, kellemetlennek ítélt témák kerültek elő egy családi együttlét alatt, Gazsi Zoli édesanyja rögvest biztonságos terepre váltott. A 70-es, 80-as évek Battonyáján – meg egyáltalán, faluhelyen – nem volt nagy divatja az őszinte, mély beszélgetésnek, ritkán hangzott el vacsoránál, hogy „fiam, ülj le, elmondok neked egy családi titkot”.
Idén tavasszal jelent meg első, nagyon őszinte hangvételű könyve az életéről, a vezetésről, a betegségéről, a családjáról. „Valahol ez is az ego: az embernek számít, hogy ha már nem lesz, mit hagy maga után. Normálisan két generáción át emlékszünk a felmenőinkre, ezzel legalább egy generációval megtoldottam.” A könyv bevételéből a Kórházsulit és a Zenével a Rákos Gyermekekért alapítványokat támogatja, ez lényegében az első magánadománya. „Jó érzés a cég pénzéből jótékonykodni, de még nagyszerűbb a magaméból tenni.”
Idén tavasszal jelent meg első, nagyon őszinte hangvételű könyve az életéről, a vezetésről, a betegségéről, a családjáról. „Valahol ez is az ego: az embernek számít, hogy ha már nem lesz, mit hagy maga után. Normálisan két generáción át emlékszünk a felmenőinkre, ezzel legalább egy generációval megtoldottam.” A könyv bevételéből a Kórházsulit és a Zenével a Rákos Gyermekekért alapítványokat támogatja, ez lényegében az első magánadománya. „Jó érzés a cég pénzéből jótékonykodni, de még nagyszerűbb a magaméból tenni.”
Zoli nyolc éve veszítette el az édesapját, édesanyját pedig 2019 januárjában. Ugyanebben az évben, ősszel kezdődött a kálváriája a rákkal. Mégis egészen pár héttel ezelőttig azt hitte, hogy ő volt a családban az első rákbeteg. Amikor az idei májusi, ötödik operációja után elkezdett a kemoterápia mellett alternatív gyógymódokat is kipróbálni, arra jutott, hogy szeretné jobban megérteni családja dinamikáját. A tisztánlátás és a transzparencia mindig segít, gondolta, cégvezetőként is legendásan ez az egyik erőssége.
Nagymamájával 1967-ben.
Nagymamájával 1967-ben.
Nemrég felkereste egykori battonyai szomszédasszonyukat, hogy beszélgessen vele a szüleiről, és legnagyobb megdöbbenésére azt tudta meg tőle, hogy édesanyja fiatalabb korában petefészekrákban szenvedett. Meg is operálták, éppen ez a szomszéd vitte be annak idején a szegedi kórházba.
Az elmúlt 25 évben az építőipar hatalmas kihívásokkal nézett szembe, a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Újház mégis növekedni tudott és az ország piacvezető építőanyag-kereskedelmi hálózata lett. Azt vallják, hogy egy megújult otthon egyben egy új élet kezdetét is jelenti a benne lakók számára, erre építették az „új otthon, új élet” filozófiát. Az innovációt folyamatosan […]
Az elmúlt 25 évben az építőipar hatalmas kihívásokkal nézett szembe, a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Újház mégis növekedni tudott és az ország piacvezető építőanyag-kereskedelmi hálózata lett. Azt vallják, hogy egy megújult otthon egyben egy új élet kezdetét is jelenti a benne lakók számára, erre építették az „új otthon, új élet” filozófiát.
Az innovációt folyamatosan kereső vállalat messze túllépte kezdeti ambícióit. Egykor öt győri építőanyagkereskedő beszerzési társulásaként indult, ma pedig az ország közel 80 pontján van jelen. Hamar népszerűvé vált az Újház a szakemberek körében, szinte nincs olyan közülük, aki nem ismeri, vagy nem járt volna valamely kereskedésükben. Már az a cél, hogy a profik által kedvelt minőséget és választékot még több magánvásárló is megismerje.
„Bár nagyvállalat vagyunk, családias hangulatban dolgozunk együtt” – mondja Szórády Csilla, aki 2010 óta az Újház vezérigazgatója. „2005-ben kerültem gazdasági igazgatóként a céghez, amit aztán részvénytársasággá alakítottunk. Ekkor tettük le a tudatos, előremutató, hosszú távú növekedési stratégiánk alapjait.”
INNOVÁCIÓ ÉS FOLYAMATOS FEJLŐDÉS
„Világos vízióm volt arról, hogy hova akarom eljuttatni az Újházat. Kereskedéseink ma már sokkal többet nyújtanak, mint pusztán építőanyagokat” – meséli az Újház növekedésének és stratégiájának irányát Szórády Csilla. „Nagy hangsúlyt fektetünk az aktuális trendek követésére, termékkínálatunk bővítésére és az ügyfélélmény fokozására. Kiemelkedően széles termékválasztékunk segítségével az építkezés minden fázisához tudunk megoldást nyújtani, de ennél többet is, hiszen szakértői tanácsokkal segítünk, hogy tényleg a legjobb döntéseket tudják meghozni a vásárlóink. Amikor téglát vagy szigetelőanyagokat ajánlunk, figyelembe vesszük a ház fekvését, tájolását és más egyéni igényeket is; egy gyönyörű fürdőszoba berendezéséhez pedig 3D-s látványterveket készítünk, ami segít pontosan elképzelni a végeredményt.”
MI AZ ÚJHÁZ TITKA?
„Kutatásunk alapján elsöprő arányban, 90 százalékban értenek egyet a magyarok azzal a gondolattal, amelyet mi az »új otthon, új élet« filozófiaként fogalmaztunk meg, hiszen egy új vagy megújított élettérben kicsit mi magunk is újjászületünk. Ez nem meglepő, ugyanis az, hogy hol indul a napunk, hova térünk haza, a családi eseményeket hol éljük meg, nagyban befolyásolja az életminőségünket.”
MILYEN OTTHONRA VÁGYNAK AZ EMBEREK?
„A magyarok 94 százaléka elégedetlen a lakása jelenlegi állapotával, de ahhoz, hogy belevágjon egy építkezésbe vagy felújításba, elengedhetetlen egy olyan szakértő partner, akihez bizalommal fordulhatnak. Egyaránt fontosak számukra az esztétikai és a műszaki szempontok. Azt várják el, hogy a magasabb komfort mellett az új otthon legyen energiatakarékos, amelyet olcsó fenntartani, és egyben környezettudatos is. Lényeges még, hogy a felújítás eredményeképpen növekedjen az ingatlan értéke, ezekhez pedig minőségi építőanyagokra van szükség.” (x)
A péntek, ami évről évre egyre hosszabb és egyre feketébb. Mit tett az infláció a vásárlás ünnepével, egyáltalán van-e mit ünnepelni rajta 2024-ben, az internetes csalók korában?
A magyar űrstratégiáról három, de inkább négy fontos kérdés merül fel. Kell-e űrprogram egy olyan országnak, amelyik vasutat se tud üzemeltetni? Számíthatunk-e bármilyen megtérülésre? Miért lett ez annyira fontos a magyar államnak? És vajon kiderül-e, hogyan nő a paprika az űrben?
Az adatok gyengék, a költségvetés rottyon, de közeleg egy újabb választás, növekedési álmodozással és egy sokadik gazdaságpörgető programmal kezdődik a felkészülés az osztogatásra. A Forbes negyedéves makrogazdasági jelentése.
1994. december 3-án a világ örökre megváltozott, de akkor még nem tudta senki. A Sony ezen a napon dobta piacra az első Playstation játékkonzolt, ami aztán harminc év alatt szép lassan maga alá gyűrte az egész iparágat. Harminc pontban meséljük el a konzolcsalád legendáját.
A Fekete pont című film megrázóan mutatja be a magyar iskolák sok generációnak ismerősen nyomasztó hangulatát. Egy jelenet különösen megmaradt bennem. Juci néni, a lelkes és kreatív fiatal tanár modern módszerekkel próbálja megszerettetni a gyerekekkel az irodalmat. Aztán jön az agresszív apa, aki a semmiből, fogadóóra előtt tör be az osztályterembe, és követeli, hogy Juci néni csak a kötelező verseket, […]