Gazsi Zoltán szenvedélyes közösség- és hálózatépítő, abban hisz, hogy ha jó emberekkel veszed körül magad, vagy összekötöd őket, abból csupa jó dolog fog születni. Óriási gyermeki kíváncsisággal, végtelen spontaneitással mindenütt kapcsolódásokat keres, és tornádó üzemmódban mutatja, mennyivel jobb lenne a világ, ha a cégvezetők mind úgy gondolkodnának, mint ő – vagyis nem kizárólag a profitszerzésen járna az agyuk. Alapítványokat támogat, motivációs beszédeket tart, jó ügyekről és együttműködésekről posztol, időnként szinte zavarba ejtőn személyesen.
Bár főállásban tizenhét éve vezeti az eisberg salátaüzemet, ma már szinte többen ismerik mint afféle Linkedin-evangelistát. Amióta pedig rákbeteg lett, azt hirdeti: élj úgy, hogy ne kelljen drasztikus arculcsapás ahhoz,
hogy felnyíljon a szemed, és életmódot válts.
„Na, akkor inkább beszéljünk a lovakról!” Ahányszor csak érzelmi ügyek, kellemetlennek ítélt témák kerültek elő egy családi együttlét alatt, Gazsi Zoli édesanyja rögvest biztonságos terepre váltott. A 70-es, 80-as évek Battonyáján – meg egyáltalán, faluhelyen – nem volt nagy divatja az őszinte, mély beszélgetésnek, ritkán hangzott el vacsoránál, hogy „fiam, ülj le, elmondok neked egy családi titkot”.
Idén tavasszal jelent meg első, nagyon őszinte hangvételű könyve az életéről, a vezetésről, a betegségéről, a családjáról. „Valahol ez is az ego: az embernek számít, hogy ha már nem lesz, mit hagy maga után. Normálisan két generáción át emlékszünk a felmenőinkre, ezzel legalább egy generációval megtoldottam.” A könyv bevételéből a Kórházsulit és a Zenével a Rákos Gyermekekért alapítványokat támogatja, ez lényegében az első magánadománya. „Jó érzés a cég pénzéből jótékonykodni, de még nagyszerűbb a magaméból tenni.”
Idén tavasszal jelent meg első, nagyon őszinte hangvételű könyve az életéről, a vezetésről, a betegségéről, a családjáról. „Valahol ez is az ego: az embernek számít, hogy ha már nem lesz, mit hagy maga után. Normálisan két generáción át emlékszünk a felmenőinkre, ezzel legalább egy generációval megtoldottam.” A könyv bevételéből a Kórházsulit és a Zenével a Rákos Gyermekekért alapítványokat támogatja, ez lényegében az első magánadománya. „Jó érzés a cég pénzéből jótékonykodni, de még nagyszerűbb a magaméból tenni.”
Zoli nyolc éve veszítette el az édesapját, édesanyját pedig 2019 januárjában. Ugyanebben az évben, ősszel kezdődött a kálváriája a rákkal. Mégis egészen pár héttel ezelőttig azt hitte, hogy ő volt a családban az első rákbeteg. Amikor az idei májusi, ötödik operációja után elkezdett a kemoterápia mellett alternatív gyógymódokat is kipróbálni, arra jutott, hogy szeretné jobban megérteni családja dinamikáját. A tisztánlátás és a transzparencia mindig segít, gondolta, cégvezetőként is legendásan ez az egyik erőssége.
Nagymamájával 1967-ben.
Nagymamájával 1967-ben.
Nemrég felkereste egykori battonyai szomszédasszonyukat, hogy beszélgessen vele a szüleiről, és legnagyobb megdöbbenésére azt tudta meg tőle, hogy édesanyja fiatalabb korában petefészekrákban szenvedett. Meg is operálták, éppen ez a szomszéd vitte be annak idején a szegedi kórházba.
A digitális technológia világában ritkák az igazán korszakalkotó innovációk. Katarína Dörnerová, a SWEET.TV igazgatója megosztotta meglátásait a harmadik évezred hirdetési technológiáiról, a Smart TV képernyőkön megjelenő vásárlásra alkalmas (shoppable) hirdetésekről és a streaming felület franchise-ról. A SWEET.TV Group az elmúlt néhány évben gyors ütemű növekedésen és terjeszkedésen ment keresztül. Hogy sikerült ezt elérni? Cégünk sikeresen […]
A digitális technológia világában ritkák az igazán korszakalkotó innovációk. Katarína Dörnerová, a SWEET.TV igazgatója megosztotta meglátásait a harmadik évezred hirdetési technológiáiról, a Smart TV képernyőkön megjelenő vásárlásra alkalmas (shoppable) hirdetésekről és a streaming felület franchise-ról.
ASWEET.TV Group az elmúlt néhány évben gyors ütemű növekedésen és terjeszkedésen ment keresztül. Hogy sikerült ezt elérni?
Cégünk sikeresen működik Magyarországon és 18 másik kelet-európai, balti és balkáni országban. Több mint 10 millió felhasználónk van, akik már kipróbálták a szolgáltatást. A SWEET.TV streaming felület minőségi tartalmakat kínál a magyar nézőknek, az egész család számára: 120+ vezető tévécsatornát, 1000+ filmet, Disney és Paramount premiereket és még sok mást. De a gyors növekedés egyik fő oka az volt, hogy sikerült integrálnunk a legmodernebb technológiai megoldásokat. Ma a SWEET.TV a közönségelérés innovatív ökoszisztémája, egy hatékony eszköz a média és az üzleti világ számára, ami fejlett hirdetési megoldásokat kínál Magyarországon.
Milyen típusú technológiákról beszélünk?
Olyan technológiákról van szó, amelyek egyre komolyabb szerepet játszanak a televíziós és digitális reklámpiacok átalakításában és egységesítésében.
A hagyományos televíziós hirdetés még mindig rengeteg lehetőséget kínál, viszont egy ideje lényeges változást látunk a fogyasztói magatartásban. Az emberek akkor akarják nézni a kedvenc tartalmaikat, amikor az nekik kényelmes, és úgy, hogy igazodjon a preferenciáikhoz. Emellett pedig évről évre növekedést figyelhetünk meg az okostévék értékesítésében.
A világ vezető marketingesei most a CTV-ben (Connected TV) rejlő lehetőségeket kutatják, mint a jövőbeli növekedés egyik ígéretes útját. A Statista Market Insights szerint például 2024-ben a CTV reklámköltés Európában várhatóan eléri a 2,77 milliárd eurót, ami 5,26 százalékos növekedést jelent. A cégek egyre nagyobb hajlandósággal fektetnek abba, hogy a vásárlók otthonában, a nagyképernyőn keresztül hirdessenek.
Hogyan működik ez a típusú hirdetés?
Ilyen például a SWEET.TV platformon a FAST-modell (Free Ad-Supported Streaming TV, azaz ingyenes, reklámbevételekből támogatott streaming televíziózás), ami a CTV-szegmensben egy úttörő lineáris hirdetési formátum. Nagyban hasonlít a hagyományos televíziós reklámozáshoz, csak ez digitális környezetben zajlik. A targetálás a brand egyedi igényeihez igazítható, és egy speciális szoftver (DSP) biztosítja a mérőszámok átláthatóságát és pontosságát.
FAST-technológiánk kompatibilis szinte minden CTV operációs rendszerrel és egyéb típusú készülékkel, még régebbi modellekkel is.
A SWEET.TV a Samsung globális partnere. Mik ennek az együttműködésnek a sajátosságai?
Megtisztelő számunkra, hogy 2018 óta együttműködhetünk a Samsunggal. Azóta bebizonyítottuk, hogy megbízható partner vagyunk egy csúcstechnológiás termékkel, és így fejlődhetett a partnerségünk globális együttműködéssé. 2024-től kezdve a Samsung Smart TV távirányítói Magyarországon és 17 másik európai országban külön SWEET.TV gombot kapnak az olyan nemzetközi óriások mellett, mint a Netflix, a Disney+ vagy az Amazon Prime. Ez gyors és egyszerű hozzáférést nyújt a felhasználóinknak a platformunkhoz. A SWEET.TV pedig közvetlen hozzáférést kap az okostévé-tulajdonosok többmilliós közönségéhez.
Ráadásul megkönnyítjük a SWEET.TV elérését az okostévéken azáltal, hogy elhelyezzük az alkalmazást a kezdőlapon, ami a tv bekapcsolásakor azonnal látszik. Ez növeli a FAST-modell hatókörét és összességében a platform közönségének elérését is.
A SWEET.TV egyik egyedülálló ajánlata a streaming felület franchise. Ki a célközönsége ennek, és mitől olyan különleges?
A B2C szegmens mellett a SWEET.TV vállalati megoldásokat is kínál más piaci szereplők számára. Ebbe beletartozik az ОТТ megoldások professzionális auditálása, testreszabható – úgynevezett white-label – OTT platform fejlesztése és egy kulcsrakész üzleti megoldás: a SWEET.TV franchise. Ez a franchise a kiskereskedők, a távközlési vállalatok és az internetszolgáltatók igényeit szem előtt tartva lett kialakítva. Segít nekik abban, hogy 3-4 hónap alatt elindítsanak egy streaming vállalkozást a SWEET.TV márkanév alatt, egy kész technológiai bázis, 24/7/365 támogatás, monetizációs eszközök, növekedési stratégiák, tartalmi szakértelem és 16 éves tapasztalat segítségével. Egy partner számára ez azt jelenti, hogy 4-5 évet és több tízmillió eurót takarít meg azzal, hogy nem kell saját ОТТ megoldást kidolgoznia, és azt tesztelnie, fejlesztenie és karbantartania.
A franchise-átvevő számára a legfőbb előny az, hogy a streaming platform segítségével szinergiát teremthet és fellendítheti alapvető üzletágát. Ez növekedést eredményez piaci kapitalizációban, forgalomban és a felhasználónkénti átlagos bevételben (ARPU) az előfizetési díj, a hirdetések monetizálása és számos más eszköz segítségével. Emellett a platform értékes eszközként szolgál a rendszeres marketingkommunikációhoz is a franchise-átvevő és az ügyfelei között.
Ossza meg ismerőseivel:
Vaszkó Iván
2024 November start Vaszkó Iván
Telt házzal futott a harmadik Money Summit rendezvényünk a Corinthia Budapestben. Nem győztük kapkodni a fejünket a magyar pénzügyi világ fontos arcainak jótanácsai közt, íme tíz tanulság.
Lits Benedek
2024 November start Lits Benedek
Igazi magyar teljesítmények. Körülöttük forgott szeptemberben a második Afterwork eseményünk is. Legközelebb ünnepi köntösben folytatjuk, az időpont december 3., természetesen megint meló után!
Fekete Emese
2024 November Üzlet Fekete Emese
Ne csak nagy és nyereséges céget építs, hanem hosszú távon fenntarthatót, társadalmilag is hasznosat, értékalapon működőt. Ezt vallják a Bridge Budapest közösség tagjai, akik már negyedik éve ajánlanak egymásnak (is) könyveket. Az idei Üzleti Booklistről válogattunk.