Az üzleti alkalmazásokba és folyamatokba beépülő generatív mesterséges intelligenciával minden eddiginél gyorsabb tempóra váltott a digitalizáció, amit egyetlen szervezet sem halogathat tovább. Horváth Szilvia, az ELO Digital Office magyarországi képviseletének ügyvezető igazgatója beszél digitalizációról, mesterséges intelligenciáról, vállalati tartalomkezelésről, és hogy mindez miért különösen fontos a magyar kis- és középvállalkozások számára. Miért vált sürgőssé az üzleti […]
Az üzleti alkalmazásokba és folyamatokba beépülő generatív mesterséges intelligenciával minden eddiginél gyorsabb tempóra váltott a digitalizáció, amit egyetlen szervezet sem halogathat tovább. Horváth Szilvia, az ELO Digital Office magyarországi képviseletének ügyvezető igazgatója beszél digitalizációról, mesterséges intelligenciáról, vállalati tartalomkezelésről, és hogy mindez miért különösen fontos a magyar kis- és középvállalkozások számára.
Miért vált sürgőssé az üzleti működés digitális transzformációja?
Horváth Szilvia: A digitalizáció kezdetekor a legtöbb szervezet megengedhette magának, hogy megvárja milyen tapasztalatokat szereznek az early-adapterek és abból tanulva léptek a saját változásuk útjára. Ma erre már nincs idő, a technológiai képességek és a felhasználói igények olyan lendületesen fejlődnek, hogy a transzformáció halogatása hosszan tartó lemaradást jelent. Először a felhőalapú megoldások elterjedésével gyorsult nagyot a digitalizáció, az elmúlt másfél évben pedig újabb szintet lépett, köszönhetően az üzleti alkalmazásokba és folyamatokba beépülő mesterséges intelligenciának.
Az elmúlt 25 évben az építőipar hatalmas kihívásokkal nézett szembe, a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Újház mégis növekedni tudott és az ország piacvezető építőanyag-kereskedelmi hálózata lett. Azt vallják, hogy egy megújult otthon egyben egy új élet kezdetét is jelenti a benne lakók számára, erre építették az „új otthon, új élet” filozófiát. Az innovációt folyamatosan […]
Az elmúlt 25 évben az építőipar hatalmas kihívásokkal nézett szembe, a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Újház mégis növekedni tudott és az ország piacvezető építőanyag-kereskedelmi hálózata lett. Azt vallják, hogy egy megújult otthon egyben egy új élet kezdetét is jelenti a benne lakók számára, erre építették az „új otthon, új élet” filozófiát.
Az innovációt folyamatosan kereső vállalat messze túllépte kezdeti ambícióit. Egykor öt győri építőanyagkereskedő beszerzési társulásaként indult, ma pedig az ország közel 80 pontján van jelen. Hamar népszerűvé vált az Újház a szakemberek körében, szinte nincs olyan közülük, aki nem ismeri, vagy nem járt volna valamely kereskedésükben. Már az a cél, hogy a profik által kedvelt minőséget és választékot még több magánvásárló is megismerje.
„Bár nagyvállalat vagyunk, családias hangulatban dolgozunk együtt” – mondja Szórády Csilla, aki 2010 óta az Újház vezérigazgatója. „2005-ben kerültem gazdasági igazgatóként a céghez, amit aztán részvénytársasággá alakítottunk. Ekkor tettük le a tudatos, előremutató, hosszú távú növekedési stratégiánk alapjait.”
INNOVÁCIÓ ÉS FOLYAMATOS FEJLŐDÉS
„Világos vízióm volt arról, hogy hova akarom eljuttatni az Újházat. Kereskedéseink ma már sokkal többet nyújtanak, mint pusztán építőanyagokat” – meséli az Újház növekedésének és stratégiájának irányát Szórády Csilla. „Nagy hangsúlyt fektetünk az aktuális trendek követésére, termékkínálatunk bővítésére és az ügyfélélmény fokozására. Kiemelkedően széles termékválasztékunk segítségével az építkezés minden fázisához tudunk megoldást nyújtani, de ennél többet is, hiszen szakértői tanácsokkal segítünk, hogy tényleg a legjobb döntéseket tudják meghozni a vásárlóink. Amikor téglát vagy szigetelőanyagokat ajánlunk, figyelembe vesszük a ház fekvését, tájolását és más egyéni igényeket is; egy gyönyörű fürdőszoba berendezéséhez pedig 3D-s látványterveket készítünk, ami segít pontosan elképzelni a végeredményt.”
MI AZ ÚJHÁZ TITKA?
„Kutatásunk alapján elsöprő arányban, 90 százalékban értenek egyet a magyarok azzal a gondolattal, amelyet mi az »új otthon, új élet« filozófiaként fogalmaztunk meg, hiszen egy új vagy megújított élettérben kicsit mi magunk is újjászületünk. Ez nem meglepő, ugyanis az, hogy hol indul a napunk, hova térünk haza, a családi eseményeket hol éljük meg, nagyban befolyásolja az életminőségünket.”
MILYEN OTTHONRA VÁGYNAK AZ EMBEREK?
„A magyarok 94 százaléka elégedetlen a lakása jelenlegi állapotával, de ahhoz, hogy belevágjon egy építkezésbe vagy felújításba, elengedhetetlen egy olyan szakértő partner, akihez bizalommal fordulhatnak. Egyaránt fontosak számukra az esztétikai és a műszaki szempontok. Azt várják el, hogy a magasabb komfort mellett az új otthon legyen energiatakarékos, amelyet olcsó fenntartani, és egyben környezettudatos is. Lényeges még, hogy a felújítás eredményeképpen növekedjen az ingatlan értéke, ezekhez pedig minőségi építőanyagokra van szükség.” (x)
A péntek, ami évről évre egyre hosszabb és egyre feketébb. Mit tett az infláció a vásárlás ünnepével, egyáltalán van-e mit ünnepelni rajta 2024-ben, az internetes csalók korában?
Egyetlen ügyféllel indult el a rendszerváltás után, ma negyedmillió embert etet, és a régió legnagyobb szereplője a közétkeztetésben a Delirest. Két éve a magyar ügyvezető és a pénzügyi igazgató kivásárolta az angolokat, és az új tulajdonosok most azon is dolgoznak, hogy rávezessék a fogyasztóikat az egészséges életmódra.
Írta: Orbán Krisztián Tökéletes vihar közeledik a magyar vállalati szektor felé. A csökkenő európai és hazai kereslet, a magyar realitástól fenntarthatatlanul elrugaszkodó bérek és az egyre kiszámíthatatlanabb gazdaságpolitika csak a rövid távú problémák. Ennél is fontosabb, hogy közben úgy alakul át a világgazdaság, hogy a magyar cégeknek alapesetben még az eddigieknél is kevesebb lapot osztanak majd benne. Elméletileg persze lehetne élni […]
1994. december 3-án a világ örökre megváltozott, de akkor még nem tudta senki. A Sony ezen a napon dobta piacra az első Playstation játékkonzolt, ami aztán harminc év alatt szép lassan maga alá gyűrte az egész iparágat. Harminc pontban meséljük el a konzolcsalád legendáját.