Kaáli Nagy Géza a magyar lombikkezelések atyja, harmincezer gyermek születhetett meg intézeteiben. Öt éve nagy ígéretekkel adta el intézményhálózatát az államnak, de ebből a távlatból úgy látja: nem került jó kezekbe a meddőségkezelés.
Magánpraxis, üzletek, szabadalmak, dollármilliók. Miért akart az amerikai álomból Magyarországra visszajönni, idehozni az autógyűjteményét, és múzeumot nyitni? A globalizált világban majdnem mindegy, hol él az ember. Egy kivétellel. Ez az egyetlen része a világnak, ahol lehet magyarul beszélni. Valakinek ez nem számít, de nekem felemelő. Ez a nyelvem, beszélem, művelem – képzelje, verseket is írok! Ráadásul abban a korban vagyok, amikor az ember már szeret beszélgetni.
A magyar társadalommal való kapcsolat volt a fontos a Kaáli Intézet megalapításakor is? Amerikai sikereimen felbuzdulva és az Amerikát megjárt ösztöndíjasaim inspirálására jött az ötlet, hogy érdemes lenne a külföldön már bevált ambuláns lombikbébiprogramot Magyarországon is meghonosítani. 1992-ben megalapítottuk a Kaáli Intézetet, azóta harmincezer magyar gyermekkel gyarapítottuk a családokat és nemzetünket. Akkoriban sűrűn megfordultam itt, élveztem a rendszerváltás utáni felszabadult légkört.
A Kaáli Intézet – bár akkor még 90 ezer forintot kellett fizetni az eljárásért – nem térült meg rögtön. Ez okozott konfliktust a befektetőkkel? A befektetőtársak kizárólag a gyors profitban és meggazdagodásban voltak érdekeltek. Én tapasztalatból tudtam, hogy egy egészségügyi intézmény és egy komoly orvosi praxis kiépítéséhez idő kell. Ők féltek, hogy elvesztik a befektetésüket, ezért inkább eladták nekem. Más szemlélet uralkodott Magyarországon, mint amit én amerikai állampolgárként és vállalkozóként ismertem.
Attól még, hogy valakinek sok befektetni való pénze van, nem biztos, hogy szeretne vagy tud állandóan befektetési döntéseket hozni. Az Equilor Wealth Office esetében erre nincs is szükség, mégis pontosan teljesülhetnek céljai. Magyarországon is egyre népszerűbbek a privátbanki szolgáltatások, azonban a 2022 szeptemberében útnak indított Equilor Wealth Office így is egyedülállónak számít a piacon. „Bátran […]
Attól még, hogy valakinek sok befektetni való pénze van, nem biztos, hogy szeretne vagy tud állandóan befektetési döntéseket hozni. Az Equilor Wealth Office esetében erre nincs is szükség, mégis pontosan teljesülhetnek céljai.
Magyarországon is egyre népszerűbbek a privátbanki szolgáltatások, azonban a 2022 szeptemberében útnak indított Equilor Wealth Office így is egyedülállónak számít a piacon. „Bátran mondhatom, hogy egy nagyon dinamikus fejlődésen vagyunk túl. Megalkottunk egy olyan új termékstruktúrát, kiszolgálási modellt, amelyre nem igazán létezett minta Magyarországon. Mára bebizonyosodott, hogy az első hazai Wealth Office hiánypótló vagyonkezelési alternatívát nyújt a hagyományos private banking kiszolgálási modellek helyett, ahol nem csak a befektetési döntések súlyát vesszük le partnereink válláról, ezzel időt és energiát nyerve, hanem az eredményorientált megközelítéssel a befektető és a szolgáltató érdekei itt állnak a legközelebb” – fogalmaz Dobó István, az Equilor Wealth Office igazgatója.
Diszkrecionális portfóliómenedzsment
Miben különbözik a Wealth Office kínálta szolgáltatás más, hazánkban elérhető hasonló szolgáltatásoktól? Az egyik fontos szempont a kényelem. „A legtöbbször befektetési tanácsadási ágról dolgoznak a privátbanki szektorban, és ez azt jelenti, hogy a befektetőnek különböző termékeket kínálnak, odaraknak elé brosúrákat: itt van ilyen kötvény, olyan alap, amolyan ETF, válasszon” – fejti ki Dobó István. Csakhogy a legtöbb befektető nem rendelkezik ehhez elegendő szaktudással, vagy ha mégis, akkor sem biztos, hogy szeretne időt szánni arra, hogy meghozza ezeket a döntéseket.
Ehhez képest az Equilor Wealth Office-nál a felelősséget leveszik az ügyfél – vagy ahogy ők inkább szeretik nevezni, a partner – válláról. „Létrehozunk egy egyedi befektetési politikát minden partnerünk számára, amelynek alapján tőkepiaci szakmai csapatunk végzi a befektető portfóliójának kezelését, neki tehát nem kell állandóan döntéseket hoznia, befektetési ajánlatokat mérlegelnie – magyarázza Dobó István.
Ez az egyedi módon, az ügyfélre szabott megközelítés egy személyes beszélgetés során áll össze, aminek eredményeképp közösen határozzuk meg a célokat és a kockázatvállalási hajlandóságot. Így pontosan nyilvánvalóvá válhat a partner szándéka, miszerint mondjuk semmiképpen sem szeretne például egy adott szektorba fektetni.”
Magas jutalékok helyett sikerdíj
A Wealth Office egyedi informatikai rendszere nemcsak figyeli, hanem garantálja is, hogy ettől az „iránytűtől” ne lehessen eltérni, mivel a rendszer egyszerűen nem enged végrehajtani olyan tranzakciókat, amelyek nem férnek bele a meghatározott befektetési politikába. A partnerük tehát nyugodt lehet, hogy minden az ő elvárásai szerint történik.
A Wealth Office sikerdíj-orientált megközelítésének célja a legmagasabb befektetési eredmény elérése, így más privátbanki szolgáltatásoktól eltérően a tranzakciós költségek minimalizálására törekszenek. „Mi valóban egy hajóban evezünk a partnereinkkel. A célunk az, hogy egy rendkívül kényelmes megoldással a legmagasabb eredményt érjék el partnereink, hiszen a sikerdíj alkalmazása erre ösztönöz minket is. A sikerdíj alkalmazásának másik előnye a költséghatékonyság, ezért a piacon elérhető legjobb termékeket a legjobb áron szerezzük be” – mutat rá Dobó István.
Nagyjából ezer boltjuk van világszerte, mégis ragaszkodnak hozzá, hogy amit csak lehet, kézzel készítsenek. Azt mondják, így előbb kibuknak az esetleges gyártási hibák, és könnyebb innovatívnak lenni. Meg amúgy is a handmade jelző a brit Lush egyik szexepilje, a pucér samponokon, pezsgő fürdőbombákon és harsány parfümökön túl. A dél-angliai üzemcsarnokokban augusztusban már nekikezdtek a halloweeni és a karácsonyi portékáknak – miközben hangosan szólt a Kisstől
az I Was Made for Loving’ You Baby.
Doktorits László a semmiből, szemtelenül fiatalon építette fel az ország egyik vezető távfelügyeletes cégét. És itt nem tervez megállni, sem szakmai fejlődés, sem cégépítés szempontjából. Az már önmagában szép teljesítmény, ha egy, a semmiből létrehozott magyar cég 11 év alatt itthon bizonyos tekintetben piacvezető közeli helyzetbe kerül, a régióban is szép pozíciókat ér el, megveti […]
„Ebből nem lesz biznisz!” – hangzott el a máig sokat idézett mondat Forrai Krisztától, amikor a Balaton-felvidéket járva Miklóssal megtalálták azt a helyet, ahol el tudták képzelni álmaik nyaralóját. Nem sok időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy ő is belássa: ebből márpedig biznisz lesz, nem is akármilyen. A Casa Christa története elválaszthatatlan Kriszta és Miki történetétől. […]