Gyönyörűen megalkotott ékszerszerű kis ételek egy nyolcszáz éves kovácsműhelyben.
Amikor az ember meglátja, mit jelent Simon Rogannak a farm-to-table, akkor alaposan elgondolkozik, mennyire gondolja komolyan a többi étterem a témát. A festői angol Tóvidék (Lake District) talán legszebb kisvárosában, Cartmelben levő három Michelin-csillagos étterem ugyanis sokakkal ellentétben nem csak lózungok szintjén törekszik az önellátásra. Olyan farm tartozik hozzá a város szélén, hogy abból talán az egész falut el lehetne látni, ráadásul még egy kis egyszerű étterem is működik benne, ahol kifejezetten egyszerű stílusú, de meglepően kiváló ebédet készítenek, életem marhaoldalasán túl természetesen a kert terméseiből szinte kizárólag.
Aztán este belépek a 13. századi(!) kovácsműhelyből kialakított étterembe, kicsit még aggódom, hogy a gazdag ebéd miatt nem lesz étvágyam, de sorban jönnek a gyönyörűen megalkotott, ékszerszerű kis ételek. Cizelláltságuk ellenére is tökéletesen passzolnak esztétikailag a rusztikus környezetbe. A luxuséttermek „kötelező” alapanyagai, mint a kaviár, itt is szerephez jutnak, de messze nem az övék az igazi rivaldafény, hanem a rengeget zöldségé. Retek, lestyán, répa, medvehagyma, hajdina, futóbab kísérik a többségükben szintén a környéken nevelkedő prémium húsokat.
A séf gyönyörűen áthidalja az elegáns stílus és a vidéki életmód között feszülő ellentétet, a csirkezsír, a velős csont, a belsőségek tökéletesen illeszkednek a filozófiába és az ízharmóniába, a tizenhat fogás egy pillanatra sem hagyja ellankadni a vendég figyelmét. Változatos, izgalmas, a séf személyiségéhez és a hely szelleméhez méltó, nagy előadás ez, anélkül, hogy a legendás brit humorról és lazaságról le kellene mondani.
Attól még, hogy valakinek sok befektetni való pénze van, nem biztos, hogy szeretne vagy tud állandóan befektetési döntéseket hozni. Az Equilor Wealth Office esetében erre nincs is szükség, mégis pontosan teljesülhetnek céljai. Magyarországon is egyre népszerűbbek a privátbanki szolgáltatások, azonban a 2022 szeptemberében útnak indított Equilor Wealth Office így is egyedülállónak számít a piacon. „Bátran […]
Attól még, hogy valakinek sok befektetni való pénze van, nem biztos, hogy szeretne vagy tud állandóan befektetési döntéseket hozni. Az Equilor Wealth Office esetében erre nincs is szükség, mégis pontosan teljesülhetnek céljai.
Magyarországon is egyre népszerűbbek a privátbanki szolgáltatások, azonban a 2022 szeptemberében útnak indított Equilor Wealth Office így is egyedülállónak számít a piacon. „Bátran mondhatom, hogy egy nagyon dinamikus fejlődésen vagyunk túl. Megalkottunk egy olyan új termékstruktúrát, kiszolgálási modellt, amelyre nem igazán létezett minta Magyarországon. Mára bebizonyosodott, hogy az első hazai Wealth Office hiánypótló vagyonkezelési alternatívát nyújt a hagyományos private banking kiszolgálási modellek helyett, ahol nem csak a befektetési döntések súlyát vesszük le partnereink válláról, ezzel időt és energiát nyerve, hanem az eredményorientált megközelítéssel a befektető és a szolgáltató érdekei itt állnak a legközelebb” – fogalmaz Dobó István, az Equilor Wealth Office igazgatója.
Diszkrecionális portfóliómenedzsment
Miben különbözik a Wealth Office kínálta szolgáltatás más, hazánkban elérhető hasonló szolgáltatásoktól? Az egyik fontos szempont a kényelem. „A legtöbbször befektetési tanácsadási ágról dolgoznak a privátbanki szektorban, és ez azt jelenti, hogy a befektetőnek különböző termékeket kínálnak, odaraknak elé brosúrákat: itt van ilyen kötvény, olyan alap, amolyan ETF, válasszon” – fejti ki Dobó István. Csakhogy a legtöbb befektető nem rendelkezik ehhez elegendő szaktudással, vagy ha mégis, akkor sem biztos, hogy szeretne időt szánni arra, hogy meghozza ezeket a döntéseket.
Ehhez képest az Equilor Wealth Office-nál a felelősséget leveszik az ügyfél – vagy ahogy ők inkább szeretik nevezni, a partner – válláról. „Létrehozunk egy egyedi befektetési politikát minden partnerünk számára, amelynek alapján tőkepiaci szakmai csapatunk végzi a befektető portfóliójának kezelését, neki tehát nem kell állandóan döntéseket hoznia, befektetési ajánlatokat mérlegelnie – magyarázza Dobó István.
Ez az egyedi módon, az ügyfélre szabott megközelítés egy személyes beszélgetés során áll össze, aminek eredményeképp közösen határozzuk meg a célokat és a kockázatvállalási hajlandóságot. Így pontosan nyilvánvalóvá válhat a partner szándéka, miszerint mondjuk semmiképpen sem szeretne például egy adott szektorba fektetni.”
Magas jutalékok helyett sikerdíj
A Wealth Office egyedi informatikai rendszere nemcsak figyeli, hanem garantálja is, hogy ettől az „iránytűtől” ne lehessen eltérni, mivel a rendszer egyszerűen nem enged végrehajtani olyan tranzakciókat, amelyek nem férnek bele a meghatározott befektetési politikába. A partnerük tehát nyugodt lehet, hogy minden az ő elvárásai szerint történik.
A Wealth Office sikerdíj-orientált megközelítésének célja a legmagasabb befektetési eredmény elérése, így más privátbanki szolgáltatásoktól eltérően a tranzakciós költségek minimalizálására törekszenek. „Mi valóban egy hajóban evezünk a partnereinkkel. A célunk az, hogy egy rendkívül kényelmes megoldással a legmagasabb eredményt érjék el partnereink, hiszen a sikerdíj alkalmazása erre ösztönöz minket is. A sikerdíj alkalmazásának másik előnye a költséghatékonyság, ezért a piacon elérhető legjobb termékeket a legjobb áron szerezzük be” – mutat rá Dobó István.
Lakatos Péter, a Videoton társvezérigazgatója tavasszal lett a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) elnöke, és nagy erővel küzd azért, hogy egymás hibáztatása helyett a munkáltatók, a munkavállalók és a kormány együtt tegyenek a hatékonyság javulásáért, és ezzel a növekvő kereseteken át a jólét erősítéséért. Külön ráhajt a multikra, mert náluk lehet nemzetközi tapasztalatot szerezni, és anélkül nincs sikeres cégépítés.
Doktorits László a semmiből, szemtelenül fiatalon építette fel az ország egyik vezető távfelügyeletes cégét. És itt nem tervez megállni, sem szakmai fejlődés, sem cégépítés szempontjából. Az már önmagában szép teljesítmény, ha egy, a semmiből létrehozott magyar cég 11 év alatt itthon bizonyos tekintetben piacvezető közeli helyzetbe kerül, a régióban is szép pozíciókat ér el, megveti […]
Tomáš Čupr szerint életének fő műve a Rohlik. Nem is jár már boltba – jó, néha, ha Spanyolországból dolgozik. Tíz év alatt építette fel ötországos internetes bevásárlóbirodalmát tizenhétezer termékkel, és valami olyasmit is árul, amit a hagyományos üzletek nem igazán tudnak: időt.
Magyar webshopjuk, a Kifli.hu pár év alatt lett a legforgalmasabb online szupermarket Magyarországon, love brand lett a kiflis furgonokból és papírszatyrokból. A piacon bőven van tér a fejlődésre, cserébe komoly emberi áldozatokat követel a brutális terep.
A Rohlik kőkemény munkahely, a rendkívüli eredményekhez gigászi elvárások társulnak. Az alapító-ügyvezető szerint ha a cégnek annyi, mindenki szomorú marad a végén, ő pedig háborúsból békeidős főnökké szeretne válni. Az e-kereskedelem régiós fellegváráig, Prágáig mentem, hogy a bázisukon tegyem fel a harmincharmadik leggazdagabb cseh milliárdosnak a kemény kérdéseket is, legyen szó alkoholizmusról vagy toxikus munkakörnyezetről.