Gyönyörűen megalkotott ékszerszerű kis ételek egy nyolcszáz éves kovácsműhelyben.
Amikor az ember meglátja, mit jelent Simon Rogannak a farm-to-table, akkor alaposan elgondolkozik, mennyire gondolja komolyan a többi étterem a témát. A festői angol Tóvidék (Lake District) talán legszebb kisvárosában, Cartmelben levő három Michelin-csillagos étterem ugyanis sokakkal ellentétben nem csak lózungok szintjén törekszik az önellátásra. Olyan farm tartozik hozzá a város szélén, hogy abból talán az egész falut el lehetne látni, ráadásul még egy kis egyszerű étterem is működik benne, ahol kifejezetten egyszerű stílusú, de meglepően kiváló ebédet készítenek, életem marhaoldalasán túl természetesen a kert terméseiből szinte kizárólag.
Aztán este belépek a 13. századi(!) kovácsműhelyből kialakított étterembe, kicsit még aggódom, hogy a gazdag ebéd miatt nem lesz étvágyam, de sorban jönnek a gyönyörűen megalkotott, ékszerszerű kis ételek. Cizelláltságuk ellenére is tökéletesen passzolnak esztétikailag a rusztikus környezetbe. A luxuséttermek „kötelező” alapanyagai, mint a kaviár, itt is szerephez jutnak, de messze nem az övék az igazi rivaldafény, hanem a rengeget zöldségé. Retek, lestyán, répa, medvehagyma, hajdina, futóbab kísérik a többségükben szintén a környéken nevelkedő prémium húsokat.
A séf gyönyörűen áthidalja az elegáns stílus és a vidéki életmód között feszülő ellentétet, a csirkezsír, a velős csont, a belsőségek tökéletesen illeszkednek a filozófiába és az ízharmóniába, a tizenhat fogás egy pillanatra sem hagyja ellankadni a vendég figyelmét. Változatos, izgalmas, a séf személyiségéhez és a hely szelleméhez méltó, nagy előadás ez, anélkül, hogy a legendás brit humorról és lazaságról le kellene mondani.
A száz év elteltével is családi tulajdonban lévő Lyreco nem csak az irodaellátási termékek beszerzési és ellátási láncának szakértője – mára piacformáló szereplővé vált fenntarthatósági kezdeményezéseivel és ügyfélközpontú szolgáltatásaival. Mikulas Herskovic, közép-európai vezérigazgató a Forbesnak elárulta: jelenlegi legfontosabb törekvéseik közé tartozik az, hogy minél fenntarthatóbb irodai megoldásokhoz juttassák a vásárlóikat, vagyis 2026-ra a teljes forgalom 90 […]
A száz év elteltével is családi tulajdonban lévő Lyreco nem csak az irodaellátási termékek beszerzési és ellátási láncának szakértője – mára piacformáló szereplővé vált fenntarthatósági kezdeményezéseivel és ügyfélközpontú szolgáltatásaival. Mikulas Herskovic, közép-európai vezérigazgató a Forbesnak elárulta: jelenlegi legfontosabb törekvéseik közé tartozik az, hogy minél fenntarthatóbb irodai megoldásokhoz juttassák a vásárlóikat, vagyis 2026-ra a teljes forgalom 90 százalékát a Sustainable Selection termékei tegyék ki.
Az alapoktól a gondoskodó sokrétű ügyfélmegoldásokig
„A Lyreco küldetése, hogy átfogó termékkínálatával, egy napos házhoz szállítással, és az ügyfelek iparágához és méretéhez igazított megoldásaival minden munkahelyi szükségletet kielégítsen, így a dolgozók arra koncentrálhassanak, ami igazán fontos” – mutatott rá a cégvezető. A Lyreconál eredetileg olyan irodaszerekkel foglalkoztak, mint nyomtatók, tollak, papírok vagy jegyzetfüzetek, de a kínálat azóta több, mint 12.000 termékre bővült és kialakult egy úgynevezett „one-stop shop” üzleti modell, amely által csökkenthetőek az ügyfelek költségei, redukálható a szénlábnyom, valamint növelhető a hatékonyság és leegyszerűsíthető a költségek ellenőrzése.
Az általános irodai termékek, számítástechnikai eszközök, bútorok, vendéglátóipari és higiéniai megoldások mellett Magyarországon a Nespresso Professional kizárólagos disztribútoraként biztosítjuk ügyfeleinknek a munkahelyi minőségi kávéélményt.”
Az Európa élvonalába tartozó, de ma már 40 piacon és négy kontinensen jelenlévő Lyreco különlegessége, hogy az 1920-as években történt alapítás óta családi tulajdonban van. Ez a gazdag történelem a mindennapi döntésekben is visszaköszön. „Egy családi vállalkozásnál több a türelem és a szenvedély. Érződik a család jelenléte, ami tükröződik a gondoskodó vállalati kultúrában” – magyarázta a vezérigazgató. Ez a hozzáállás a döntéshozatalban is megnyilvánul: kevesebb az elhamarkodott döntés, több a következetesség és fontosabb az emberi tényező. A gondoskodó szemléletmód pozitívan hat a munkavállalókra és az ügyfelekre egyaránt.
Cropped shot of a messenger handing a young woman a package
Az emberi tényező ereje az ügyfélkapcsolatokban
„A digitális korban, amikor minden egy kattintásra van, mi fenntartjuk az értékesítő csapatot, mert ők nem csupán termékeket adnak el, hanem az ügyfelek igényeit megértve nyújtanak megoldásokat” – méltatta a vezérigazgató a személyre szabott megoldásokat kínáló dedikált tanácsadó kollégákat. A személyes kapcsolat megkülönbözteti a céget az online piacterektől: ügyfélszolgálatunk és értékesítő csapatunk „a Lyreco arca és szíve” – fogalmazott Mikulas Herskovic.
Fókuszban a társadalmi felelősségvállalás
„A tulajdonos célja, hogy amikor eljön az idő, lányainak egy fenntartható vállalatot adjon át, biztosítva ezzel, hogy öröklségük már egy környezettudatos és felelősen működő cég legyen. Kiemelten fontos tehát a fenntartható termékek kínálata és a fenntartható üzleti gyakorlat. Célunk, hogy felállítsuk a körforgásos gazdaság mércéjét a munkahely ellátásban.” – magyarázta Mikulas Herskovic. A programjaik egyszerre célozzák meg az ökolábnyom csökkentését, a munkavállalók jólétét és a beszállítói lánc optimalizálását.
Büszkék vagyunk arra, hogy fenntartható munkahelyi eszközöket kínálunk, lehetővé téve ügyfeleink számára, hogy környezettudatos döntéseket hozzanak.”
Új tervek és célkitűzések
A Lyreco hosszú távú tervei között szerepel a személyi védőfelszerelések piacán való terjeszkedés, de közben bővítik a sajátmárkás termékek kínálatát egyaránt. A Lyreco története és jövőképe azt mutatja, hogy nem csupán alkalmazkodnak a változó piaci igényekhez, hanem aktívan alakítják azokat. A családi értékek, a fenntarthatóság és a személyes kapcsolatok iránti elkötelezettség olyan alapelvek, amelyek biztosítják, hogy a Lyreco meghatározó szereplő maradjon az iparágban.
Tomáš Čupr szerint életének fő műve a Rohlik. Nem is jár már boltba – jó, néha, ha Spanyolországból dolgozik. Tíz év alatt építette fel ötországos internetes bevásárlóbirodalmát tizenhétezer termékkel, és valami olyasmit is árul, amit a hagyományos üzletek nem igazán tudnak: időt.
Magyar webshopjuk, a Kifli.hu pár év alatt lett a legforgalmasabb online szupermarket Magyarországon, love brand lett a kiflis furgonokból és papírszatyrokból. A piacon bőven van tér a fejlődésre, cserébe komoly emberi áldozatokat követel a brutális terep.
A Rohlik kőkemény munkahely, a rendkívüli eredményekhez gigászi elvárások társulnak. Az alapító-ügyvezető szerint ha a cégnek annyi, mindenki szomorú marad a végén, ő pedig háborúsból békeidős főnökké szeretne válni. Az e-kereskedelem régiós fellegváráig, Prágáig mentem, hogy a bázisukon tegyem fel a harmincharmadik leggazdagabb cseh milliárdosnak a kemény kérdéseket is, legyen szó alkoholizmusról vagy toxikus munkakörnyezetről.
Kaáli Nagy Géza a magyar lombikkezelések atyja, harmincezer gyermek születhetett meg intézeteiben. Öt éve nagy ígéretekkel adta el intézményhálózatát az államnak, de ebből a távlatból úgy látja: nem került jó kezekbe a meddőségkezelés.
Amerikai elnökválasztás, Ukrajna még mindig háborúban, sőt már Izrael is, kényes budapesti és uniós erőviszonyok. Közben újra infláció, beragadt kamatok, elcsúszó deficit. Vannak kérdéseink.
Equilor Wealth Office
2024 Szeptember Támogatói tartalom Equilor Wealth Office
Attól még, hogy valakinek sok befektetni való pénze van, nem biztos, hogy szeretne vagy tud állandóan befektetési döntéseket hozni. Az Equilor Wealth Office esetében erre nincs is szükség, mégis pontosan teljesülhetnek céljai. Magyarországon is egyre népszerűbbek a privátbanki szolgáltatások, azonban a 2022 szeptemberében útnak indított Equilor Wealth Office így is egyedülállónak számít a piacon. „Bátran […]