Béres Csepp és gumivitamin, lócitrom és családi alkotmány, veszteségek és napelem-beruházás. Interjú apával és fiával egy magyar családi cég
második generációváltásáról.
Idén szeptemberben a harmadik generáció veszi át a Béres Gyógyszergyár vezetését: a Béres Cseppet több mint ötven éve feltaláló idősebb Béres József unokája, Marcell lesz az elnök édesapja, Béres József után. Ugyanekkor nővére, Melinda a kommunikációs feladatokat kapja meg édesanyjától, és új vezérigazgatója is lesz a Béresnek.
A cég megélt már néhány nehezebb időszakot, onnantól, hogy a Béres Csepp miatt először kuruzslónak kiáltották ki a legidősebb Bérest, mielőtt találmányát gyógyszernek minősítették volna, odáig, hogy átmenetileg a többszörösére nőttek a vállalat energia- és alapanyagköltségei, és a válságban az emberek kevesebbet áldoztak vitaminokra és étrend-kiegészítőkre. Közben a konkurencia is fokozódik: az étrend-kiegészítők piacán újabb és újabb márkák tűnnek fel, innovatívabbnak, természetesebbnek és jobban felszívódónak mondott, sokszor tudományos megalapozottságot nélkülöző szerekkel.
De a Béres magabiztosan piacvezető a vitamin- és ásványianyag-készítmények magyarországi piacán, és miközben a legnagyobb magyar tulajdonú gyógyszergyár, az utóbbi tíz évben tízről huszonöt százalékra növelte a bevételében az export arányát, és ma már tizenkilenc országban kaphatók a Szolnokon gyártott termékek.
A száz év elteltével is családi tulajdonban lévő Lyreco nem csak az irodaellátási termékek beszerzési és ellátási láncának szakértője – mára piacformáló szereplővé vált fenntarthatósági kezdeményezéseivel és ügyfélközpontú szolgáltatásaival. Mikulas Herskovic, közép-európai vezérigazgató a Forbesnak elárulta: jelenlegi legfontosabb törekvéseik közé tartozik az, hogy minél fenntarthatóbb irodai megoldásokhoz juttassák a vásárlóikat, vagyis 2026-ra a teljes forgalom 90 […]
A száz év elteltével is családi tulajdonban lévő Lyreco nem csak az irodaellátási termékek beszerzési és ellátási láncának szakértője – mára piacformáló szereplővé vált fenntarthatósági kezdeményezéseivel és ügyfélközpontú szolgáltatásaival. Mikulas Herskovic, közép-európai vezérigazgató a Forbesnak elárulta: jelenlegi legfontosabb törekvéseik közé tartozik az, hogy minél fenntarthatóbb irodai megoldásokhoz juttassák a vásárlóikat, vagyis 2026-ra a teljes forgalom 90 százalékát a Sustainable Selection termékei tegyék ki.
Az alapoktól a gondoskodó sokrétű ügyfélmegoldásokig
„A Lyreco küldetése, hogy átfogó termékkínálatával, egy napos házhoz szállítással, és az ügyfelek iparágához és méretéhez igazított megoldásaival minden munkahelyi szükségletet kielégítsen, így a dolgozók arra koncentrálhassanak, ami igazán fontos” – mutatott rá a cégvezető. A Lyreconál eredetileg olyan irodaszerekkel foglalkoztak, mint nyomtatók, tollak, papírok vagy jegyzetfüzetek, de a kínálat azóta több, mint 12.000 termékre bővült és kialakult egy úgynevezett „one-stop shop” üzleti modell, amely által csökkenthetőek az ügyfelek költségei, redukálható a szénlábnyom, valamint növelhető a hatékonyság és leegyszerűsíthető a költségek ellenőrzése.
Az általános irodai termékek, számítástechnikai eszközök, bútorok, vendéglátóipari és higiéniai megoldások mellett Magyarországon a Nespresso Professional kizárólagos disztribútoraként biztosítjuk ügyfeleinknek a munkahelyi minőségi kávéélményt.”
Az Európa élvonalába tartozó, de ma már 40 piacon és négy kontinensen jelenlévő Lyreco különlegessége, hogy az 1920-as években történt alapítás óta családi tulajdonban van. Ez a gazdag történelem a mindennapi döntésekben is visszaköszön. „Egy családi vállalkozásnál több a türelem és a szenvedély. Érződik a család jelenléte, ami tükröződik a gondoskodó vállalati kultúrában” – magyarázta a vezérigazgató. Ez a hozzáállás a döntéshozatalban is megnyilvánul: kevesebb az elhamarkodott döntés, több a következetesség és fontosabb az emberi tényező. A gondoskodó szemléletmód pozitívan hat a munkavállalókra és az ügyfelekre egyaránt.
Az emberi tényező ereje az ügyfélkapcsolatokban
„A digitális korban, amikor minden egy kattintásra van, mi fenntartjuk az értékesítő csapatot, mert ők nem csupán termékeket adnak el, hanem az ügyfelek igényeit megértve nyújtanak megoldásokat” – méltatta a vezérigazgató a személyre szabott megoldásokat kínáló dedikált tanácsadó kollégákat. A személyes kapcsolat megkülönbözteti a céget az online piacterektől: ügyfélszolgálatunk és értékesítő csapatunk „a Lyreco arca és szíve” – fogalmazott Mikulas Herskovic.
Fókuszban a társadalmi felelősségvállalás
„A tulajdonos célja, hogy amikor eljön az idő, lányainak egy fenntartható vállalatot adjon át, biztosítva ezzel, hogy öröklségük már egy környezettudatos és felelősen működő cég legyen. Kiemelten fontos tehát a fenntartható termékek kínálata és a fenntartható üzleti gyakorlat. Célunk, hogy felállítsuk a körforgásos gazdaság mércéjét a munkahely ellátásban.” – magyarázta Mikulas Herskovic. A programjaik egyszerre célozzák meg az ökolábnyom csökkentését, a munkavállalók jólétét és a beszállítói lánc optimalizálását.
Büszkék vagyunk arra, hogy fenntartható munkahelyi eszközöket kínálunk, lehetővé téve ügyfeleink számára, hogy környezettudatos döntéseket hozzanak.”
Új tervek és célkitűzések
A Lyreco hosszú távú tervei között szerepel a személyi védőfelszerelések piacán való terjeszkedés, de közben bővítik a sajátmárkás termékek kínálatát egyaránt. A Lyreco története és jövőképe azt mutatja, hogy nem csupán alkalmazkodnak a változó piaci igényekhez, hanem aktívan alakítják azokat. A családi értékek, a fenntarthatóság és a személyes kapcsolatok iránti elkötelezettség olyan alapelvek, amelyek biztosítják, hogy a Lyreco meghatározó szereplő maradjon az iparágban.
Ossza meg ismerőseivel:
Thummerer Pincészet
2024 Szeptember Támogatói tartalom Thummerer Pincészet
A Thummerer Pincészet legnagyobb sikere a díjnyertes borok mellett az, hogy máig a család kezében maradt és minden fontos pozícióban az alapító, Thummerer Vilmos leszármazottai dolgoznak. Így maradhatott meg az életfilozófia esszenciája: a német ősök munkaetikája és a tökéletes végeredményre való szinte megszállott törekvése. A perfekcionizmus eredménye pedig mintegy félezer érem, díj és kitüntetés, valamint […]
A hormonális betegségek világszerte népbetegséggé váltak. Mit tehetünk, ha a hormonrendszerünk működését felborító anyagok a méhlepénytől az elviteles műanyag dobozokon át a csapból kiengedett ivóvízben, de még a levegőben is ott vannak? Márkus Zsolttal és Tűű Lászlóval, az Endocare Kft. társtulajdonosaival beszélgettünk az endokrin környezetszennyezésről és a meddő párok esélyeiről.
Ki gondolná, hogy ennyien vannak, és már ekkorák? Persze nem mindegyik komplett kórház, sok a valamilyen speciális területtel foglalkozó, vagy csak járóbetegeket ellátó intézmény, de egyre több a magát klinikának valló vidéki szolgáltató is. Szaporodnak, mert tömeges igény van rájuk. Az ötven legnagyobb, és még öt trend a magánegészségügy piacán 2024-ben.
Egyre több az ADHD-s gyerek, és nem a modern kütyük teszik azzá őket. Tárnok Zsanett klinikai szakpszichológus, neuropszichológus, a Mindennapi Pszichológia Magazin felelős kiadója segít eligazodni: mik az ADHD tünetei, okai, és mit tehetnek a szülők?