Suri Szilvi lovaglással töltötte gyerekkorában a nyarakat, később egy karrierváltás után lett lovasterapeuta. Megalapította a Zabszalma Lovasterápia-központot, ahol sokféle fejlődési zavart kezelnek eredményesen. Olyan gyerekeknek is segítenek, akiknek a szülei a foglalkozásokat
nem tudnák finanszírozni.
Adakozol? Rendszeresen írunk civil szervezetekről, amelyeket szerintünk érdemes támogatni. Miért teszünk így? Mert Magyarországon kevesen élnek jól (a jól élők közül sokan olvassák a Forbest), de nagyon sokan küzdenek mindennap. Ez így igazságtalan, és mindenkinek van egy kis felelőssége benne.
Írta: H. Tóth Judit
Tádé komótosan rója a köröket, harmincéves ló, vagyis már eléggé benne van a korban. A hátán a hatéves Botond törökülésben egyensúlyoz, Suri Szilvi távolról instruálja. Botond három hónappal ezelőtt még egyáltalán nem volt képes felemelni a lábát. Orvosai komoly rekonstrukciós műtétet javasoltak, de a család kapott pár hónap haladékot, hogy esetleg próbáljanak ki valamilyen fejlesztést. A lovasterápiával annyira sikerült megnyújtani a kisfiú belső combizmait, hogy nagy eséllyel megússza a műtétet.
Botond egyike annak az évi százhúsz–százötven gyereknek, akik Budapesten a Zabszalma Lovasterápia-központba járnak egyéni vagy csoportos terápiára, Tádé pedig egyike annak a tíz lónak, akik segítik őket. Szilvi, a Zabszalma alapítója és szakmai vezetője mindennap látja azokat a parányi javulásokat, amik hosszú hónapok alatt hatalmas fejlődéssé adódnak össze. A lovasterápia hatásos gyógymód az autizmussal élő, figyelemzavaros, idegrendszeri fejlődésből eredő nehézségekkel, illetve magatartási, viselkedési, tanulási problémákkal küzdő és mozgásukban korlátozott gyerekeknek. A módszertan hatásossága miatt hatalmas az érdeklődés: évente három–négyszázan szeretnének bejutni a foglalkozásokra. Bár nagy a várólista, Szilvi azt mondja, előbb-utóbb mindenkit tudnak fogadni.
A folytonosságban, a hagyományok őrzésében és a világ változásaihoz való éber igazodásban hisz Parragh László. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke a helyi vállalkozókkal való közvetlen kapcsolattartásban, a vállalkozásfejlesztés „házhoz vitelében” látja a kis- és középvállalkozások erősítésének, versenyképességük növelésének zálogát. Az elnök a területi kamarák, a helyi közösségek aktivitását mint értéket a jövőben még […]
A folytonosságban, a hagyományok őrzésében és a világ változásaihoz való éber igazodásban hisz Parragh László. A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke a helyi vállalkozókkal való közvetlen kapcsolattartásban, a vállalkozásfejlesztés „házhoz vitelében” látja a kis- és középvállalkozások erősítésének, versenyképességük növelésének zálogát. Az elnök a területi kamarák, a helyi közösségek aktivitását mint értéket a jövőben még kiemeltebben kezeli.
A kamara vállalkozásfejlesztési tevékenysége idén kiemelt támogatást kapott kormányzati szinten. Ennek alappillére a Vállalkozásfejlesztési Program, amely a területi kamarákon keresztül segíti a helyi vállalkozókat, amit élénk helyi érdeklődés övezi.
Milyen újdonságokkal találkozhat a vállalkozó a Vállalkozásfejlesztési Program keretében?
A projektnek hála egyre több kkv-val kerülünk közvetlen kapcsolatba. Közel 100-ra bővítettük az ügyfélszolgálatok számát, így a területi kamarák már nem csak a vármegyeszékhelyeken érhetőek el, és ha egy vállalkozó segítségre szorul, székhelyétől 10–15 percen belül talál kamarai irodát. Díjmentes képzéseket, motivációs előadásokat, workshopokat indítottunk többek között a digitalizáció, a mesterséges intelligencia, ESG területén, szektorspecifikusan több megközelítésben. Szakmai tanácsadók állnak rendelkezésre többek között pénzügyi, pályázati, marketing, humán menedzsment, munkáltatói kérdésekben. Segítjük a vállalkozókat a külpiacra jutásban. Fontos kiemelni, hogy a területi kamaráknál elérhető Széchenyi Kártya Program kínálja ma hazánkban a lekedvezőbb kamatozású és feltételrendszerű, minden igénytípusra megfelelő vállalkozói hiteltermékeket. Összességében, azt tűztük ki célul, hogy Magyarország legnagyobb üzleti közösségét építjük fel, melynek keretében interaktív és közvetlen párbeszédben állunk a hazai kis- és középvállalkozókkal.
A kamara – mint kétirányú információs csatorna a kormány és a vállalkozók között – valóban sokat tehet, hogy a helyi vállalkozók ne éljenek meg versenyhátrányt. Ők mit tehetnek saját magukért?
Tematikus klubokba szerveződésre bátorítjuk helyi szinten a vállalkozókat, ahol az érdeklődési körüknek megfelelően, esettanulmányok elemzésével, saját sikertörténetek megosztásával egymástól is tanulhatnak. A klubok megszervezéséhez pedig díjmentesen szervezési és helyszíni infrastruktúrát biztosítunk számukra. Mi az előremutató megoldásokat tudjuk felkínálni, amire szerencsére a cégek jelentős része nyitott. A legjobb, amit tehetnek, hogy nem csak versenytársat, hanem együttműködő partnert is látnak egymásban. A mi feladatunk, hogy a sikereikhez szükséges információkat azonnal és folyamatosan biztosítsuk számukra. És természetesen nem csak a meglévő szolgáltatásokban lehet gondolkodni. Bátorítom őket arra, hogy kezdeményezzék új szolgáltatások létesítését, mert a Vállalkozásfejlesztési Program egyik fő célja, hogy ha egy vállalkozóban bármilyen kérdés felmerül, mi legyünk az elsődleges forrás, akihez segítségért fordul. Arra vállalkoztunk, hogy ne legyen olyan kérdés, amire a kereskedelmi és iparkamaránál nem tudjuk a választ, vagy nem tudjuk megmondani, hogy hol találja azt a vállalkozó. Idén nagyot léptünk abba az irányba, hogy közvetlen kapcsolat alakuljon ki köztünk és a vállalkozások között, amiről a Velünk a vállalkozásodért közösségi oldalakon és weboldalon bővebben is lehet tájékozódni. A sikerélményeink arra ösztönöznek bennünket, hogy ebbe az irányba folytassuk a munkánkat.
A kamarában tisztújítás lesz idén. Ön milyen tervekkel vág neki a következő időszaknak?
Divat változtatni, amivel annyiban egyet is értek, hogy a világ változik, és ehhez igazodni kell. Az én alapvetésem viszont az, hogy erősen tartani kell a meglévő, működő tradíciót is, aminek fő ereje a tapasztalati tudás. Azt megértettük, hogy a gazdasági és társadalmi változások a vállalkozói elvárások terén is változásokat hoztak. Ezeknek a megváltozott vállalkozói elvárásoknak való megfelelés az egyik jövőbeni fő motivációnk, a tradíciónkból fakadó stabil tapasztalatokra támaszkodva.
Három év alatt két–háromszáz százalékkal is drágultak egyes egészségbiztosítási csomagok, ami mindennél jobban mutatja, hogy sokkal többen és sokkal többet használják őket. Friss összehasonlításunk új szereplőkkel, új árakkal, aktuális trükkökkel és egy szuperjúzer élményeivel.
Equilor Wealth Office
2024 Szeptember Támogatói tartalom Equilor Wealth Office
Attól még, hogy valakinek sok befektetni való pénze van, nem biztos, hogy szeretne vagy tud állandóan befektetési döntéseket hozni. Az Equilor Wealth Office esetében erre nincs is szükség, mégis pontosan teljesülhetnek céljai. Magyarországon is egyre népszerűbbek a privátbanki szolgáltatások, azonban a 2022 szeptemberében útnak indított Equilor Wealth Office így is egyedülállónak számít a piacon. „Bátran […]
Vannak az életben olyan jó dolgok és jó dealek, amik nem titkosak, de nincsenek nagy dobra verve, így különösen kedvesek. Mondok két példát. A háznak, amiben lakunk, az utcáról is elérhető udvarán áll egy óriási fügefa. Minden nyáron várom az augusztust, mert tudom, hogy rajtam kívül alig szed valaki a fáról, én viszont imádom a fügét, és oda […]
Lakatos Péter, a Videoton társvezérigazgatója tavasszal lett a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének (MGYOSZ) elnöke, és nagy erővel küzd azért, hogy egymás hibáztatása helyett a munkáltatók, a munkavállalók és a kormány együtt tegyenek a hatékonyság javulásáért, és ezzel a növekvő kereseteken át a jólét erősítéséért. Külön ráhajt a multikra, mert náluk lehet nemzetközi tapasztalatot szerezni, és anélkül nincs sikeres cégépítés.