Elinflálódnak a szavak

Szeme mindig a pályán. Akár Fradi-meccset néz (bonyolult szerelem, mint sok fradistánál), akár őt nézték Fradi-színekben (mint amatőr triatlonista, NB I.-es futsaljátékos), akár a magyar online teret pásztázza. Linkedines bemutatkozója négy szóban összefoglal mindent, amit most négy oldalon próbálok összefoglalni. „Seasoned C-level executive”, avagy tapasztalt (edzett?) felsővezető. Erről kérdezem először. Szól, hogy azért túl sokat ne lássak bele, nem tett annyi energiát ebbe a négy szóba.


„Sokféleképpen el lehet tölteni húsz évet” – mondja. Ő például volt ez alatt az idő alatt a Sanoma online értékesítési főnöke, az Árukereső operatív vezetője és a Jófogás ügyvezetője is. Most a GLS Hungary kelet-európai stratégiai igazgatója, ezt a posztot közösen hozták létre a szervezetben.
Palocsay Géza a digitális piac egyik legtöbbet látott embere, igazából együtt nőtt fel vele. Kemény vezetőnek tartják, de nem olyannak, aki követel. Veled húzza a szekeret, cserébe elvárja, hogy te is olyan lelkesedéssel csináld, mint ő. Így vagy úgy, de minden kollégáját le tudja nyűgözni ezzel a vezetői stílussal, például ma is dolgoznak olyanok az Árukeresőnél, akik visszasírják a Palocsay-érát.


A háttérben felkészítenek rá: őszinte, egyenes szakember, nem kertel, olyat nem fog kimondani, amit valójában nem is akar. Nem a felszínes sallangok vezérlik. Nem keresi a hírnevet, szeret háttérben maradni, indokolt esetekben, jó ügyért nyilvánul csak meg, öncélúan sosem. Fontos neki a munka objektív mérhetősége. Hogy üres szavak helyett valós teljesítmény alapján lehessen valakit megítélni.