Különösen nehéz volt betörnie a tradicionális japán késkovácsok világába, több helyről is elutasították azzal, hogy ez férfiaknak való szakma. Michiko Kubota először csak irodai munkát kapott, mellette két éven át titokban gyakorolta a művészi gravírozást. Hat évvel később már világhírűvé vált munkáival. Ahhoz, hogy megértsük, miért nagy szó, és miért ír a Forbes arról, hogy egy japán nő […]
Különösen nehéz volt betörnie a tradicionális japán késkovácsok világába, több helyről is elutasították azzal, hogy ez férfiaknak való szakma. Michiko Kubota először csak irodai munkát kapott, mellette két éven át titokban gyakorolta a művészi gravírozást. Hat évvel később már világhírűvé vált munkáival.
Ahhoz, hogy megértsük, miért nagy szó, és miért ír a Forbes arról, hogy egy japán nő egy napra Budapestre jött késeket gravírozni, először a japán késeket kell megértenünk. A japán kés nem pusztán a gyártás helyszínétől különleges, hanem a felhasznált anyagoktól, a szerkezetétől és a gyártási technológiától is. Műszaki oldalról megközelítve a legfontosabb jellemzőjük, hogy ezeket a pengéket nem lemezből vágják ki, hanem több rétegből kovácsolják össze.
A japán pengék vágóélét adó mag nagyon kemény acél, erre dolgoznak rá kívülről akár több réteg lágyabb acélt, ami egyfajta rugalmasságot ad neki. A rideg, jellemzően fél milliméternél vékonyabb magnak köszönhetően a japán késeket nemcsak borzasztóan élesre lehet fenni, de rendkívül éltartók is, használati szempontból ez emeli őket messze az összes többi fölé.
Pörög, kreatív, nagyra nőtt, és még magyar is. Amelyik márka kimarad, lemarad: követhető példák az itthoni TikTokról. Balazs Kicks868 ezer követő16 millió lájk„A népszerűséghez inkább a TikTok tett hozzá” – ezt a kiskörúti cipőkirály,Pachert Balázs mondta még 2023-ban a Forbes Flow-n. Másfél milliárd forintos, sok százezer követős sneakerbirodalmának mérete magáért beszél. Instagramját 2019 nyarán indította el, és mint […]
Pörög, kreatív, nagyra nőtt, és még magyar is. Amelyik márka kimarad, lemarad: követhető példák az itthoni TikTokról.
Balazs Kicks 868 ezer követő 16 millió lájk „A népszerűséghez inkább a TikTok tett hozzá” – ezt a kiskörúti cipőkirály, Pachert Balázs mondta még 2023-ban a Forbes Flow-n. Másfél milliárd forintos, sok százezer követős sneakerbirodalmának mérete magáért beszél. Instagramját 2019 nyarán indította el, és mint a legtöbb Z generációs vállalkozónál, ez, de főleg a TikTok lett márkájának legfontosabb felfuttatója. Közben a YouTubeon a magyar celebvilág színe-javát vendégül látja Sneaker Tour-videóiban, de a kritikák sem kerülik el a közösségi médiában. A TikTok-sztárok élete már csak ilyen.
Budapest Park 214 ezer követő 9,2 millió lájk Már csak jellegükből fakadóan is a nyári színpadok közkedvelt és új generációs sztárjai bukkannak fel náluk. Emellett a szabadtéri bulihelyszínen vérprofi stáb kamerázik, a legyártott minőség elsőrangú. Visszatérő formátumuk az első befutók, avagy a kapunyitás utáni legelszántabb rajongók rohanása a színpad előtti első sorba. Will Smithnek jó érzéke van a közösségi médiához, augusztusban pedig a Parkban koncertezik, szóval kíváncsian várjuk, milyen kontent pottyan ki ebből.
Reflexshop 204 ezer követő, 2,4 millió lájk Magyar viszonylatban jó ütemérzékkel, tudatos stratégiával költöztek a platformra, jó példa minden e-kereskedőnek, hogyan lehet enyhíteni a forgalom Facebook- vagy Google-kitettségét. (Ezt a Rejoy.hu is nagyon jól példázza, bár ők a romániai Emag csoport alá tartoznak, így őket most nem vettük figyelembe.) A játékbolt széles társasjáték- és aktív szabadidős kínálatának rendkívül jól áll, hogy rövid, pörgős TikTok-videókkal dobják a csalit a követők elé, minden kreatív és vicces társast, kártya- vagy partijátékot kipróbálnak bennük.
Reményfarm 527 ezer követő 7,3 millió lájk Nem klasszikus fogyasztói márka, pedig sokan leshetnének tőlük. Juhász Anna és Goldmann Dávid nagyvárosban nőttek fel, és először csak önellátásban gondolkodtak, amikor tanyára költöztek. Aztán beleszerettek a regeneratív mezőgazdaság ötletébe, és azóta nemcsak azt nézik, hogyan tudnak minél kisebb károkat okozni a természetben, hanem azt is, hogyan indíthatnak el pozitív folyamatokat. Épp a hetekben tértek vissza kisebb szünet után a platformra, visszatérő videójuk már 1,2 milliós nézettséget produkált.
Mobilfox 1,1 millió követő, 17,4 millió lájk Diller Kevin mobiltokmárkája tavaly hatmilliárd forint feletti forgalmat produkált. Sokatmondó, hogy az adatról nem az éves pénzügyi beszámolóban, hanem a huszonéves tulajdonos TikTok-videójából értesülhettünk. A Mobilfoxot a TikTok emelte fel, és most pont ott némult el, Kevin állítása szerint azért, mert akkorát robbantak a rendeléseik, hogy állandó csúszásba kerültek minden országban, ahol aktívak. Most azért spórolnak, hogy még többet fordítsanak a gyártásra, és leküzdjék az akadozó kiszállítást. (Címlapsztori: Forbes 2023/5)
Superz 374 ezer követő, 3,4 millió lájk A magyar parfümgyártó év elején Budapestre hívta a világ legnépszerűbb parfüminfluenszerét, Jeremy Fragrance-t, tizenévesek garmadáját sikerült odavonzani a márka Kossuth téri üzletébe. A cég társtulajdonosa, Szerencsés Szabolcs egyszerre vallja magát jobboldali magyarnak és muszlimnak. A márka másik arca Khamzat Chimaev közeli barátságot ápol Csecsenföld vezetőjével, Ramzan Kadirovval. A cég tavaly a Fradi mezszponzora lett három évre. A kontextus ellenére is jelenség lettek, a márka fő profiljához újonnan Mucsi Zoltánnal is forgattak videót.
Green of Daisy 370 ezer követő 20,9 millió lájk Magyar fejlesztésű, itthon gyártott, vegán, állatkísérlet-mentes natúrkozmetikumok és teák. Bukovicsné Békefi Daisy kertészmérnök, édesanya a termékek előállítása (szakembercsapatra bízta), és a webshop működtetése mellett a család kiskunsági birtokáról ad kertészkedési tippeket, recepteket a szabadban megtalálható gyógynövényekből, és olyan házi praktikákat, mint például hogyan készíts palántázót vécépapír-gurigából.
Vágyaim.hu (és Padlizsán.hu) 152 ezer (és 161 ezer) követő 1,8 millió (és 2,5 millió) lájk Önképzés, önismeret, önkritika. Mind kellett, hogy Pörzse Norbert felépítse az ország legnagyobb online szexáruházát, a Vágyaim.hu-t, a szex önmagában vajmi kevés lett volna ehhez. Kreatívan kezelik könyökbökdösős poénjaikkal a TikTokot, és okítják is vele a közönséget. Az üzemeltető céghez több domén tartozik, különböző célcsoportokra lőnek velük. A Padlizsán.hu abszolút a húszas fiatalokra és a gólyatáborokra lő, szemben a Vágyaim.hu 35–40-es, párkapcsolatban élő korosztályával.
És még sok másik jó példa: Arcanum, Bamba Marha, Gym Suleiman, Meglepkék, OTP Junior, Pick, Shop Builder, Street Kitchen, Wigo, Zing.
A Limelight munkáit elnézve nehéz nem arra gondolni, hogy az alapítók, Dávid István és Vicsek Viktor pszilocibingombás omlettel indítják a napot. Pedig történetük nem erről szól, hanem arról, hogyan jutottak el vetítéseikkel az underground bulikról az összes kontinensre.Mint a fényművészet úttörői húsz éve a világ élvonalához tartoznak. „Sokszor előfordult, hogy a potenciális külföldi megrendelő nagyon komoly csapatot meg céget vizionált […]
Írta és rajzolta: Jelinek Míra India városainak utcáin körüllengett a füstölő, a bazár, a curry és a tehenek szaga vagy illata.Két hét kintlét után, hazajöttömkor nagyon hiányzott Delhi vibrálása, az ételek, a ruhák és a sok-sok hagyomány. Elindultam felfedezni Budapest utcáit teljesen új szempontból, autentikus indiai helyeket keresve. Amikor a Kashmirt (azóta kedvencemet) megtaláltam, ujjongva jártam végig a tömött, fűszeres sorokat, kerülgettem a turbános […]
Mark Zuckerberg szinte minden volt már: fiatal zseni, gyíkember, progresszív cégvezető, botrányember, laza milliárdos, ketrecharcos Trump-támogató. Az azonban nem változott, hogy a világ legnagyobb közösségimédia-platformjai az ő kezében futnak össze, és felfoghatatlan mennyiségű adathoz fér hozzá. Mark Zuckerberg 2017. március 9-én a Facebook-oldalán jelenti be, hogy felesége várandós második kislányukkal. Posztjának lényege: a világnak nagyon fontos, hogy minél több […]
Kicsit kifőzdés hangulatban, hullámzó kiszolgálás mellett egyáltalán nem kifőzdés ételek érkeznek Huszár Krisztián és társainak szerdánkénti globalista örömkonyhájáról. – A baszk habzóborból kérnék egy pohárral.– Az sajnos elfogyott.– Kár, érdekesen hangzott, de akkor a magyarból.– Abból most csak üveggel tudok hozni.– Akkor egy sima spanyol fehérbort – ezen a ponton már totózok a nem túl hosszú borlapon.– Az a másik, ami kifogyott. […]