Nem is kérhettünk volna izgalmasabb időpontban bebocsátást a holdosok legendás heti titkos gyűlésére, mint amit az élet – és Donald Trump – elénk sodort. Mit csinál egy alapkezelő csapata, amikor éppen összeomlanak a világ tőzsdéi? Hogy néz ki ez az évtizedek óta gyakorolt intellektuális szeánsz, amit úgy hívnak: agyvihar? túléltük, majd elmélyültünk az általuk kezelt alapok grafikonjaiban, […]
Nem is kérhettünk volna izgalmasabb időpontban bebocsátást a holdosok legendás heti titkos gyűlésére, mint amit az élet – és Donald Trump – elénk sodort. Mit csinál egy alapkezelő csapata, amikor éppen összeomlanak a világ tőzsdéi? Hogy néz ki ez az évtizedek óta gyakorolt intellektuális szeánsz, amit úgy hívnak: agyvihar?
túléltük, majd elmélyültünk az általuk kezelt alapok grafikonjaiban, és órákat beszélgettünk, hogy megértsük, hogyan kell érezni a piacokat. Első alapjuk 164 millió forinttal indult a Concorde bölcsőjében, mára majdnem egybillió-kétszázmilliárd forintot kezelnek. Bő harminc év története három emblematikus vezérrel, markáns hangú, karakán csapattagokkal, buborékokban és krachokban szerzett rutinnal, és egy sajátosan szabad cégkultúrával.
Pörög, kreatív, nagyra nőtt, és még magyar is. Amelyik márka kimarad, lemarad: követhető példák az itthoni TikTokról. Balazs Kicks868 ezer követő16 millió lájk„A népszerűséghez inkább a TikTok tett hozzá” – ezt a kiskörúti cipőkirály,Pachert Balázs mondta még 2023-ban a Forbes Flow-n. Másfél milliárd forintos, sok százezer követős sneakerbirodalmának mérete magáért beszél. Instagramját 2019 nyarán indította el, és mint […]
Pörög, kreatív, nagyra nőtt, és még magyar is. Amelyik márka kimarad, lemarad: követhető példák az itthoni TikTokról.
Balazs Kicks 868 ezer követő 16 millió lájk „A népszerűséghez inkább a TikTok tett hozzá” – ezt a kiskörúti cipőkirály, Pachert Balázs mondta még 2023-ban a Forbes Flow-n. Másfél milliárd forintos, sok százezer követős sneakerbirodalmának mérete magáért beszél. Instagramját 2019 nyarán indította el, és mint a legtöbb Z generációs vállalkozónál, ez, de főleg a TikTok lett márkájának legfontosabb felfuttatója. Közben a YouTubeon a magyar celebvilág színe-javát vendégül látja Sneaker Tour-videóiban, de a kritikák sem kerülik el a közösségi médiában. A TikTok-sztárok élete már csak ilyen.
Budapest Park 214 ezer követő 9,2 millió lájk Már csak jellegükből fakadóan is a nyári színpadok közkedvelt és új generációs sztárjai bukkannak fel náluk. Emellett a szabadtéri bulihelyszínen vérprofi stáb kamerázik, a legyártott minőség elsőrangú. Visszatérő formátumuk az első befutók, avagy a kapunyitás utáni legelszántabb rajongók rohanása a színpad előtti első sorba. Will Smithnek jó érzéke van a közösségi médiához, augusztusban pedig a Parkban koncertezik, szóval kíváncsian várjuk, milyen kontent pottyan ki ebből.
Reflexshop 204 ezer követő, 2,4 millió lájk Magyar viszonylatban jó ütemérzékkel, tudatos stratégiával költöztek a platformra, jó példa minden e-kereskedőnek, hogyan lehet enyhíteni a forgalom Facebook- vagy Google-kitettségét. (Ezt a Rejoy.hu is nagyon jól példázza, bár ők a romániai Emag csoport alá tartoznak, így őket most nem vettük figyelembe.) A játékbolt széles társasjáték- és aktív szabadidős kínálatának rendkívül jól áll, hogy rövid, pörgős TikTok-videókkal dobják a csalit a követők elé, minden kreatív és vicces társast, kártya- vagy partijátékot kipróbálnak bennük.
Reményfarm 527 ezer követő 7,3 millió lájk Nem klasszikus fogyasztói márka, pedig sokan leshetnének tőlük. Juhász Anna és Goldmann Dávid nagyvárosban nőttek fel, és először csak önellátásban gondolkodtak, amikor tanyára költöztek. Aztán beleszerettek a regeneratív mezőgazdaság ötletébe, és azóta nemcsak azt nézik, hogyan tudnak minél kisebb károkat okozni a természetben, hanem azt is, hogyan indíthatnak el pozitív folyamatokat. Épp a hetekben tértek vissza kisebb szünet után a platformra, visszatérő videójuk már 1,2 milliós nézettséget produkált.
Mobilfox 1,1 millió követő, 17,4 millió lájk Diller Kevin mobiltokmárkája tavaly hatmilliárd forint feletti forgalmat produkált. Sokatmondó, hogy az adatról nem az éves pénzügyi beszámolóban, hanem a huszonéves tulajdonos TikTok-videójából értesülhettünk. A Mobilfoxot a TikTok emelte fel, és most pont ott némult el, Kevin állítása szerint azért, mert akkorát robbantak a rendeléseik, hogy állandó csúszásba kerültek minden országban, ahol aktívak. Most azért spórolnak, hogy még többet fordítsanak a gyártásra, és leküzdjék az akadozó kiszállítást. (Címlapsztori: Forbes 2023/5)
Superz 374 ezer követő, 3,4 millió lájk A magyar parfümgyártó év elején Budapestre hívta a világ legnépszerűbb parfüminfluenszerét, Jeremy Fragrance-t, tizenévesek garmadáját sikerült odavonzani a márka Kossuth téri üzletébe. A cég társtulajdonosa, Szerencsés Szabolcs egyszerre vallja magát jobboldali magyarnak és muszlimnak. A márka másik arca Khamzat Chimaev közeli barátságot ápol Csecsenföld vezetőjével, Ramzan Kadirovval. A cég tavaly a Fradi mezszponzora lett három évre. A kontextus ellenére is jelenség lettek, a márka fő profiljához újonnan Mucsi Zoltánnal is forgattak videót.
Green of Daisy 370 ezer követő 20,9 millió lájk Magyar fejlesztésű, itthon gyártott, vegán, állatkísérlet-mentes natúrkozmetikumok és teák. Bukovicsné Békefi Daisy kertészmérnök, édesanya a termékek előállítása (szakembercsapatra bízta), és a webshop működtetése mellett a család kiskunsági birtokáról ad kertészkedési tippeket, recepteket a szabadban megtalálható gyógynövényekből, és olyan házi praktikákat, mint például hogyan készíts palántázót vécépapír-gurigából.
Vágyaim.hu (és Padlizsán.hu) 152 ezer (és 161 ezer) követő 1,8 millió (és 2,5 millió) lájk Önképzés, önismeret, önkritika. Mind kellett, hogy Pörzse Norbert felépítse az ország legnagyobb online szexáruházát, a Vágyaim.hu-t, a szex önmagában vajmi kevés lett volna ehhez. Kreatívan kezelik könyökbökdösős poénjaikkal a TikTokot, és okítják is vele a közönséget. Az üzemeltető céghez több domén tartozik, különböző célcsoportokra lőnek velük. A Padlizsán.hu abszolút a húszas fiatalokra és a gólyatáborokra lő, szemben a Vágyaim.hu 35–40-es, párkapcsolatban élő korosztályával.
És még sok másik jó példa: Arcanum, Bamba Marha, Gym Suleiman, Meglepkék, OTP Junior, Pick, Shop Builder, Street Kitchen, Wigo, Zing.
Szabadon élek. Ki mered már mondani? Mi egy egész napot szenteltünk erre Közép-Európa legnagyobb női üzleti fesztiválján, az április eleji Forbes Power Women’s Summiton. Két nagyszínpad nyolcvannégy előadóval – ebből öt nemzetközi –, workshopok, foodtruckok, kiállítók és a szabadság mindent átható ereje.
Kikel az ágyból a huszonöt éves politikai tiktokker. Mi a feladata?A tájékoztatás. Polarizált médiakörnyezetben igyekszem szintetizálni a tényeket, véleményeket, rendszerezni az információkat úgy, hogy közben izgalmas és szexi is maradjon az a kétperces videó. Erős maximalizmus jellemez, mint sok tartalomgyártót az online térben. Ez egy verseny. De most már nagyobb értéket látok abban, ha nem egyből dolgozok fel valamit, […]
Írta: Árvai Eszter Tavaly háromszor akartam felmondani” – mondta egy felsővezető ügyfelem. Nem panaszkodott. Csak kimondta. „A gyerekem már nem is kérdezi, mikor érek haza” – mondta egy másik. „Járok terápiára, de a kollégáim előtt úgy kell tennem, mintha minden rendben lenne” – vallotta be a harmadik. Négyfős véleménycsapat váltja egymást hónapról hónapra a pódiumon. Júniusban Nagy Szabolcs tér […]
Írta és szerkesztette: Vaszkó IvánSzámolta: Golovics Milán és Vaszkó Iván Levakarhatatlan arcok a TikTokról, médiabirodalmat építő videósok a YouTube-ról és a Twitchről, tévés főműsoridőig jutó közösségimédia-sztárok. Újra itt vannak az ország legértékesebb tartalomgyártói, azok, akik ismertségüket valós üzleti sikerré és értékké tudták kovácsolni. Kit tekintünk influenszernek?Azt a digitális tartalomgyártót, aki a magyar piacon meghatározó befolyással képes hűséges követőtáborának véleményét formálni, […]
Írta és rajzolta: Jelinek Míra India városainak utcáin körüllengett a füstölő, a bazár, a curry és a tehenek szaga vagy illata.Két hét kintlét után, hazajöttömkor nagyon hiányzott Delhi vibrálása, az ételek, a ruhák és a sok-sok hagyomány. Elindultam felfedezni Budapest utcáit teljesen új szempontból, autentikus indiai helyeket keresve. Amikor a Kashmirt (azóta kedvencemet) megtaláltam, ujjongva jártam végig a tömött, fűszeres sorokat, kerülgettem a turbános […]
Forgács Mariann a BeSocial digitális ügynökség társalapítója és ügyvezetője, február óta az IAB Hungary szakmai szervezet influenszercsoportjának vezetője, egyben az influenszerlista zsűrijének oszlopos tagja. Szakmai interjúnkban kiveséztük vele a piac méretét, a hatósági vizsgálatok valós hatásait, hogy mi hajtotta fel a tartalomgyártók gázsiját, és még a Nissan nőgyalázó reklámkampányára is kitértünk. Idén is megjegyezted, hogy sajnálod, de a mi listánkra is […]