A Limelight munkáit elnézve nehéz nem arra gondolni, hogy az alapítók, Dávid István és Vicsek Viktor pszilocibingombás omlettel indítják a napot. Pedig történetük nem erről szól, hanem arról, hogyan jutottak el vetítéseikkel az underground bulikról az összes kontinensre.Mint a fényművészet úttörői húsz éve a világ élvonalához tartoznak. „Sokszor előfordult, hogy a potenciális külföldi megrendelő nagyon komoly csapatot meg céget vizionált […]
A Limelight munkáit elnézve nehéz nem arra gondolni, hogy az alapítók, Dávid István és Vicsek Viktor pszilocibingombás omlettel indítják a napot. Pedig történetük nem erről szól, hanem arról, hogyan jutottak el vetítéseikkel az underground bulikról az összes kontinensre. Mint a fényművészet úttörői húsz éve a világ élvonalához tartoznak.
„Sokszor előfordult, hogy a potenciális külföldi megrendelő nagyon komoly csapatot meg céget vizionált mögénk, miközben valójában csak ketten voltunk. Voltak helyzetek, hogy mondták, jönnének ide, megnéznék a stúdiónkat, és üljünk le ott tárgyalni. Közben nem volt se stúdiónk, se semmi. Ment a tanakodás, hogy mi legyen, béreljünk ki egy tárgyalót?” – meséli Dávid István a Limelight korai éveiről. Most már nyolcfős állandó stábbal dolgoznak a saját stúdiójukban, és Dél-Amerikától Ausztráliáig mindenhol sikert arattak.
A Limelight fényművészettel foglalkozik, és túlzás nélkül a világ élvonalába tartoznak, nagyszabású vetítéseik mellett immerzív tereken és interaktív installációkon dolgoznak. Az alap ugyanaz: művészi animációkat vetítenek különböző felületekre. Ám az adott épületet nem szimplán vászonnak használják, nemcsak filmet vetítenek rá, hanem pontosan ráigazítják a vetítést, és magát az alapot animálják meg. Vagyis kapcsolatba kerül az épület és az animáció.
Kikel az ágyból a huszonöt éves politikai tiktokker. Mi a feladata?A tájékoztatás. Polarizált médiakörnyezetben igyekszem szintetizálni a tényeket, véleményeket, rendszerezni az információkat úgy, hogy közben izgalmas és szexi is maradjon az a kétperces videó. Erős maximalizmus jellemez, mint sok tartalomgyártót az online térben. Ez egy verseny. De most már nagyobb értéket látok abban, ha nem egyből dolgozok fel valamit, […]
Kikel az ágyból a huszonöt éves politikai tiktokker. Mi a feladata? A tájékoztatás. Polarizált médiakörnyezetben igyekszem szintetizálni a tényeket, véleményeket, rendszerezni az információkat úgy, hogy közben izgalmas és szexi is maradjon az a kétperces videó. Erős maximalizmus jellemez, mint sok tartalomgyártót az online térben. Ez egy verseny. De most már nagyobb értéket látok abban, ha nem egyből dolgozok fel valamit, hanem több erőt, energiát rakok bele.
Kivel versenyzel? A Megafonnal? Azt a versenyt szerintem megnyertem. Nulla forintból, organikusan érek el több embert, mint ők.
És hogy lesz üzlet abból, ami nem a propaganda? Megkeresnek olyan civil szervezetek, alapítványok, akik még nem lehetetlenültek el teljesen, és a missziójuk összefügg az enyémmel.
„Pride betiltva”: friss TikTok-videódat 611 ezerszer látták. Durva kommentek jöttek. Például: „Nem vagyok fideszes, de ezzel a döntésükkel egyetértek.” Nem ijesztő? Nem szeretném kizárni senkinek sem a véleményét, azzal én is a szekértábor-logikába simulnék. Ez nem jelenti azt, hogy morálisan azonosulni tudok azzal, hogy ne legyen Pride Magyarországon. Ettől még legitim álláspont, és szerintem az a dolgom, hogy olyan teret adjak ezeknek a véleményeknek, ahol normálisan lehet vitatkozni.
Milyennek látod most a magyar TikTokot? A legnagyobb influenszerek dominálják. A tartalmaik inkább rombolnak, mint építenek. A tökéletes élet illúzióját adják a szórakoztatás jegyében. Káros. Ezért sem értek egyet azzal, amikor különböző díjátadókon körberajongják egymást, és az influenszer-elefántcsonttoronyban eljátsszák, hogy mindent rendben csinálnak. De egyre több értékteremtő fiatal is megjelenik, csak nehéz megtalálni őket.
A mi influenszerlistánkat érted, hogy miről szól? A piaci visszajelzést is tükrözi az egyre szélesedő zsűrinek hála. Tudom, hogy a számokról szól, és hogy úgy nem illeszkedhetnék a piaci logikába, ha nem dolgozom cégekkel. Velem rizikós hirdetni, de érdemes bevállalni, mert hiteles vagyok, és szeretnek a nézők.
Ki volt a legmeglepőbb követőd, kommentelőd? Ács Dani bekövetett, az nagyon jó érzés volt. Csonka Bandi írt is. Egyszer Tordai Bencéék kértek fel a kommunikációs stábjukba. Nemet mondtam. Nem akarok egyetlen oldal mellé állni, azzal elveszne a hitelességem.
„Biztosan fizetik” – gyakran hallod? Egyre többet, főleg megosztó témáknál. De a kommentelők nem reprezentálják a társadalmat. Minél értelmesebb a tartalom, minél jobban alátámasztod információval, annál kevesebb az ilyen vád.
Mondják a barátaid, hogy „agyadra megy a politika”? Már nem. Magyar Péter óta mindenkit foglalkoztat a politika.
Ha egy napra miniszterelnök lehetnél, mit csinálnál? Felhívnám az EU-s vezetőket, hogy „bocsi, srácok!”. Persze tudom, egy nap alatt nem lehet sokat elérni.
Írta: Modla Zsuzsanna Miért nem válik automatikusan minden gyerekből adakozó felnőtt, miközben ott lapul mindenkiben az ehhez szükséges érzékenység? Indul a House of Giving, céljuk megmutatni minden szülőnek, pedagógusnak, hogyan ösztönözhetik a gyerekeket az adás, a kedvesség, az együttérzés kultúrájára. Lara B. Aknin pszichológus és kollégái kísérletükben azt vizsgálták, mit éreznek az alig kétéves gyerekek, amikor adnak, és […]
Öt éve még azzal küzdött, hogy megszűnhet az alapja, harmincegy évesen rábízták a százfős Hold vezetését egybillió forinttal. Szabó Balázsról elsőre nem tudod eldönteni, hogy nagyképű vagy magabiztos, de pozíciók helyett mindig a tudás érdekelte. Nem tudok mást mondani, nekem tényleg a gazdaság és a politika a hobbim!” Már egy ideje hangosan gondolkodik, hogy mit csinál, amikor épp nem vezérigazgató, […]
Szabó László legalább annyit tud beszélni a regeneratív mezőgazdaságról, mint a határidős tőzsdei ügyletekről. A spekuláció melletti élete több mint tíz éve: bivalyok, szántóföldek, nemnövekedés. Buszbérletet azért még kell vennem” – mondja a magát nyugdíjasnak valló, egy rövid vissza- majd újabb kitérés miatt mások szemében duplanyugdíjas Szabó László. Rögtön mondja azt is, mit ért nyugdíj alatt: már nem a pénzért dolgozik, […]
Nem is kérhettünk volna izgalmasabb időpontban bebocsátást a holdosok legendás heti titkos gyűlésére, mint amit az élet – és Donald Trump – elénk sodort. Mit csinál egy alapkezelő csapata, amikor éppen összeomlanak a világ tőzsdéi? Hogy néz ki ez az évtizedek óta gyakorolt intellektuális szeánsz, amit úgy hívnak: agyvihar? túléltük, majd elmélyültünk az általuk kezelt alapok grafikonjaiban, […]
Forgács Mariann a BeSocial digitális ügynökség társalapítója és ügyvezetője, február óta az IAB Hungary szakmai szervezet influenszercsoportjának vezetője, egyben az influenszerlista zsűrijének oszlopos tagja. Szakmai interjúnkban kiveséztük vele a piac méretét, a hatósági vizsgálatok valós hatásait, hogy mi hajtotta fel a tartalomgyártók gázsiját, és még a Nissan nőgyalázó reklámkampányára is kitértünk. Idén is megjegyezted, hogy sajnálod, de a mi listánkra is […]