A JTI Hungary 17 éve meghatározó szereplője a hazai dohánypiacnak, ahol hagyományos dohánytermékeket és potenciálisan csökkentett kockázatú alternatívákat kínál, miközben komoly adóbevételt generál, jelentős mértékben hozzájárulva a nemzetgazdasághoz.
A fogyasztói szokások folyamatosan változnak, így nagyobb teret adunk a hevített dohánytermékeknek, miközben egyre hangsúlyosabb a társadalmi felelősségvállalásunk – emelte ki a japán gyökerekkel rendelkező nemzetközi vállalat, a JTI magyarországi Country Managere.

Olexander Farkosh elmondása szerint a vállalat innovatív megoldásokkal alkalmazkodik a változó fogyasztói igényekhez. Az elmúlt években kiemelten fókuszáltak a hevítéses alternatívák fejlesztésére Magyarországon. Ennek részeként a vállalat folyamatosan bővíti hevített dohánytermék-portfólióját. A kiskereskedők edukációjára szintén nagy hangsúlyt helyeznek, hogy megkönnyítsék a potenciálisan csökkentett kockázatú termékek bevezetését. Ennek egyik példája a „hevített etikett” társadalmi célú kampányuk, amely a dohányzók, az e-cigarettát használók és a nem dohányzók közötti kölcsönös tiszteletet és az együttélést hivatott erősíteni.
A folytatáshoz vedd meg
a Forbes magazin aktuális számát!
Ha már megvetted, csak jelentkezz be!
Ajánlott cikkek

Lesz két szusitálés egy lángoló cilinder
Úttörő, modern cirkusz ihlette revüs szórakozást és olyan vacsorákat kínál a pesti belváros új attrakciója, a Vibe, amelynél a biztonsági játéktól a kifejezetten érdekes fúziós-halas dolgokig terjed az – egyébként még bővülő – étlap.
Nagyot vállaltak a több mint százszékes, Széchenyi téri üzlethelyiségbe fektető Gerendai Károly és társai. A Costes atyja épp a Forbes.hu-nak adott interjújában beszélt róla, hogy egy jól látható méretű hitel társul a gondolathoz, és igazán kellemetlen lenne, ha problémás kölcsönné válna. Mást is mondott: a Vibe-bal a mulatók világa tér vissza úgy száz év pihenő után, de ezúttal nem annyira Párizs, hanem mondjuk, Ibiza vagy Dubaj felől. Ezt a nyitás előtti sajtóbemutatón olyan kolumbiai táncosok idézték meg, akiknek nem azért csillogott a bőrük, mert túl sok textilt halmoztak rá.
Világos ajánlat, de minket olyannyira inkább a konyha érdekel, hogy szándékosan a lehetséges legkorábbi pénteki időpontra lövünk, ami hat órát jelent. Annyiban máris célt ért a pozicionálás, hogy látunk öltönyös társaságokat, látjuk többgenerációs család felnőttjeit, meg, mondjuk, közvetlen szomszédainkat, a három, vidám középkorú hölgyet, akik aszerint osztják magukat két részre, hogy kik jártak már idén Dubajban, és ki az, aki még csak járni fog.

Gerendai Károly szerint ennek az étteremhullámnak a globális alapkonyhája a perui–japán fúziós nikkei, amit ő magában túlontúl bevállalósnak gondolna Budapestre, de az étlap azt tükrözi, hogy a pánázsiai vonzalmakat nem sikerült a konyhán kívül tartani. Van burger, de vaszabis, a csirke édes-savanyú, és a séfajánlat egyik oldala kizárólag – leegyszerűsítve – szusikból áll. Ez minket különösebben nem zaklat fel, utóbbi irányból kezdünk válogatni.
Először is mangalicasonkás-rákos tekercset – a házi, szarvasgombás majonézhez hasonlóan parádés. Aztán egy Magyarország tengertől és a párizsi Rungis piactól való távolságát árcímkéjével is tükröző cevichét – a dresszingbe jóféle mustár, a rákok és polipok közé uborka és mangó is kerül, és mindegyik gondolat valid. Majd fűszeres tintahalat kérünk: a bundája ropog, de a hal nem lesz gumis, és a csilis-fokhagymás szószon némi savanyú uborka teker egyet, megint csak a megfelelő irányba. Végül avokádós-angolnás szusi jön parmezánropogóssal. Ha ez eddig egy Közép-Európával felütött nikkei, az engem rendszeresen tudna érdekelni.
A terjedelmes bárpulthoz terjedelmes, egyedi koktélkínálat társul. Elemeit egy barcelonai világbajnok fejlesztette és tanította be, ez ügyben a tesztcsapat koktélbarátabb tagja pincérünkhöz fordul útmutatásért, és egy olyan red mule a jutalma, amit úgy díszít rozmaringág, hogy ízben ne, illatban mégis minden kortyban ott legyen a zöldfűszer, mármint a málnavíz és a tequila mellett.





Utóbbi sokkal fogékonyabbá tesz minket felszolgálónk lendületes és közvetlen stílusára, amit egy vízparti csárdában hamarabb találnánk otthonosnak, de kinézünk a kirakaton túlra, a Lánchíd felé, és elgondolkodunk: vajon nem ott vagyunk-e egy posztmodern változatban. Borokról ugyanő azt mondja, menjünk az új-zélandi sauvignon blanc-nal, később a magyar ginnel készült gin & tonicot a kék színnel adja el, a hely saját Negroni variációjáról meg azzal beszél le, hogy a Negronit már kitalálták egyszer, hova variáljunk.
Egyébként nekem kenyerem az egyenes beszéd, szóval nem vitatkozunk, csak azon, milyen saláta kell a főételeink mellé. A juzus-szezámos friss kevert saláta helyesnek bizonyult, a hely téliesebb hangulatú sajátja már sok lett volna a jóból, ahogy főételből is elég lenne egy a mi kezdésünk után. A pirított, hússal töltött tésztabatyukról meg a kijevi csirkéről egyaránt az derül ki, hogy azért ezek a biztonsági választások, a gjózák krémes szójaszósza és a – helyesen – combból készült csirkegolyók közötti, üdítő cukkinispagetti hagy csak bennünk érdemi nyomokat.
És aztán a passiógyümölcsös, friss créme brulée, ami előtt már rákezd a dj, és leveszik a fényeket is, hogy a közben feltűnő, lángoló cilinderes artista jobban érvényesüljön. Mindenki el tudja dönteni, az ilyesmi hozzáad-e az estéjéhez: mi az előételek ízével a szánkban, de a koktélokat a tervezettnél tempósabban felhajtva távozunk, hogy kávét majd inkább hazafelé, máshol. Akinek viszont stílusa az ilyesmi, akár válogatott steakekkel, grillételekkel vagy a terjedelmes kóstoló menük egyikével, a koktéllapon körbe lépdelve is elidőzhet néhány órát a szakaszosan meg-meginduló műsor alatt.
Vibe
Budapest V., Széchenyi István tér 8.
A teszt időpontja:
2025. január 25.
Ezt kértük:
Ham & shrimp roll:
3900
Seafood ceviche:
9500
Unagi-cheese roll:
4900
12 spice calamari:
5000
Beef gyoza:
9500
Chicken Kijev:
8500
Yuzu sesame salad:
2800
Passion brulée:
3500
Agárdi gin-tonic:
4500
Negroni:
4600
Red mule:
6200
Egy pohár bor:
3400
Egy mentes víz:
1150
Szervizdíj:
10 118
Összesen:
77 568 forint
Sohasem akarok már vezérigazgató lenni
Van, aki most köti élete üzletét, más pont az után próbál meg lassítani. Négy letehetetlen sztori a Forbes.hu-ról.
A mi szakmánk másról sem szól, csak a néző manipulálásáról
Híres filmes családba született, és bár szülei megpróbálták lebeszélni a szakmáról, Jancsó Dávid mára világhírnevet szerzett vágó. Mundruczó Kornél rendező fedezte fel a főiskolán, azóta több százmilliós utómunkás cége lett, most pedig A brutalista vágásáért Oscar-díjra jelölték.
(A díjkiosztót lapzártánk után tartják.)

Úgy nézek én ki,mint egy fuvaros?
Erdélyből, kemény gyerekkort maga mögött hagyva a lehető legmesszebbre és legnyugatabbra vágyott. Román útlevéllel ez akkor Győr lehetett, ott valósította meg minden álmát: Bedő Emesének kétmilliárdos forgalma, tizenkét kamionja
és sztereotípiákat törő története van.
A Forbes világa
43 Forbes-licenc magazin jelenik meg világszerte. Hat kontinensen, 69 országban, 31 nyelven teljesítik közös küldetésüket: a vállalkozói kapitalizmust ünneplik, annak minden formájában.
Ha édesapám nincs,ez a százéves cég sem menekül meg
„Gépeket gyártunk, és fémet munkálunk meg” – így foglalja össze a Strigon szerszámgépgyártó tevékenységét Szabó Zoltán tulajdonos. Egy nagy múltú, mára kétmilliárd forintos árbevételű, vásárlóit a világpiacon megtaláló családi vállalkozás sztorija, a fővárostól alig egy órára.