A Trump 2.0 korszak felvirradtával az amerikai politikai univerzum megint Palm Beachen összpontosul. Rocksztárok, politikusok és üzleti nagykutyák tanyái az USA 45. – és 47. – elnökének portája körül. Az amerikai Forbes cikke.
Írta: Chase Peterson-Withorn Fordította: Zsadon Béla
Mar-a-Lagóban nagy volt a nyüzsgés az elnökválasztás éjszakáján. Az aranyozott bálteremben szavazatait számoló Donald Trump körül ott lebzselt Tucker Carlson, Elon Musk és az MMA-milliomos UFC-főnök Dana White is. Trumpnál bulizott a szomszédság egy része, így a bányamágnás Gina Rinehart vagy a kaszinómilliárdos Steve Wynn is. White, a leggazdagabb ausztrál 66 millió dollárért vett meg (harmincmilliárd dollárnyi vagyonából) 2022-ben egy közeli kúriát, Wynn csak 13 millió dollárt csengetett ki 3,7 milliárdjából egy alig félholdas vízparti ingatlanért Mar-a-Lagóval átellenben.
A floridai Palm Beach Amerika leggazdagabbjainak paradicsoma, mióta a Standard Oil-tajkun Henry Flagler az 1890-es években megépítette a floridai keleti parti vasutat és a szimbólummá lett Breakers szállót. Az exkluzív város – kilencezer-kétszáz állandó lakossal – a napfény, a homok és mérsékelt adókulcsok mámorító elegyével bódította el notabilitások sorát: Vanderbiltéket, Kennedyéket meg Sylvester Stallonét. A városban jó, ha két és fél ezer ház van, és csak egy részük bír a hőn áhított tengeri kilátással.
A mai világ egyik legnagyobb kihívása a kiszámíthatatlanság, a House of Business azonban éppen erre építette üzleti modelljét, s így váltak a rugalmas irodabérleti megoldások piacán mára megkerülhetetlen szereplővé. A cég márciusban nyitja ötödik budapesti lokációját a bel-budai BEM Centerben, és ezzel új fejezet is kezdődik a vállalat életében. „Amikor 2016-ban egyedül kezdtem, a recepción […]
A mai világ egyik legnagyobb kihívása a kiszámíthatatlanság, a House of Business azonban éppen erre építette üzleti modelljét, s így váltak a rugalmas irodabérleti megoldások piacán mára megkerülhetetlen szereplővé. A cég márciusban nyitja ötödik budapesti lokációját a bel-budai BEM Centerben, és ezzel új fejezet is kezdődik a vállalat életében.
„Amikor 2016-ban egyedül kezdtem, a recepción ültem, főztem a kávét, vártam az ügyfeleket, és este maradtam számlázni” – emlékszik vissza Fehér Attila, a House of Business managing partnere és társtulajdonosa. Az „egyszemélyes” vállalkozásból mára húszfős csapat lett, amely közel 500 ügyfelet szolgál ki, a kezdeti 1000 négyzetméteres terület pedig 10 000 négyzetméterre bővült.
Az iroda-hotel koncepció forradalmasította a hagyományos irodabérlést: a klasszikus szállodákhoz hasonlóan itt is teljes körű szolgáltatást kapnak az ügyfelek, csak hálószobák helyett privát irodákat.
A recepciós támogatástól kezdve a titkársági szolgáltatásokon és a napi karbantartáson át a teljes körű catering szolgáltatásig miden az ügyfeleink rendelkezésre áll. Nincs szükség hosszú távú elköteleződésre vagy jelentős kezdeti beruházásra – az irodák azonnal használhatók és teljesen felszerelt állapotban vannak. Olyan ez, mint egy szálloda, csak itt az ágyak helyett íróasztalok vannak.”
A növekedés egyik kulcsa Fehér Attila dedikált hozzáállása, szakértelme és a változó piaci igények felismerése volt. A covidjárvány még nagyobb sebességre kapcsolta az irodahasználati szokásokban kialakuló változásokat, és felértékelte a rugalmasságot. „Korábban jellemzően 2-3 munkaállomást béreltek nálunk, ma már nem ritka az 50 feletti munkállomásos szerződés sem” – mutat rá Fehér a trendváltásra. „A hibrid munkavégzés és a dinamikusan fejlődő piacok korában nehéz előre tervezni a szükséges irodaterületet, nekünk pedig nem az a célunk, hogy mindenáron irodát adjunk bérbe. Volt olyan ügyfél, aki több ezer eurós bérleti konstrukció helyett végül egy százeurós virtuális irodával indult, mert a tárgyalások során rávezettem, hogy a jelenlegi helyzetében az felel meg legjobban az üzleti igényeinek.”
Fehér véleménye szerint a BEM Center Budapest egyik legmodernebb irodaépülete, nem véletlenül erre esett a választásuk. „Az épület teljes egészében gázmentes, hőszivattyús és napelemes rendszerekkel működik, ami fenntarthatóság és energiahatékonyság szempontjából is kulcsfontosságú volt számunkra. A legmodernebb proptech megoldások – az intelligens parkolási rendszertől a mobiltelefonos NFC beléptetésig – pedig a mindennapi használatot teszik kényelmesebbé.”
A komplexum másik különlegessége, hogy az ötcsillagos Kimpton BEM Budapest hotellel összeköttetésben működik. Ez nem csak a szálláslehetőségek miatt előnyös: nagyobb rendezvényekhez a szálloda konferenciatermei is igénybe vehetők, míg az iroda-hotel saját mini konferenciaterme 15–30 fős eseményekhez ideális. Az elmúlt tíz év alatt a House of Business bebizonyította, hogy a rugalmasság és a magas szintű szolgáltatások kombinációja válságálló üzleti modellt eredményez. Az új központ még meg sem nyílt, de már 50 százalékos a foglaltság. Ahogy Fehér Attila fogalmaz:
Mi vagyunk az a bázis, ahol az ügyfelek megtalálják a biztonságot a változásban.”
Lassan egymilliárd forint forgalmú céggé nő a Futni mentem mögött álló Vertigo Média. A producerek kétszázmilliós hitellel vágtak bele a filmbe, és most Porsche helyett inkább újabb körre indulnak az üzleti modellel: függetlenül, valódi igényt követve, Herendi rendezésében csinálnak csajos vígjátékot. Megvan a siker receptje?
Valószínűleg ez van a legtávolabb a néhai csehszlovákiai sízés élményétől. Tülekedésben (annak hiányában), luxusfokozatban, árazásban és eleganciában. St. Moritz százhatvan éves történelme és 2025-ös valósága.
Eejtett kamerával szerepeltél a Direkt36 tényfeltáró filmjének Botaniq klubos epizódjában. Hogyan magyaráztad el az amerikai barátaidnak, miről szól A dinasztia, és mi lesz benne a feladatod?Leginkább sehogy. Nem sok embernek mondtam el, hogy ezen dolgozom. Amikor korábban a The Guardianbe írtam a Mathias Corvinus Collegiumról (MCC), kaptam támadásokat online trolloktól és a kormányközeli sajtótól. Mivel tudtam, hogy ez most a filmmel újra […]