Az MBA-s teológus nádszövete


Nem gondolom, hogy egy diplomás teológus ne tudna felépíteni egy több mint egymilliárd forint árbevételű cégcsoportot, de ahhoz sem kell statisztikusnak lenni, hogy belássuk, a magyar vállalkozók között nem tolonganak a hittudósok. Pedig a Nádlandnél rögtön kettő is van: az alapító-tulajdonosok, Lukács József és Lukács Réka mindketten teológia szakon diplomáztak, noha első közös vállalkozásuk kudarca után József elvégezte a vállalatirányítás szakot is a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen. Ezzel valószínűleg ő az egyetlen ember Magyarországon, akinek a diplomájába a következő van írva: MBA szakos teológus. „Ez sok mindent el is mond rólunk” – mondja.

Beszélgetésünk helyszíne a Nádland kőbányai telephelye. A távolságtartás jegyében abban maradunk, hogy a szabadban leszünk, és bár egy szóval sem tiltakoztam volna, ha a mászókáknál vagy a hintáknál verünk tábort, végül az irodaépület melletti, szintén saját gyártású szaletliben ülünk le.
Egy közeli fán az interjú alatt végig egy poszáta mondja a magáét, legalább olyan hangosan, ahogy a házaspár is beszél. Az idilli csivitelés minket nem zavar, de az egyik alkalmazottnak már a mentális egészségét veszélyezteti a hetek óta tartó éles, ritmikus, bőven magas C feletti éles csipogás – az illető rá is kapott újabban a fülhallgatóra. „Ez a madarászat sötét oldala” – mondja nevetve József.