A Budapest Airport az elmúlt évben számos nagyszabású fejlesztést valósított meg. A folyamatos utasszolgáltatás-fejlesztés mellett átadták novemberben a repülőtér új, világszínvonalú légiárukezelő központját, a BUD Cargo Cityt, idén júniusban elkészült az 1-es móló névre keresztelt új beszállítócsarnok, és hamarosan átadják az új poggyászosztályozó csarnokot is. A Budapest Airport milliárdos fejlesztései dióhéjban.
BUD Cargo City és 1-es móló
Az elmúlt egy év két legnagyobb fejlesztésének köszönhetően mind az utasforgalom, mind a légiáru-forgalom kiszolgálása világszínvonalú körülmények között valósul meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Novemberben adták át az új légiáru-kezelő komplexumot: a Cargo City maximális fordulatszámon üzemel, Kelet-Közép-Európa cargo kapujaként pedig a koronavírus elleni küzdelem során fontos stratégiai pontként szolgált.
A Budapest Airport fejlesztései koronavírus-járvány idején sem álltak le: júniusban elkészült az új utasbeszállító csarnok; hamarosan az utasok gyönyörű, komfortos környezetben tölthetik a repülés előtti időt.
Bár a koronavírus-járvány a kaputechnikára specializálódott Kling Kft. tevékenységét is érintette, a családi vállalkozás tagjai a rájuk jellemző rugalmassággal reagáltak a nehézségekre, miközben régi terveik megvalósításába is belevágtak.
Sok más céghez hasonlóan a pandémia a Kling Kft.-nek is feladta a leckét – a legismertebb magyar garázskapugyártó dinasztia azonban mindig is arról volt híres, hogy nem futamodnak meg a kihívások elől. Így feleslegesen aggódtak a viszonteladóik, hogy tudják-e teljesíteni a járványügyi intézkedések előtt leadott megrendeléseket, hiszen sok vevő számított a beszerelésre, mert a Kling család nem hagyta cserben partnereit. „Mivel akadt néhány olasz beszállítónk, egyik napról a másikra teljesen kiesett az a része a beszállítói láncunknak. Szerencsére időben elkezdtünk azzal foglalkozni, hogy ne fogyjunk ki az alapanyagokból és megfelelő raktárkészletet halmozzunk fel, így bár volt két küzdelmes hetünk a fuvarok miatt, folyamatosan ki tudtuk szolgálni a vevőinket” – számol be az időszak nehézségeiről Kling Sándor műszaki igazgató.
Noha a kijárási korlátozások első hetei meglátszódtak a forgalmon, egy percre sem álltak le, ráadásul az átmeneti lelassulás lehetőséget kínált arra, hogy évek óta tervezett változtatásokon kezdjenek el együtt gondolkodni. „Értékeltük a folyamatainkat, és átgondoltuk, milyen irányban szeretnénk továbbhaladni. Sok területen működtünk úgy, mintha még mindig pár fős vállalkozás lennénk, de ezen már rég túlnőttünk, és most valóban eljött a megújulás ideje” – mutat rá Kling Szandra stratégiai igazgató.
A változások jegyében hamarosan kereskedelmi vezető érkezik a céghez, aki összefogja a középvezetők munkáját, coachok segítségével optimalizálják a szervezeti működést, fejlesztik a vállalatirányítási rendszert, a telephelyre pedig rá sem lehet majd ismerni. „A gyerekek mindig azt mondták, hogy időutazás belépni a bemutatótermünkbe. Harminc év után felújítjuk az irodákkal együtt, de a karantén alatt a gyártósor és a termékfejlesztés kérdéseit is alaposan kidolgoztuk, következhet a megvalósítás” – sorolja Kling Katalin operatív igazgató, hozzátéve, hogy hosszú távon egy vidéki gyártóüzem elindítása is szerepel a terveik között.
A csúcsminőség eddig is központi kérdés volt a cégnél, de a jövőben még nagyobb hangsúlyt fektetnek rá, ezért újra bevezetik a szerelőknek tartott továbbképzéseket.
Megújuló szervezeti és technológiai hátterükkel pedig a jövőben is rendelkezésre állnak, ha egyedi megoldásokról van szó, ahogy nemrég például egy vevőt épp a nagy versenytársuk küldött hozzájuk, mondván: Klingék talán meg tudják válaszolni a telepítés kapcsán felmerülő problémát – és ez természetesen így is történt.
A hazai piacot megelőzve ismerte fel a véleményvezérek növekvő erejében rejlő lehetőségeket a Post For Rent. A cég hiánypótló platformmal és integrált, all-in-one szolgáltatási palettával biztosít influenszer marketing támogatást mindenkinek, a startupoktól a Fortune 500 vállalatokig.
A gyerekkönyvkiadás Magvetője, a gyerekkönyvesboltok Írók Boltja – így beszélnek a szakmában a Pagonyról. Tulajdonosai, három baráti házaspár először gyerekkönyvkiadónak álmodta meg, mégis mint gyerekkönyvesbolt nyitott meg 19 évvel ezelőtt a Pozsonyi úton. Később elkezdték kiadni Marék Veronika, Bartos Erika, Berg Judit, majd lényegében az összes menő kortárs hazai gyerekkönyvszerző mesekönyveit – némelyiket azóta is évi húszezer gyerek vagy szülő viszi haza. Mára milliárdos üzlet lett a Pagonyból, komoly bolthálózata van, és most ugyanezt játékokkal is eljátsszák a tulajok.
Miközben az újhullámos balatoni strandbüfék körében egyre terjed a szépen tálalós eléttermesedés, a budapesti (de ott az első Covid-hullám óta még ki nem nyitott) Mák bisztró fordítva ült fel a trendre. Michelin-ajánlással a zsebében szalajtott egy food truckot a tóra a Nánási–Ördög házaspár kávézó-fröccsöző boltja mellé.