Dr. Petrohai Ágnes, az Álomarc klinika alapító orvosa szerint a minimál invazív, szikementes orvosesztétikai kezelések legfontosabb irányelve, hogy ne legyenek feltűnőek. „A lényeg, hogy a páciens önmagához képest fittebbnek, frissebbnek tűnjön, mintha csak egy hosszabb nyaralásról jött volna vissza” – mondja a szakember. Az általa használt orvosi minőségű hialuronsav kezelések természetes, hosszan tartó hatást biztosítanak, szike nélkül.
Petrohai Ágnes 12 éve Londonból hozta haza az orvosesztétikai tapasztalatot. Azt mondja, itthon akkor még nem voltak bevettek ezek a kezelések, kezdetben, a klinika alapításakor edukáló teadélutánokat szerveztek. Meséltek a hialuronsavról, akkoriban – ahogy mondja – inkább celebek, hírességek jártak orvosesztétikai kezelésekre. „Fordult a világ, ma már egyre többen választják ezeket a megoldásokat, megfizethető, mindenki számára elérhető és elfogadottabb kezelés lett. Egy 40–50–60 éves nő lehet bombázó, egy férfi pedig egy jó pasi, nem is beszélve arról, hogy ennyi idősen is talpon kell maradni, helyt kell állni a munkaerőpiacon. A lelkünk pedig nem öregszik!” – mondja mosolyogva a szakember. Hát lehet ezt nem elhinni?
Tapasztalata szerint a férfiakat nehezebb rávenni a szikementes beavatkozásokra is, legtöbbször a feleségük viszi el őket, praxisában 80 százalék a női páciensek aránya, de egyértelműen egyre több a külsejére igényes férfi is a rendelőben. „Igaz, manapság Dr. Google rendel, minden megtalálható a neten és beszédtémák a kezelések, sokan konkrét igénnyel jönnek hozzám, én mégis azt mondom, az első a diagnosztika. Nincs általános megoldás. Mindenkinek más az arcszerkezete, mindenkinek másra van szüksége. Nem idealizált arcokat szeretnék, hanem a páciens fiatalkori énjét szeretném visszaadni” – mondja.
Bár a magyar mezőgazdaság és az élelmiszeripar helyzete alapvetően stabil, ez az év több szempontból is nehéz volt a szektor számára. Szabó István, az OTP Agrár ügyvezető igazgatója azonban arra hívja fel a figyelmet, hogy nem szabad leállni a fejlesztésekkel, és ehhez most kiváló lehetőségek is adódnak az ügyfeleik számára.
Hogyan hatott a járványhelyzet az agráriumra?
Bár a mezőgazdaság és az élelmiszeripar idén is bizonyította, hogy válságállóbb, mint a többi ágazat, természetesen a járvány miatt, a gazdaság más területeihez hasonlóan, az agráriumban is nőtt a bizonytalanság. További problémákat jelentett az aszály, majd a nyári esőzések, a gyümölcstermesztésben a fagykár, az állattenyésztésben pedig a madárinfluenza és a sertéspestis.
Mindezek hatására óvatosabbak lettek a gazdák, az év első felében láthatóan visszaesett a beruházási és hitelfelvételi kedv, több fejlesztést és bővítést is elhalasztottak a piaci szereplők. Az év második felében már látjuk a hitelfelvételi kedv növekedését.
Milyen segítséget kaptak és kapnak az ágazati szereplők a kormánytól, és milyen hatásai voltak ezeknek?
Az átmeneti fizetési nehézségek áthidalására és a halogatott beruházások pénzügyi hátterének megteremtésére az agrárvállalkozások számára is új lehetőségeket teremtettek a gazdaságélénkítő programok keretében meghirdetett támogatott hitellehetőségek. Az OTP Bank elsők között tette elérhetővé a Növekedési Hitelprogram legfrissebb szakaszaként meghirdetett NHP Hajrá, majd a megújult Széchenyi Kártya Program konstrukcióit, amelyek a még mindig alacsony piaci kamatoknál is olcsóbb finanszírozást tettek lehetővé az állami támogatással.
A jegybanki NHP Hajrának április 20-ai indulása óta a hitelintézetek csaknem 14 ezer vállalkozással kötöttek hitel- vagy lízingszerződést, amelyek összértéke meghaladta a 930 milliárd forintot. A mezőgazdasági társaságok – ágazatok szerinti bontásban a harmadikként – ebből több mint 100 milliárd forintot igényeltek. Emellett igen népszerűek a megújult Széchenyi Kártya Program konstrukciói is, amelyek közül az Agrár Széchenyi Kártya Plusz igényléseinek száma emelkedik ki, kamatmentes folyószámlahitelt biztosítva a mezőgazdasági és élelmiszeripari vállalkozások számára. Tapasztalataink szerint jelenleg leginkább a forgóeszköz-finanszírozási lehetőségek keresettek, de egyre többen érdeklődnek ismét a beruházási konstrukciók iránt.
Érdemes lehet fejlesztésekben is gondolkodni ilyen bizonytalan időkben?
Szerintem ébernek kell lenni és fejleszteni, mind az ügyfelek, mind a finanszírozó oldaláról. Változni kell. Elemi érdeke az ügyfeleknek, hogy elinduljanak a digitalizáció és a robotizáció irányába, hiszen a munkaerő óriási kincs, de ha nincs, az bizony nagy problémát jelent. Mindenképpen a hatékonyságot kell növelni, akár ilyen formában, akár az energiahatékonyság javításával, megújuló energiák hasznosításával, korszerű növénytermesztési technológiák és megfelelő állati genetika alkalmazásával.
Mit nyújt ügyfeleinek az OTP Agrár, miért önöket érdemes megkeresni?
Mi az OTP Agrárnál mindig arra törekszünk, hogy minden partnerünk számára megtaláljuk a legmegfelelőbb pénzügyi megoldást, akár az állami támogatások becsatornázásával, emellett viszont egy olyan üzleti modellt próbálunk kialakítani, ami túlmutat a normál banki műveleteken. Együtt kell gondolkodnunk az ügyfelekkel, folyamatosan információval kell őket ellátnunk, és nem csak a finanszírozásról, hanem a pályázati lehetőségekről is. A vállalkozások helyzetét, terveit és környezeti lehetőségeit közösen értékelve, átfogó megoldásokat nyújtunk a céljaik eléréséhez, mint a pályázatírás, pályázatmenedzsment, biztosításközvetítés. Nem elég csak egy szeletet adni a tortából. Mindezzel az ügyfelek rengeteg időt takaríthatnak meg. Emellett az OTP Csoport régiós szerepéből fakadóan megvan az az előnyünk is, hogy határokon átívelő szolgáltatásokat is tudunk biztosítani az ügyfeleink részére, illetve a külföldi terjeszkedést is segíthetjük számukra.
Mit vár a jövő évtől?
Az agráriumban várhatóan jövőre tovább nő a hitelkihelyezés. Ennek okaiként a Vidékfejlesztési Program most lezáruló (vagy még nyitott) pályázataihoz kapcsolódó finanszírozási igény, másrészt a rendkívül kedvező finanszírozási konstrukciók láthatók. Mások mellett feladatot jelent az ágazat számára az uniós közös agrárpolitika első átmeneti évében a specialitások kezelése, ám mindenkit arra bíztatok, hogy ragadja meg a lehetőségeket, és ruházzon be a jövőbe, modernizálja üzemét, használja ki a jelenlegi kedvező finanszírozási lehetőségeket, változzon, hogy változtathasson!
Szulló Szabina és Széll Tamás őszinték. Nagyon félnek attól, hogy mi fog történni a következő fél évben. Hitel a nyakukban, és az üzleti tervet nem úgy állították össze, hogy az év harmadában, felében zárva lesznek. Pánikot vagy bizonytalanságot mégsem lehet rajtuk érezni, sem a címlapfotózáson, ahol találkozunk, sem Bagi László interjújában. Profik, tudják, mit miért csinálnak, fegyelmezettségből és […]
Emlékszem, hétéves voltam, mikor az általános iskolában kitört a dinóláz. Minden bizonnyal nem az első és messze nem is az utolsó, ám akkoriban Steven Spielberg korszakalkotó filmje, a Jurassic Park is borzolta a kedélyeket. Néhány osztálytársam szinte eufórikus transzban égve mesélt a gyermekaggyal felfoghatatlanul grandiózus filmről, amire végül – hosszas unszolás után – engem is elvittek a szüleim. Nem ez […]
Az MKB Bank prémium digitális pénzintézetként a klasszikus értékek mentén, a bizalomra és ügyfélközpontúságra fókuszálva fejleszti digitális és prémium szolgáltatásait. A prémium értékkínálat megújításának részeként egy egyedülálló ügyfélélményt nyújtó terméket vezetnek be a magyar piacra, a metálkártyát. A kártyában pedig nem csak az egyedi, hogy fémből készül, hanem a szolgáltatáscsomag kialakításába most az ügyfelek is beleszólhatnak. Prémium ügyfélélményről, digitális szolgáltatásokról beszélgettünk az MKB Bank vezetőivel.
Ősi Attila nem a gumidinókon nevelkedett generációk tagja, de tizenéves kora óta elszántan keresi az őslények nyomait. Ő bukkant az ország első dinoszauruszcsontjára húsz évvel ezelőtt, és miközben ásott Kínában, Brazíliában és Argentínában, az általa vezetett Magyar Dinoszaurusz-kutató Expedíció mostanra százezernél is több felbecsülhetetlen leletet hozott a felszínre az iharkúti Jurassic Parkból.