Balla Ákos alig múlt húszéves 2000-ben, amikor megvette élete mobilját, egy összehajtható Motorolát, 200 ezer forintért. Igazi luxuscikk volt, akkoriban a pedagógusok kábé 70–80 ezret kerestek, miniszterek is alig többet a telefon áránál. De nem a menőzés volt a célja, ma is racionális üzleti döntésnek tartja. Frissen induló ingatlanközvetítő irodájába kereste a munkatársakat, és elsősorban a felvételi beszélgetéseknél használta a telefont, kelléknek. El kellett hitetnie a nála jóval idősebbekkel, hogy hiába jár még főiskolára, komolyan lehet őt venni, egy sikeres emberben sokkal jobban megbíznak.
Persze egy ilyen trükk csak az első benyomást befolyásolja, úgyis kiderül, ha valaki csak beetetésnek használja, de valójában teljesen más, mint aminek mutatni akarja magát.
A magyar ingatlanközvetítő piac két legnagyobbja, a Duna House és az Otthon Centrum franchise-rendszerben működik, Balla Ákos viszont – pár vidéki iroda kivételével – saját kezében tartja a nevét viselő hálózatot. Azt mondja, ma is ismeri névről az összes irodája minden munkatársát, de nincsenek is sokkal többen száznál. És nem is akarja, hogy ennek több mint kétszetesére nőjenek a következő három-öt évben. Ennek nincs köze a válsághoz. „A piac túlnőtte magát. Van közel tízezer közvetítő az országban, miközben maximum négyezerre lenne szükség. Hatvan százalékuk felesleges, képzetlen, hozzá nem értő, csak árt a szakma hírének. Budapesten és környékén elég lenne ezer, ezerötszáz közvetítő” – mondja.