Eric Yuan sok elismerést kap azért, hogy emberek millióinak ingyen adja Zoom nevű videokonferencia-alkalmazását. Milliárdos cége a járvány elmúltával valószínűleg erősebb lesz, mint valaha, de képes-e kiállni az alkalmazás egy világjárvány idején a szinte egy éjszaka alatt 610 százalékot ugró forgalom és az adatbiztonság kihívásait?
AZoom-vezérEric Yuan gyerekeit végre érdekli, mit dolgozik az apjuk. Persze, ott voltak azon a 2019 áprilisi reggelen, amikor a világ legnépszerűbb videokonferencia-cége becsengetett a NASDAQ-hoz, és a Zoom tőzsdei bemutatkozása dollármilliárdost csinált Ericből. De csak idén márciusban, egy hétfői napon történt meg először, hogy Yuan nyolcadikos lánya, aki a koronavírus miatt otthonról volt kénytelen tanulni, a munkájáról kérdezte az apját. „A lányom korábban sosem kérdezte meg, hogy mit csinálok – mondja sugárzó arccal Yuan. –Először jelent meg az ajtóban, és azt kérdezte: »Apa, hogyan kell jelentkezni a Zoomban?«”.
Yuan első éves egyetemista fia is vészhelyzeti Zoom-felhasználó lett. „Azt mondtam neki, végre rájöttem, miért dolgoztam olyan keményen – mondja. – Talán azért, hogy használhassa ezeket az eszközöket az online osztályában.” Az újonnan jött elismerés persze nem volt elég ahhoz, hogy a gyerekek ne vesszenek össze az apjukkal a családi wifi használatán, tréfálkozik az ötvenéves Yuan.
Ahogy a koronavírus végigsöpör a világon, és városok kerülnek karantén alá, az államok lakhelyelhagyási tilalmat rendelnek el, bezárnak az iskolák, egyetemek, a Zoom lett az üzleti élet fenntartásának egyik legfontosabb eszköze, ezen a platformon tanulnak a diákok, ünnepelnek virtuális születésnapokat, és vesznek jógaórákat az emberek.
A magyar tulajdonú, második generációs családi vállalkozás itthon nemzetközi márkák, külföldön pedig világsikerre törő hazai megbízók kiállítási és rendezvénymegjelenésein dolgozik, s emellett még saját rendezvényes innovációs fejlesztésekre is marad idejük.
„Las Vegasba a CES-re, Barcelonába a Smart City Expo Világkongresszusra és több németországi nagykiállításra gyakorlatilag évek óta »hazajárunk«, de dolgoztunk már többször Japánban, Kínában, Dél-Afrikában és az USA egyéb területein is” – meséli Tornyai Péter, a cég tulajdonos-ügyvezetője.
A rendszeres nemzetközi jelenlét mellett egyre gyakoribb, hogy Budapesten rendezett kiemelt kiállításokon és konferenciákon is a TorTer tervezi és építi a nemzeti pavilonokat – de nem csak Magyarországét, hanem adott esetben nemzetközi szövetségekét, vagy épp egy helyi infrastruktúra fejlesztésére és egyedi innovációira fókuszáló délnyugat-afrikai ország standját is. Pontosan ez történt a tavaly ismét Budapesten megrendezett ITU Telecom World nemzetközi konferencia magyar, V4-es és angolai megjelenésével, valamint a két és fél évvel ezelőtti ICT Proposer’s Day kutatási és innovációs partnertalálkozójának magyar standjával is.
„Egyedi tervezési megoldásaink és komoly saját gyártási, illetve logisztikai kapacitásunk miatt egyre több nemzetközi márka megjelenésén dolgozhatunk itthon, emellett az olyan világsiker felé tartó hazai cégek, mint az NNG vagy az AImotive, a külföldi kiállítási standjaikat bízzák ránk immár rendszeresen” – mondja Tornyai.
Ahhoz, hogy tartani tudják a lépést, a cég menedzsmentje folyamatosan fejleszti több ezer négyzetméteres iroda- és műhelyparkját. A legutóbbi nagy beszerzés részét képezte egy öt tengelyes CNC marógép is, ami amellett, hogy gyorsítja a gyártást, több speciális feladatot is házon belül tart, és megfelelő választ ad a munkaerőpiaci kihívásokra is.
A környezettudatosság és a digitalizáció a kiállítások és az event design terén is elengedhetetlen immár. „Mi magunk mind az irodai, mind a gyártási szinten fókuszban tartjuk a természet védelmét és az újrahasznosítást. Egyre több stand és esemény válik »élővé«, az általunk integrált zöld megoldások miatt. Legutóbb épp a Hello, WMN! eseménysorozat színpadképe »öltözött «, TorTer-zöldbe, de itt kell megemlítenem saját díjnyertes standunkat is, mellyel idén februárban Düsseldorban, a világ legnagyobb kereskedelmi szakvásárán mutatkoztunk be” – teszi hozzá a cégvezető. Ugyanitt debütált a TorTer és egy hazai reklámügynökség közös fejlesztésű digitális terméke, az i-Reality is, amely a legújabb szenzor-, robot- és vetítéstechnikák ötvözésével bármilyen analóg teret, tárgyat és felületet képes digitális tulajdonságokkal felruházni. Izgalmas, egyedi újítás, melyről hamarosan többet is hallunk majd a rendezvényes és kiállítási szakma két meghatározó szereplőjétől.
Meredek hullámvasutazást mutattak be idén a világ tőzsdéi, miközben az egész földet körbejárja a koronavírus-járvány. A zuhanás akkor fulladt ki, amikor a legjobban bedurrant a járvány Európában és Amerikában, a szinte korlátlan stimulust tartalmazó mentőcsomagok, a soha nem látott pénzeső gyors visszapattanást hoztak, Amerika látványos felülteljesítésével. Persze még így is komoly veszteséget hozott a járvány, továbbra is nehéz megbecsülni, milyen mély és mennyire elhúzódó recesszió következhet. De mint a válságokban mindig, ezúttal is láthattunk nagy emelkedéseket, nyertes tőzsdei sztorikat. Ezekből szemezgettünk, a jövőbe is tekintve.
Home office, távoktatás, kényszermegoldások: a koronavírus terjedése miatt az otthonok „digitális” átállására villámgyorsan volt szükség, a legtöbb esetben már meglévő eszközökre alapozva. És ha nem lenne elég gondunk, a kiberbűnözők igyekeznek kihasználni a felhasználók tapasztalatlanságát. Az elmúlt időszakban 667 százalékkal növekedtek a koronavírushoz kapcsolható e-mailes támadások. Az IT biztonsággal foglalkozó Sicontact az elsők között lépett: az általa forgalmazott ESET biztonságtechnikai szoftvercsalád akciójában ingyenessé tették az Internet Security programot minden diáknak és tanárnak 3 hónapra, a cégek számára pedig ingyenes tanácsadást biztosítanak.
Hobbikertész, hobbifocista, hobbipék, hobbiszakács és feltörő, amúgy is jelen lévő hobbik, mint mozaikozás, olvasás és fiatalkori nagymamaság. Mi a szerkesztőségben így élünk jó életet otthon.
Fehér Gyula cápaként egy futóappra harapott rá a legerősebben, de levonja a tanulságokat abból is, hogy pénzügyi befektetőként működik a nyalókagyárban. És egyáltalán nem éli meg rosszul a válságot.
A 2008-as pénzügyi válság után a négy Bányai testvér sikeresen kivezette a gödörből a szülőktől frissen átvett családi céget, a Bányai Bútorokat. Részben talán emiatt is magabiztosak a mostani válsággal kapcsolatban, bár az is kapóra jön nekik, hogy az elmúlt évtizedekben több külföldi piacon is megvetették a lábukat.