A világ valahogy mindig enged Dorkának

Horváth Dorka fontos online megbeszélésre készült otthonában a koronavírus-járvány első hulláma alatt. Miután startupja bejutott az észt Salto Camp nevű online akcelerátorprogramba, Taavet Hinrikus Transferwise-elnök hívását várta, és az értékesnek ígérkező üzletfejlesztési mentoringot igyekezett másfél éves kisfia alvásához ütemezni. Amint bekapcsolta webkameráját, a gyerek felébredt, és hangos sírásba kezdett. Dorka mindent a kezébe adott, hátha le tudja kötni, de még a porcelánállatka sem segített, sőt: fia a mentora szeme láttára vágta a falhoz a törékeny nippet. „Egy kabaré volt az egész – mondja Dorka –, de valahogy végigcsináltuk a százórás online tábort, és van néhány mentor, akivel azóta is együtt dolgozunk.”

Azon gondolkoztunk, hogyan lehetne úgy feldobni a képernyőn olvasás élményét, hogy izgalmas legyen, de meg is tartsa a könyvhöz évszázadok óta köthető értékeket.

A Bookr Kids alapítója a karantén alatt szakmai élete legintenzívebb időszakát élte. Egyéves tárgyalás után szerződést kötöttek a világ egyik legismertebb tankönyvkiadójával, az Oxford University Press-szel, így a Bookr digitalizálhat és rajzolhat újra olyan, kimondottan angoltanulásra adaptált klasszikusokat, mint amilyenek például Sherlock Holmes történetei Sir Arthur Conan Doyle-tól. Dorkáék most ismét egy startupoknak szóló üzleti programban vesznek részt: a Kickstart Innovation keretében egy svájci pilotot terveznek a Stiftung Mercator nevű független alapítvánnyal, amely az európai gyerekek oktatásáért dolgozik, különös tekintettel a hátrányos helyzetben lévő fiatalokra. Ezzel hétre nőtt azoknak az országoknak a száma, ahol a cég idegen nyelvű oktatási anyagával, a Bookr Class-szal jelen van.