









A Forbes Flow-t még a koronavírus sem állíthatta meg. Közel 300 résztvevő maszkban a helyszínen, 400 pedig online, otthonról követte a programot. Váradi József arról beszélt, hogy miért várták a Wizz Airnél a válságot és hogyan terjeszkednek Olaszországban, Grecsó Krisztián pedig arról, miért nem engedhető meg a sértettség luxusa. Ott volt még Nagy Ervin, Kapitány István, Kiss Ulrich atya és sokan mások.
Ha már megvetted, csak jelentkezz be!
M inél rosszabb, annál jobb? – kérdezem Váradi József Wizz Air-vezérigazgatót a hetedik Forbes Flow-n a budai Momkult reflektorral világított színpadán, ahogy az egymástól tisztes távolságra ülő maszkos közönség és az online követők figyelnek minket. Nem először beszélgetek Váradival, tudom, hogy a válaszai (szinte) mindig kendőzetlenül őszinték, és minden moderátort zavarba hozóan rövidek. Egy igen most is a válasza, és […]
M inél rosszabb, annál jobb? – kérdezem Váradi József Wizz Air-vezérigazgatót a hetedik Forbes Flow-n a budai Momkult reflektorral világított színpadán, ahogy az egymástól tisztes távolságra ülő maszkos közönség és az online követők figyelnek minket. Nem először beszélgetek Váradival, tudom, hogy a válaszai (szinte) mindig kendőzetlenül őszinték, és minden moderátort zavarba hozóan rövidek. Egy igen most is a válasza, és ahogy kell, a következő magas labdát is lecsapja, amikor felvetem, hogy nem lesz nagyon szerethető ezzel a kijelentéssel. Egy vezetőnek ez nem is feladata, mondja. A hét évvel ezelőtt az első Forbes címlapján is bemutatott Wizz Air elég jól van, egy vegetáló piac mellett is több mint egy évre elég tőkéje van, miközben versenytársainak egy része kihullhat mellőlük a válság alatt.
Lehet másról beszélni most, mint a koronavírusról? Lehet, sőt kell is.
Lehet másról beszélni most, mint a koronavírusról? Lehet, sőt kell is, mert a korona itt van, valóságos és veszélyes, de nem kell, hogy kitöltse az életünket reggeltől estig, ahogy nem forgatja fel az üzleti világot sem mindenestül. Minden üzletre hat (igen, van amire végzetesen), de jó tudatosítani magunkban, hogy mi az, ami továbbra is a megszokott, normális kerékvágásban halad. Ezzel együtt döntöttünk úgy, hogy két, szakmájában csúcsra ért véleményvezért ültetünk le egy asztalhoz beszélgetni a vírusválságról.
Szlávik doktor már a telefont is úgy veszi fel, hogy hallom, ezerrel pörög a nap 16 órájában. Ez akkor is így lehetett, amikor nem tévéstúdióban kezdte és fejezte be hosszú munkanapját, amit a magyar orvoslét túlságosan is jól ismert keretei között több állás munkájával is feltölt. Jaksity György nem az a kapkodós típus, de egy jól célzott poénhoz azért mindig megvan a ritmusérzéke, és ezt szerencsére a címlapinterjúban is megmutatja. A velük készült páros interjú keretet ad ahhoz, hogyan érdemes a vírus egészségügyi és gazdasági hatásairól gondolkozni, de abba is betekintést enged, hogy egy budapesti brókercégnél és az egyik kiemelt járványkórházban hogyan alakulnak a mindennapok a második hullám közepe felé haladva.
Aki nem gondolkodni szeretne a vírusválságról, sokkal inkább megoldani aktuális ügyeit, az Egészség mellékletben kaphat útbaigazítást, hogy az a bizonyos hinta, amit Kádár Gergely, a Forbes-címlapok művészeti vezetője az Ipadjén megfestett, ne írjon le akkora íveket. Illusztrációban amúgy is erős a mostani Forbes Egészség, ritka, hogy kortárs magyar művész készítsen nekünk illusztrációt, most viszont a 109. oldalon egy eredeti ef Zámbó kép van. Büszkeség.
Minden másra ott van a magazin fennmaradó nagy része. Benne Szoboszlai Dominik ügynökének, Esterházy Mátyásnak a portréjával, a magyar Forbes 2020-as filantróplistájával és egy brit céggel, amelyik a pécsi Zsolnay-negyedben építi miniatűr luxusautóit, olyan részletgazdagsággal, hogy egyik-másik ára magasabb, mint egy igazié.
Az amerikai Forbesból egy Netflix-sztorit hozunk, mert ez is olyan cég, ami az elmúlt években magától értetődően vált az életünk részévé, de történetét még kevesen ismerik. Pedig az alapító olyan vállalati kultúrát alakított ki, amiben sok korábbi erős szabályt felrúgtak, és a középpontba a folyamatos megújulást és a szabályok minimalizálását állították. Erről a magyar Forbes testvérével, a barecz & conrad könyvkiadóval decemberben az alapító könyvét is kiadjuk magyarul.
Nem szimplán ebédet adnak a gyerekeknek az AKG Kiscelli utcai épületében, de környezettudatosságra, egészséges életmódra is nevelik őket, sőt megmutatják nekik más országok étkezési szokásait is. Vagyis komplett szemléletformálást is magára vállalt a Meznának hívott iskolai menzát üzemeltető csapat, élén egy egykori AKG-s gimnazistával, Bajor Zsófival.
Egy magyar páros, Szentpáli Roland tubaművész és Juhász Zoltán hangszerkészítő által kifejlesztett új mechanika a tuba 19. századi feltalálása óta várt előrelépés a hangszer fejlődésében. A legendás német, hetedik generációs hangszerkészítő, Gerhard Meinl is részt vesz az innováció világszabadalmában és terjesztésében.
Hiába volt előbb az ötlet, mint a probléma, a Datapolisra mégis inkább mint klasszikus startupra gondolnak az alapítói, akik meredeken ugranak fejest a piacba, és még nincs mindenre válaszuk. Védőháló lehet az alapítók személyes márkája és bitang erős kapcsolatai, a kikezdhetetlen tudományos háttér és a lehetőség, hogy az adatalapú városfejlesztés végre itthon is több legyen szexi témánál.