









A Forbes Flow-t még a koronavírus sem állíthatta meg. Közel 300 résztvevő maszkban a helyszínen, 400 pedig online, otthonról követte a programot. Váradi József arról beszélt, hogy miért várták a Wizz Airnél a válságot és hogyan terjeszkednek Olaszországban, Grecsó Krisztián pedig arról, miért nem engedhető meg a sértettség luxusa. Ott volt még Nagy Ervin, Kapitány István, Kiss Ulrich atya és sokan mások.
Ha már megvetted, csak jelentkezz be!
Bevallása szerint ruhatárában több az esetlegesség, mint a tudatosság, de legalább már kiemeli korábban hátránynak gondolt hosszú lábait, telt ajkait és kósza fürtjeit. Kemény Zsófi ezt a profiktól tanulta.
Karrier
Költő, író, forgatókönyvíró, slammer, rapper – szereti, ha a felsorolás nem a slammerrel indul. „Kamaszkoromban büszkén tituláltam magam slammernek, de már szeretném, ha nem csak ez határozna meg” – mondja Kemény Zsófi. Tizenkét éves kora óta keres pénzt, akkor egy zenekar tagjaként öt–tízezer forint járt neki fellépésenként. Tizenhat évesen ugyanezt a gázsit már azért kapta, mert felolvasóestet tartott. Most, huszonöt évesen nem tud egyetlen dolgot mondani, ha a megélhetéséről kérdezik, de a pénzkeresés helyett amúgy is fontosabbnak érzi az alkotás örömét és a flow-élményt. Mostanában legtöbbet következő regényén dolgozik, de ahogy az lenni szokott: a megjelenésig többet nem mondhat róla.
Stílus
Azt hangsúlyozza ki magán, ami egykor frusztrálta. Így lett a frizurája, karakteres szája és hosszú lába a védjegye. „A magasságom miatt mindig kilógtam a sorból – szó szerint –, amit tiniként utáltam. Nincs olyan nadrág, ami elég hosszú lenne nekem, és a hajam is önálló életet él. Viszont mivel időnként fotóznak, a profiktól – a fotósoktól, a stylistoktól és a sminkesektől – sokszor azt a visszajelzést kapom, hogy pont ezeket kéne kihangsúlyoznom.”
Bár gardróbja tele van a szó klasszikus értelmében vett nőies darabokkal (szaténtopokkal, csipkeszegélyű blúzokkal, állatmintás darabokkal, feketével és pirossal), ő mégis inkább rejtőzködő típusnak vallja magát, ha divatról van szó. „Vannak nagyon nőies holmijaim, de valójában mindig biztosra megyek: a fekete mindenkinek jól áll, mindenkit slankít, mindig elegáns, a piros pedig mindig minden körülmények között szexi és izgalmas.” Hozzáteszi: azt még nem merte meglépni, hogy a piroson kívül más színeket is viseljen, szerinte ahhoz már komoly stílusérzék kell.
A ruhatárában ugyan több kis fekete lapul, mint farmer, de ez csak részben az ő döntése, hiszen még ma, 2020-ban sem tud itthon olyan nadrágot venni, ami elég hosszú lenne neki. „Azért az, hogy eddig kimaradt az életemből a tökéletes farmer élménye, eléggé fáj. Meg az is, hogy nem tudok tökéletes tusvonalat húzni. Nagyon irigylem azokat, akik igen.” Bár Zsófi tudatosan hangsúlyozza az ajkait rúzzsal, a sminkelés nála ki is merül ennyiben és egy kis szempillaspirálban. Előbbihez viszont ragaszkodik: egy natúr színű és egy piros rúzs mindig akad a táskájában.
A frizurájához is ugyanezzel a hanyag eleganciával viszonyul: már rég feladta, hogy loknijai úgy álljanak, ahogy ő szeretné, inkább azt a rendezetlenséget turbózza fel hajápolókkal, ami ellen olyan sokáig küzdött.
Relax
A teendőlistáján mostanában napi tizenegy feladat van, se több, se kevesebb. Ha a végére ért, moziba jár, olvas, koncertre megy, fut, vagy egyszerűen csak szociális életet él: valahova beül a barátaival. Rendszeresen jár énektanárhoz és gitárórákra is, a zene abszolúte kikapcsolja. Mivel kreatív alkotómunkát végez, összefolyik nála a munka- és a szabad idő: az agya 0–24-ben pörög, és állandóan figyeli a világot, hogy inspirációt gyűjtsön a következő projektjéhez.
Elég egyetlen sztárfocistát megszerezni, és egy fociügynök máris szakmája legjobban kereső képviselője lehet. Esterházy Mátyás, Szoboszlai Dominik ügynöke alig múlt harminc, de már egy közel tízmilliárd forint értékű játékos útját egyengeti. Üzleti felfogása egyedi: gyerekkorukban igyekszik lecsapni a tehetségekre, de sosem köt velük írásban szerződést.
Milyen munkahelyre vágynak a magyar munkavállalók? – tette fel a kérdést a Groupama Biztosító megbízásából készült kutatás tavaly. Idén a felmérés megismétlése rávilágított arra, hogy milyen változásokat okozott a COVID-járvány a munkaerőpiacon.
A hazai vállalkozói szféra meghatározó szereplői rendszeresen cserélnek értékes tapasztalatot az EY Az Év Üzletembere Klubbon keresztül. Az elmúlt hónapok egészségügyi és gazdasági eseményei őket is megpróbálták térdre kényszeríteni. Nehéz helyzetbe kerültek, volt köztük, akinek hónapokon keresztül bevétel nélkül kellett dolgoznia, de túlélték, megerősödtek és készek növekedni. Tapasztalataikat most a Forbes Magazinnal is megosztották.