Erős optimizmussal és szándékkal vágott bele a Dorogi család, hogy újra kultüdítővé tegye a Bambit. A kádári nosztalgia marad, a cukortartalom és a szintetikus anyagok mennek.
Dorogi Évának két évbe telt megszerezni a Bambi védjegyét, de fel sem merült benne, hogy más néven lépjen be a prémium üdítők magyar piacára. Addig egy másik, hasonló védjegy tulajdonosa, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. gyártásában kis mennyiségben még fel lehetett fedezni az italt néhány helyen, például a Palatinus strandon és a pesti Ibolya presszóban.
Külföldön mindig csodáltam, hogy mennyire jó minőségű, ötletes és sokszínű italokat árulnak.
„Itthon sohasem ittam üdítőt, mert nagyon mainstreamek és cukrosak, de külföldön mindig csodáltam, hogy mennyire jó minőségű, ötletes, és sokszínű italokat árulnak. Olyan terméket akartunk létrehozni, amivel ugyanúgy fel tudjuk rakni magunkat a térképre, mint ahogy a német Fritz-Kola, az angol Fentimans vagy a lengyel On Lemon (lánykori nevén, mielőtt még Yoko Ono kiperelte a névváltoztatást: John Lemon)” – mondja az alapötletről a pénzügy szakon végzett Éva, aki egy kockázati tőkebefektető portfóliómenedzsere, majd két évig az Aeron divatmárka-ügyvezetője volt. A horvátzsidányi ásványvízpalackozóba anno még pénzügyi befektetőként szállt be a Tenning Investment Zrt.-n keresztül a Dorogi család. Főként agrártevékenységekkel foglalkoznak, de négy éve Éva vezetésével átvették a céget, ami ekkor kapta az Art Water Kft. nevet. 2016-ban indult el 1,5 milliárd forintos befektetéssel a Bambi-projekt is. A hibrid gyártósor 840 millió forintos – hitelből és saját forrásból összeálló – beruházással és 380 millió forint európai uniós és hazai támogatással épült. Öt év megtérülési idővel számolnak.
Másnapi kiszállítás reklamáló vevők helyett. Száguld a hazai online kereskedelem, de a termékek raktározása és kiszállítása komoly nehézségeket okoz az e-kereskedőknek. Erre kínál megoldást a három évtizedes tapasztalattal rendelkező logisztikai piacvezető, a Trans-Sped. A cég a hazai piacon hiánycikknek számító fulfillment szolgáltatást indít, amely teljesen leveszi a logisztika nehézségeit a kereskedők válláról, miközben gyorsabb és pontosabb kiszállítást ígér.
2019-ben az éves hazai átlagkeresetnél közel 200 ezerszer többet költöttek el a magyarok itthoni webáruházakban. A magyarországi e-kereskedelem évről évre látványos növekedést produkál. A tavalyi 781 milliárd után 2020-ban már az 1000 milliárd forintot súrolja az online vásárlások összege, amibe a koronavírus is jócskán besegített.
De mi van, ha a sikeres webshopunk látogatóinak száma meredek emelkedésbe kezd, és a megrendelések száma kezelhetetlenné válik? A vásárlók kiszolgálása nehéz-ségekbe ütközik, egymás után érkeznek a panaszok mert nem tudjuk tartani a szállítási határidőket, a visszáruk száma megnő, és az eddig jól teljesítő üzletünk eredményessége veszélybe kerül?
„A logisztika hatalmas teher az online kereskedők számára” – mondja Fülöp Szabolcs, a Trans-Sped ügyvezetője. „A raktárkészlet folyamatos frissítését, a rendelések gyors feldolgozását, a kiszállítás szervezését már havi pár ezer csomag felett képtelenség házi módszerekkel menedzselni. Drága, vásárolt vagy saját fejlesztésű nyilvántartási rendszerekkel, „ahol van hely” alapon pakolt raktárakkal ez kínlódás, plusz költséget és elégedetlen vevőket okoz. A másnapi kiszállítás ma már vevői igény. Megfelelő raktárkapacitással, a webáruházzal összekötött online logisztikai rendszerrel és felkészült stábbal ez ma már megoldható” – véli az ügyvezető.
A hazai webáruházak piaca hatalmas. Ehhez képest ma Magyarországon egy logisztikai szolgáltató sincs, aki nagy volumenben, profin ki tudná szolgálni őket” – mondja Szabolcs. Pedig az e-kereskedelemi logisztika, avagy fulfillment önálló logisztikai üzletág. Ebben szeretne itthon piacvezető lenni a hagyományos logisztikában harminc éve megkerülhetetlen Trans-Sped. „Az új fulfillment szolgáltatásunk lényege az e-kereskedők teljes tehermentesítése. Az ügyfeleink elfelejthetik a logisztikával járó valamennyi problémát, kizárólag a termékeik hatékony beszerzésére és eladására koncentrálhatnak. Minden mást elvégzünk helyettük, miközben ők folyamatosan nyomon tudják követni a folyamatokat.”
„A partnereinknek saját raktárra sem lesz szükségük. A termékeik egyenesen a Trans-Sped e-kereskedelmi logisztikai központjába érkeznek, ahol automatizált rendszerek és a webáruházukkal szinkronizált logisztikai platform segítik a raktározást, a külföldről érkező áru honosítását, a dokumentáció kezelését. Ugyanez a rendszer és a mögötte álló profi stáb felel a befutó rendelések feldolgozásáért, a számlakezelésért, a hibamentes csomagolásért és a legmegfelelőbb kiszállítónak történő továbbításért” – összegzi a szolgáltatás működését a cégvezető.
A Trans-Sped a legnagyobb hazai, magántulajdonú logisztikai cégként a világkereskedelem számos szereplőjét szolgálja ki minden nap, az autóipartól a gyógyszergyártásig. „Az elmúlt évtizedek során a hazai e-kereskedelem igényeinél jóval szigorúbb feltételeknek kellett megfelelnünk. Erre a tudásra és tapasztalatra alapozva nem csak a gyorsabb és hatékonyabb logisztikát garantáljuk a webáruházaknak, de azt is, hogy a segítségünkkel szinte bármilyen terméket tudnak értékesíteni a weben, problémamentesen.”
2020-ban nem ér minket váratlanul az a megállapítás, hogy minden vállalkozás sikeréhez elengedhetetlen a megfelelő online jelenlét és ehhez kapcsolódóan az online ügyfélélmény biztosítása. A fogyasztók már nem csak fizikai terekben, mondjuk egy boltban találkoznak a termékekkel vagy szolgáltatásokkal, hanem gyakran egy applikáción vagy weboldalon keresztül. De Dalos Ottó, a Cisco magyarországi ügyvezető igazgatója szerint […]
Fazekas Dóra, az angol Cambridge Econometrics magyar leányvállalatának vezetője minden bizonnyal akarva sem állhatna távolabb a fenntarthatóságért az utolsó csepp biomasszáig küzdő zöld hippi sztereotípiájától. Gazdaságösztönző szakemberként nem azzal fogja zöldebbé tenni a jövőt, hogy nem száll repülőre, hanem kőkemény számokkal győz meg kormányokat és nemzetközi szervezeteket, hogy a nonstop pöfékelés pénzügyileg sem tartható fenn.
Hiába nem egy könnyed hegyvidéki andalgás, a Magas-Tátra bizonyos szakaszai időnként zsúfoltabbak, mint egy elektronikai üzlet a Black Friday idején. A táj és a világ végi szállás nyújtotta élmény sokaknak csalogató, de ez a túra más miatt is kapós: a Rysy megmászásával a hegység legmagasabb jelzett túraösvényét pipáljuk ki. Hétfős társaságunk augusztusban végezte ki.