Először rendeztük meg szeptember elején a Forbes Women’s Summitot. A járvány második hulláma ekkor még ugyan nem durrant be, de az eseményüzletág vezetői napok alatt szervezték át szabadtérre az eleve tavaszról őszre halasztott, telt házas rendezvényünket – amit nemcsak a helyszínen, de online is követhettek az érdeklődők.
Bánlaki D. Stella, az esemény házigazdája és Galambos Márton, a Forbes főszerkesztője
Borbély Alexandra hamarosan Youtube-csatornát indítana, Gera Marina nemzetközi produkcióban dolgozik. Aki kérdezett, Topolay Gábor
Vidus Gabriella (RTL), Szabó Melinda (Magyar Telekom) és mikrofonnal kezében Blaskó Nikolett (ACG): oszlanak a sztereotípiák a női vezetők körül
Mérő Vera és Péterfy Gergely az új férfiszerepekről és arról, hülyeség-e, ha nagy filmfesztiválok nem osztanak külön női és férfi díjakat a színészeknek
Galambos Márton D. Tóth Krisztával beszélgetett arról, hogy nemcsak bele kell állni helyzetekbe, de eljön az idő, amikor tudni kell hátralépni
Rendhagyó családmodellekről, stigmatizált anyasorsokról is beszélgettünk. A képen Tisza Kata
Al Ghaoui Hesna: szerint fontos, hogy a félelmeket ne tabusítsuk a gyermekeink előtt sem
Laza hangulat, napsütés, pezsgő – pogácsa és Powerpoint-diák helyett
Kilövés
A karanténidőszak utáni újraindulás egyik legforbesosabb Kilövését tartottuk szeptemberben: egy családi cég feje és egy iskolateremtő is a vendégünk volt. Azt, hogy a sikert nem csak pénzben mérik, az Iskolateremtők sorozatunkban feldolgozott élettörténetek mutatják meg igazán, a családi cégeket pedig kiemelt figyelemmel követjük indulásunk óta.
„Egy családi vállalkozásban gyakori, hogy az utódot marketingesnek nevezik ki, mert ott nagy hülyeséget úgysem tud csinálni. Én is marketinges lettem, meghozhattam azt a döntést, milyen színű legyen a névjegykártyám.” Boross Dávid, Oázis Kertészet (címlapsztori)
A Pagony alapítóival G. Tóth Ilda beszélgetett
Üzletember, befektető, mentor, nyilvánosbeszéd-tanár és evangélikus prédikátor – iskolateremtő. Benkő Vilmos, a Toastmasters hazai elindítója a Forbes Kilövésen
Erős optimizmussal és szándékkal vágott bele a Dorogi család, hogy újra kultüdítővé tegye a Bambit. A kádári nosztalgia marad, a cukortartalom és a szintetikus anyagok mennek.
Dorogi Évának két évbe telt megszerezni a Bambi védjegyét, de fel sem merült benne, hogy más néven lépjen be a prémium üdítők magyar piacára. Addig egy másik, hasonló védjegy tulajdonosa, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. gyártásában kis mennyiségben még fel lehetett fedezni az italt néhány helyen, például a Palatinus strandon és a pesti Ibolya presszóban.
Külföldön mindig csodáltam, hogy mennyire jó minőségű, ötletes és sokszínű italokat árulnak.
„Itthon sohasem ittam üdítőt, mert nagyon mainstreamek és cukrosak, de külföldön mindig csodáltam, hogy mennyire jó minőségű, ötletes, és sokszínű italokat árulnak. Olyan terméket akartunk létrehozni, amivel ugyanúgy fel tudjuk rakni magunkat a térképre, mint ahogy a német Fritz-Kola, az angol Fentimans vagy a lengyel On Lemon (lánykori nevén, mielőtt még Yoko Ono kiperelte a névváltoztatást: John Lemon)” – mondja az alapötletről a pénzügy szakon végzett Éva, aki egy kockázati tőkebefektető portfóliómenedzsere, majd két évig az Aeron divatmárka-ügyvezetője volt. A horvátzsidányi ásványvízpalackozóba anno még pénzügyi befektetőként szállt be a Tenning Investment Zrt.-n keresztül a Dorogi család. Főként agrártevékenységekkel foglalkoznak, de négy éve Éva vezetésével átvették a céget, ami ekkor kapta az Art Water Kft. nevet. 2016-ban indult el 1,5 milliárd forintos befektetéssel a Bambi-projekt is. A hibrid gyártósor 840 millió forintos – hitelből és saját forrásból összeálló – beruházással és 380 millió forint európai uniós és hazai támogatással épült. Öt év megtérülési idővel számolnak.
Erre a kiadásra jött még rá a termék receptúrájának kifejlesztése és az Unger Zsolt által vezetett márkaépítési terv. Zsolt elismert márkaépítőnek számít (Forbes, 2019/06): többek között a Bortársaság, a Gerbeaud, az Ilcsi, a Libri és a Sauska is az ügyfele volt.
A Bank Gutmann sorozatában híres családok vagyonhoz fűződő viszonyáról írunk, számos jó gyakorlatot ismertetve. Mostantól magyar példákkal bővítjük a sorozatot, hogy azt is bemutassuk, hazánkban miként állnak a vagyonhoz és annak átadásához kapcsolódó kérdésekhez.
Meghökkentő, hogy épp egy magyar cég a globális brókerösszehasonlítás úttörője, a Brokerchooser oldalán máshol el nem érhető komplexitással lehet brókerek szolgáltatásait összemérni. A cég nehéz indulás után exponenciális növekedésben van. Bedő Tibor és Korpos Gergely alapító-tulajdonosokkal az első négy év nehézségeiről, a nagyon strukturált tervezésről is beszélgettünk, de kiderül az is, hogyan lettek a Financial Times szakértői, és hogy dühíti őket a pénzügyi világ arrogáns hozzáállása a Robinhood-befektetőkhöz.
Két ellentétes erő feszül egymásnak a gazdaságban a koronavírus után. Az egyik sarokban a teljes bizonytalanság, a másikban a brutális pénzbőség. Ki akar magyar cégeket venni? Megkérdeztünk három M&A-tanácsadót, mire számíthatnak az eladósorba kerülő magyar cégek a tavaszi sokk után.
A második világháború utáni évtizedekben is alkottak nagyszerű magyar építészek, és nemzetközi viszonylatban is megállták a helyüket. Egyedi, helyspecifikus építészeti örökséget hagytak ránk, arról nem ők tehetnek, hogy melyik korba születtek. Szocmodern épületeiken meglátszik az idő múlása, de házaik merészek, gondolatgazdagok, és általában véve szerethetők. Egy olyan kor termékei, amit könnyebb nem szeretni, mint megérteni.