Étteremként és találkozóhelyként is messzemenőkig üdvözölt a Dobrumba-birodalom feltűnése a Moszkva téri sivatagban.
Nagyon jó ütemben vagy nagyon türelmesen kellett gasztrohipszternek lenni a közel-keleti konyhákat a marokkóitól a zsidóig vegyítő, kocsmásan-rométtermesen lelazult Dobrumba pár évvel ezelőtti nyitásakor. El lehetett kapni a nyitás heteiben, aztán hosszú hónapokon át csak meggondolt, hetekre előre bejelentkezéssel, és talán mostanra eljutottunk odáig, hogy hétköznap meg lehet kísérelni spontán aznapi foglalásokat.
A budai unokatestvér, a Pingrumba a mindörökké Moszkva téri fekete lyukba települt – ahonnan a közeli dombok első alaptáboráig kellett menni, ha az ember kávénál-burgernél többre vágyott egy délutáni-esti találkozóhoz –, és a pesti alapgondolat kaukázusi–indiai mutációját hozta ide. Ez megint kellően széles merítés ahhoz, hogy különböző ízlésű emberek is képesek legyenek ebédelni egymással. Sőt szerintem szélesebbre is sikerült a Dobrumbáénál, ahol azért el kell egy kicsit vonatkoztatni, ha valakinek alapvetően kiütése van a humusztól.
Szombaton ebédidőben először telt házas sóhaj a jussunk, aztán a nagyon igyekvő személyzet talál nekünk egy asztalt a remek átriumban. Vannak hideg és meleg mezék, mindkettőből válogatás is, meg főételek az irigyeknek, akik nem osztozkodnak. Utóbbiak fele a saksukás-kebabos Dobrumba-világot hozza, de becsúszott egy-egy iránias hal és ragu, meg két curry is. Mi a kis tálak felé megyünk: az üzbég savanyított tojással szeretnénk köszönteni a mindenféle -isztánokat (pont a tojás a legkevésbé érdekes benne, de a humusz meg a savanyított zöldségek újak és jók együtt), az aszalt fügés sült kecskesajtot meg az asztalunkat is elintéző pincér javasolja. Gránátalmás, fenyőmagos, csodálatos, önmagában ezért vissza lehet majd járni.
Rengeteg vállalkozás kínálhat gyors és kényelmes elektronikus fizetési lehetőséget ügyfeleinek az OTP Mobil legújabb fejlesztése, a SimpleBusiness applikáció segítségével, amely ráadásul 1,3 millió Simple-felhasználó, sőt az OTP Bank hárommillió ügyfelének elérését is megkönnyíti.
Az érintettek körében nagy port vert fel az a döntés, hogy jövő év elejétől minden, online kasszát használó kereskedőnek és szolgáltatónak kötelező lesz készpénzmentes fizetési lehetőséget biztosítani ügyfelei számára. Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese, üzletfejlesztési és értékesítési vezetője szerint azonban hibázik az, aki ezt kényelmetlen kötelezettségként fogja fel. „Egyértelműen megváltoztak a fizetési szokások az elmúlt hónapokban, a járványhelyzet éveket gyorsított a digitális transzformáció folyamatán, és az emberek igényei is megváltoztak.”
Négy az egyben, gyorsan
Ezekhez a változásokhoz márpedig alkalmazkodnia kell mindenkinek, aki elégedett ügyfeleket szeretne. „Évek óta hangoztatjuk, hogy a vállalkozás méretétől függetlenül fontos a megfelelő paymentstratégia kialakítása. Ez a mostani helyzetben talán még inkább így van. Azok a vállalkozók, kereskedők, akik nem fordítanak kellő figyelmet erre, vagy csak egy kötelező elemként tekintenek rá, nem pedig lehetőségként a fejlődésre, a vásárlói bizalom növelésére, egyértelműen versenyhátrányba kerülnek. A nyertesek azok lesznek, akiknél már folyamatban van a digitális transzformáció, vagy most nagyon felgyorsítják azt” – hívja fel a figyelmet Al-Absi Gáber Seif.
A SimpleBusiness elektronikus fizetési applikáció bevezetésével most a kis- és középvállalkozások is kiváló lehetőséget kapnak, hogy nagyot lépjenek előre ezen a téren, méghozzá egy szinte azonnal elérhető, olcsó, mégis egyedülálló formában. „Nagy fejlesztésünk, hogy a SimplePay rendszerében akár két munkanap alatt is tudjuk élesíteni a kereskedőket, a SimpleBusiness esetében is szeretnénk ezt tartani. Az alkalmazás letöltésével (elérhető a Google Play és az App Store áruházakban) gyakorlatilag már másnap a legmodernebb digitális fizetési megoldásokat kínálhatja bárki az ügyfeleinek, legyen szó boltról, vagy éppen egy online angolóráról, netalán egy mosógépszerelésről” – magyarázza büszkén az ügyvezető-helyettes.
Bővülő ökoszisztéma
Így, ebben a formában ezt senki más nem kínálja még a magyar piacon, de Al-Absi Gáber Seif mégsem elsősorban a konkrét fizetési megoldásokban látja a SimpleBusiness legfőbb előnyét. „A SimpleBusiness bevezetésével a SimplePay egy teljes körű fizetési platformmá vált. Van egy olyan ökoszisztémánk, ahol a kereskedők minden fizetési megoldást egy az egyben elérhetnek, már messze nem csak kártyás online fizetést kínálunk.” A Simple ökoszisztémába tartozó Simple applikáció 1,3 millió felhasználóval, a SimplePay online fizetési platform hozzávetőlegesen 10 ezer web-shoppal büszkélkedhet. Az azonnali fizetéses átutalással pedig újabb 3 millió OTP-s ügyfél lépett be azoknak a körébe, akik ebben az ökoszisztémában gyorsan és egyszerűen, néhány kattintással tudnak elektronikusan fizetni. A SimpleBusiness használatával ezt az elképesztően széles felhasználói bázist is elérheti egy kereskedő vagy szolgáltató.
Az OTP Mobilnak ambiciózus tervei vannak a következő időszakra: „Várjuk a felhasználói visszajelzéseket a SimpleBusiness applikációval kapcsolatban, fontosnak tartjuk, hogy ezek mentén fejlesszük tovább az alkalmazást” – zárja a beszélgetést Al-Absi Gáber Seif.
De mit is tud a SimpleBusiness?
Az egyszeri belépési díj után forgalmi elvárástól függetlenül mindössze 0,99%-os kereskedői díjjal működő alkalmazás segítségével a kereskedő vagy szolgáltató az okostelefonjával fizikai környezetben (terminál nélkül, egy QR-kód generálásával) és online környezetben is (egy link elküldésével) lehetővé teszi a vásárlónak, hogy akár bankkártyaadatok megadásával, akár mobilbankja segítségével azonnali fizetéses átutalással egyenlítse ki a számláját. Amennyiben a vásárló már Simple-felhasználó, akkor ezt pár kattintással, másodpercek alatt elintézheti, de ugyanez igaz az OTP mobilbanki alkalmazás használóira is, akik az átutalást is hasonló egyszerűséggel indíthatják.
Grecsó Krisztiánt realista, a vidéki sorsot kíméletlen őszinteséggel ábrázoló írásai miatt Móriczhoz hasonlítják, eddigi talán legnagyobb sikerét mégis egy tizenegy éves kislány hirtelen felnőtté válásának története hozta el: tavaly Vera című regénye volt a legnagyobb példányszámban megjelent magyar szépirodalmi alkotás. Az viszont még az egyre szélesebb körben népszerű íróhoz legközelebb állóknak is csak két évvel ezelőtt, súlyos betegsége kapcsán derült ki igazán, hogy – bár továbbra is az írás a legfontosabb az életében – nemcsak megszerette a szereplést, de egyenesen lételeme lett a színpad is.
Huszonöt éve felsővezető, egy mostanra 12 milliárd forintos árbevételű céget vezet, 750 embert irányít, cégek felvásárlásán dolgozik, kemény megtérülést elváró tulajdonos befektetőknek riportol, mellesleg a hazai magánegészségügy érdekképviseletét is magára vállalta, de sem a mérhetetlen ambíció, sem a sok stressz nincs a homlokára írva. Leitner György higgadtan vezeti a magánegészségügy befoghatatlan óriását.
Egy bolt, ahol senki sem kereskedő, a kínálat mégis megszégyeníti a legnagyobb delikáteszeket. Willmann Fábián személye és üzlete, A másik bolt is ikonikus lett Budapest egyik eldugott szegletében.