Persze mindenki tudja, hogy a megvetően bulinegyednek vagy romkocsmanegyednek nevezett városrészben sokkal több van olcsó sörnél, de mi, hazaiak az utóbbi években pénteken vagy szombaton este már félve vagy sehogy sem merészkedtünk be a kerületbe, mert akár csak a Kazinczy utcán végigmenni is idegpróbáló vállalás volt. A járvány megtépázta a helyi vállalkozókat, mi, vendégek viszont most egy kicsit fellélegezhetünk: nem kell két héttel korábban asztalt foglalni, ha a környéken akarunk vacsorázni, és ha kora este jövünk, jó eséllyel még a kedvenc kocsmánkban is lesz asztal. Mivel a Forbes a nyáron ideiglenesen a Király utcába költözött, újra felfedezhettük a 7. kerület szívének, a Klauzál térnek és közvetlen környékének legszerethetőbb helyeit: kocsmákat, piacot, kávézót, pékséget – és persze a kultúra sem maradt ki.
Klauzál téri vásárcsarnok
A III-as számú vásárcsarnok (a kapun azóta is ott ez a felirat) épületét 1897-ben adták át, és ezzel került a Klauzál téren akkor már működő szabad téri piac tető alá. Az épület a Klauzál teret és az Akácfa utcát összekötő átjáróház, és szerencsére 2015-ös, teljes körű felújítása után is megmaradt az a vonzó tulajdonsága, hogy keresztül lehet sétálni rajta.
A vásárcsarnokban mostanság kevés árus van, cserébe jó minőségű élelmiszereket lehet kapni, és tömegnyomortól sem kell tartani. Van egy szuper sajtos különösen széles, minőségi választékkal – vendéglátóhelyeket is ellátnak –, egy prémium hentes és a zöldség-gyümölcs árusok kínálata is nívósabb az átlagosnál. Lenne még a piacban potenciál, mert a felújításkor galériát is kialakítottak benne, ahol ugyan megjelent például a Pozsonyi útról induló Nemsüti a vegetáriánus konyhájával, de fent nagyobbrészt üresen árválkodnak az üzlethelyiségek. Vasárnaponként antik piacot is tartottak a csarnokban; mivel ezt főleg turisták látogatták, tavasszal felfüggesztették a működését, de tervezik az újraindítását.
Márton Katalin bolondul a harsány, karakteres szettekért, de a legjobban annak örül, ha a messziről észrevehető mosolyával azonosítják.
Karrier Azon kevés nő egyike, akik egy közel hatvanmilliárd forintos árbevételű magyarországi nagyvállalat topmenedzsmentjének tagjai. Két éve a Praktiker HR-vezetője és CSR-igazgatója, idén év elején a vállalat csúcsvezetésében is helyet kapott. Márton Katalin a pályáját is a Praktikernél kezdte HR-vezetőként, de onnan aztán elkanyarodva dolgozott Bécsben, az MCN Telecom nemzetközi HR-menedzsereként, majd részt vett a Posta Biztosító felépítésében és egy építőipari cég (Saint-Gobain Építőanyag Kereskedő Zrt.) átstrukturálásában is. Gyermekei megszületése után örömmel visszaült az iskolapadba, hogy elvégezze a Werk Akadémia enteriőrstylist-képzését. Bár jelenleg nem vállal megbízásokat, a családi otthont folyton csinosítja. Szereti a munkáját, és büszke arra, ahol tart, de a legnagyobb elégedettséggel a karrierje adta szabadság tölti el. „Nem a munka önmagában a cél – mondja –, hanem a feladat, amiben önmagunk lehetünk. Ez megalapozhat egy jó életet.”
Stílus Gyerekkorában is érdekelte a divat, az édesanyjának köszönhetően már tinikorában hódolhatott az öltözködés iránti szenvedélyének. „Anyukámnak a varrás volt a hobbija. Elképesztő darabokat gyártott nekem a Burdákból, amiket apukám hozott haza a németországi útjairól. Így már tizenöt évesen is tűzpiros, nagy aranygombos kosztümben járhattam, ami akkor, a 80-as években Békéscsabán rettentő menőnek számított.” A karakteres külsőhöz azóta is töretlenül vonzódik, markáns, élettel teli, nőies darabokat hord, színes és nagy virágos ruháinak számát megsaccolni sem tudná. Ha mégis feketét visel, azt is megbolondítja valami színessel, például egy hangsúlyos harisnyával. „Egyszer mentem be tetőtől talpig feketében az irodába, az egész napom mentegetőzéssel telt, hogy nincs semmi baj” – mondja nevetve. Színek, nőiesség és megfizethetőség – utóbbi legalább ilyen fontos. Egyedül szemüvegkeretre és cipőre hajlandó többet költeni – ez a két kiegészítő nemcsak esztétikai funkciót tölt be –, de a ruháit fast fashion márkáktól vagy kedvenc békéscsabai turkálójából szerzi be. „A luxusmárkákat nem engedhetem meg magamnak, és nem is vágyom rá, hogy így tűnjek ki. Enélkül is mindig észrevettek” – mondja, és arra a legbüszkébb, amikor azt mondják neki, messziről látszik a mosolya. „Mert a stílus nemcsak a megjelenés, hanem az a kerek egész, amit képviselsz.” A magyar üzleti világban a legstílusosabb nőnek Czakó Borbálát tartja. „Abszolút ikon és példakép fantasztikus életúttal és karrierrel, és a hihetetlenül pozitív személyiségével. Imádom, amikor felveszi a pink ruháját, azt is olyan méltósággal teszi, mint mindent.”
Mellékesen enteriőrstylist
Relax Úszás nélkül nem indulhat el a napja, de alapvetően a passzív pihenés híve, az alvástól és az olvasástól töltődik fel a legjobban. Esténként egy félórára mindig beül az infraszaunába, ahová telefon helyett könyvet visz magával, mostanában Barabási Albert-Lászlóét. Általában két könyvet – egy súlyosat és egy könnyebbet – olvas párhuzamosan, utóbbi lehet egy romantikus vagy bűnügyi regény. Legmeghatározóbb olvasmányélménye a botránykönyvként számon tartott Amerikai psycho. „Abban a bizniszközegben, amiben egykor külföldön mozogtam, sokszor elgondolkodtatott, amit láttam. Európa egyik legexkluzívabb irodaépületébe, a bécsi Millenniumi toronyba jártam dolgozni, állandóan repültem, luxushotelekben szálltam meg, és luxuséttermekben ettem, mégis mindig az foglalkoztatott, hogy mi van a felszín alatt. Át kellett gondolnom, hol legyenek a határok és a hangsúlyok az életemben.”
Márton Katalin KEDVENCEI 1. Parfüm: Versace Dylan Blue. Férjétől kapta ajándékba. A leírás szerint olyan nőknek készült, akik tudják, mit akarnak. A magáénak érzi. 2. Füzetek: Naplót gyerekkora óta ír. Egy nap majd szeretné odaadni őket a lányának, de a férjével megegyeztek, hogy erre csak a 18. születésnap után kerülhet sor. 3. Fülbevaló: Aliexpress. Az egyik kedvenc példája a megfizethető, mégis izgalmas darabokra. Annyira megtetszett neki, hogy tízféle színben is megrendelte. 4. Kendő: Frey Wille × Igazgyöngy Alapítvány. Mindig jó érzéssel veszi fel, mert megvásárlásával jó ügyet támogatott. 5. Szemüveg: Gucci. Nem a diszkrét szemüvegkeretekre esküszik. 6. Rúzs: L’Oréal. A mosolyt tartja a legszebb kiegészítőnek, rúzsokkal hangsúlyozza is.
Baleseti túlélőknek nyújt lelki segítséget egy budapesti szervezet, ami még kicsi, de nagy tervei vannak. A Traumaambulancia ambíciói végtelenek, ahogy az egyesület dolgozóinak kitartása is. Ők tudják, mit jelent legyőzni a legyőzhetetlent: sokan maguk is súlyos baleseteket éltek túl.
Egy csepeli családi házból nőtt ki a főváros egyik népszerű kézműves sörfőzdéje, és tette országszerte ismertté egy birkózóból főzdetulajdonossá vált sörfőző családnevét. A Rizmajernek csepeli és belvárosi sörháza is van, de Budán is szívesen nyitna egyet.
Populáris, humoros előadásaival, tízezres példányszámban fogyó könyveivel és közösségimédia-szerepléseivel az egyik legismertebb pszichológus lett, zárt Facebook-csoportjában ezrek osztják meg egymással párkapcsolati problémáikat. Almási Kitti ma már ideje nagyobb részében előadó és influenszer, mint amennyiben terápiás pszichológus: egy-egy kliens helyett tömegekhez szól. Pénzről viszont nem beszél.