Másfél éven keresztül, a pandémia időszakában mindannyian azon dolgoztunk, hogy a digitális eszközökkel jelen tudjunk maradni egymás életében. Megtanultuk, a törődés lehet digitálisan is jó. Helytálltunk a munkában, tanulásban és egyéb fontos társadalmi kötelezettségeinkben. Egyenként is jól vizsgáztunk, de együtt még inkább. Ünnepeljük meg ezt a kitartást végre közösen, és ha lehetőségeink engedik, akkor személyesen.
Mindaz, amit az emberek az elmúlt másfél évben a digitalizációra támaszkodva megléptek, meghatározza a mostani lehetőségeiket. Mi a Telekomnál elkötelezettek vagyunk abban, hogy a digitalizáció eszközeit, szolgáltatásait és az ezek adta lehetőségeket minél több emberhez eljuttassuk annak érdekében, hogy mindenki előreléphessen és a saját szintjén fejlődhessen. Ez nem egy kommunikációs tevékenység, hanem a Telekom vállalása, a közös víziónk. Ez vezet bennünket, amikor a szolgáltatásainkat és termékeinket fejlesztjük, és akkor is, amikor ügyfeleinkről gondoskodunk.
Az állandósuló változásokban mindannyiunknak van feladata, ami túlmutat a saját boldogulásunkon. Törődjünk a környezetünkkel, törődjünk másokkal is! Hiszen minden törődéssel többek leszünk mi is, és azok is, akikről gondoskodunk. Ez a legelemibb szükséglet és a legfontosabb gesztus, amit emberként és a társadalomért elkötelezett márkaként is gyakorolhatunk egymás felé.
25 évvel ezelőtt, szakorvosi tapasztalattal és gyakorlattal a hátuk mögött egy szegedi orvos házaspár úgy gondolta, gyógyszerek és kiváló minőségű, gyógyító hatású és megelőzést támogató készítmények fejlesztésével többet tudna tenni a páciensekért, mint a kórházi orvosi gyakorlatban. Tapasztalataik lehetővé tették, hogy felmérjék az igényeket és olyan készítményeket fejlesszenek, melyekre a pácienseknek szükségük van és a piacon hiánypótló megoldási lehetőséget kínálnak összetétel, ár vagy minőség szempontjából. A semmiből váltak meghatározó piaci szereplővé, miközben – kezdetben – távol álltak az üzleti szférától. Dr. Jójárt Ferenc és felesége, Dr. Kardos Mária 1997-ben hozták létre saját, 100 százalékban magyar gyógyszeripari vállalkozásukat, mely mára meghatározó a páciensek ellátásának biztosításában. A Goodwill Pharma az ő sikertörténetük.
BIZTOS ALAPOK
A jelentős befolyással bíró vállalat az elmúlt 25 évben a semmiből jutott el odáig, hogy intenzíven növekvő, középméretű gyógyszercéggé váljon.
„Kicsit fordítva indultunk, mint a többi piaci szereplő. Előbb voltunk forgalmazók és később váltunk termékfejlesztővé és gyártóvá, amikor már láttuk, hogy az egészségügyi ellátók és a fogyasztók mit keresnek, mire van szükségük, és azt miért nem találják meg másoknál” – mondta Dr. Jójárt Ferenc.
A Goodwill Pharma ebben a szemléletben tervez, amikor újabb és újabb brandekkel jelenik meg a vényköteles és recept nélkül kapható gyógyszerek kínálatában.
Európai terjeszkedésük folyamatos. A Szerbia Goodwill több mint 15 éve sikeresen működik, az utóbbi években pedig leányvállalatot regisztráltak be Lengyelországban, Szlovákiában, Romániában és meghódították a Balkánt is.
STABIL NÖVEKEDÉS
A növekvő paletta mellett, kiváló minőségű vitaminjaik és táplálékkiegészítőik ismertségének köszönhetően, évente kétszámjegyű a növekedésük. A világjárvány megjelenésével a fókuszok átrendeződtek a cég portfóliójában. Az orvos-beteg találkozók ritkulásával számos területen csökkent a gyógyszerfelírás. A strukturált választéknak és fejlesztésnek köszönhetően nem volt visszaesés, az immunrendszert támogató vitaminok és táplálékkiegészítők iránt megnőtt a kereslet.
A cég életében meghatározó a lényeglátás és a gyors döntés. Ha valami nem egyértelműen igen, az egyértelműen nem.
Egy ilyen méretű cégnek megvan az az előnye is, hogy gyorsan tud reagálni a piac változásaira, míg a mamutok lassabban lépnek. Bár a gyógyszerpiacon a Goodwill közepes méretű, jelentős tűzereje van, nagyon gyorsan irányba tudja fordítani az „ágyúkat”, hogy fókuszálni tudjon a legfontosabb kihívásokra. Így került kifejlesztésre a pandémia alatt új termékük, az immunrendszert támogató Cedezin Forte+szelén étrendkiegészítő, mely nagy dózisú C-, és D-vitamint, cinket és a védelem szempontjából különösen jelentős szelént is tartalmaz.
Az elmúlt két évben több fejlesztés is történt: 2019-ben új logisztikai központot nyitottak, 2020-ban egy modern gyártóüzemük kezdte meg a működését, szintén Szegeden. Nemrégiben vásároltak egy régi iskolaépületet, ahol modern üzletközpontot alakítanak ki. A raktárkapacitás megháromszorozása is napirenden van.
ÉLETMINŐSÉG…
Sokakban él a tévhit, miszerint a gyógyszeripar generálja a betegségeket, azonban a történelmi tények az ellenkezőjét bizonyítják. Pont az orvos- és gyógyszertudomány fejlődésének köszönhető, hogy a valaha végzetesnek számító kórok ma már a megfelelő kezelésekkel túlélhetők.
Az életvitel problémákat generál.
Jelenünk életvitele nem összehasonlítható még a pár évtizeddel ezelőttivel sem. Például egy sportosabb egyén beül az autóba, elmegy kondizni, ahol szűrt levegőben edz. Nincs D-vitamin, kevesebb az oxigén. Valószínűbb az edzés utáni instant vagy feldolgozott élelmiszer fogyasztása is. Ez egy egészen másféle egészség, mint a természetben való mozgás volt régebben. Az életvitel által generált problémák megoldása sokszor a gyógyszeripar feladata.
TRENDHATÁS
Felmérések szerint a bezártsággal nőtt a kilóink száma, ez extra terhelést jelent a szervezetnek. Fokozódott a porckopás és az ízületek romlása. Hazánk sajnos elöl szerepel a rangsorban túlsúlyosság szempontjából, de a vírus előtt sem álltunk túl jól. A ránk is jellemző amerikai trend egyértelműen mutatja, hogy a jövőben a mozgást és az egészséges étkezést szolgáló termékek fejlesztésére van szükség.
Az életkor előrehaladtával egyre tudatosabban kell gondoskodni az egészség fenntartásáról. Bár a tudománynak köszönhetően betegen is lehet sokáig élni, de ez túl sok életörömmel nem jár.
„A jó minőségű, aktív életért tennünk kell!”
A Goodwill Pharma célja, hogy minél több, komplex segítséget nyújtó étrendkiegészítőt fejlesszen, mely az aktivitást és a jó életminőséget szolgálja.
MEGGYŐZŐDÉS A BRANDEK MÖGÖTT
A Goodwill Pharma már ötször nyerte el a Magyar Brands-díjat, 2021-ben pedig Superbrands-díjasok is lettek. A vállalat kiemelt stratégiája, hogy a gyártás és a fejlesztés a legmagasabb minőségbiztosítási tervek szerint működjön.
„Először nekünk kell elhinni, hogy a termék, amit fejlesztettünk, a lehető legjobban szolgálja a fogyasztók egészségét. Meggyőződésünkkel és a magunkba vetett hitünkkel száz százalékosan elköteleződünk, hogy sikerre vigyük készítményeinket” – mondta Dr. Kardos Mária.
SZENT-GYÖRGYI ALBERT NEVÉVEL FÉMJELEZVE
Minden cégnek van egy zászlóshajója, amivel különlegesnek számít az iparágon belül. A Goodwill Pharma életében ez akkor született meg, amikor a cég törekvései találkoztak a Nobel-díjas Szent-Györgyi Albert filozófiájával. Így jött létre a professzor nevét viselő brand és a vitamincsalád fejlesztése. A magyar Nobel-díjas az élet biokémiai rejtélyeit vizsgálta, célja a kóros folyamatok megelőzése volt. A Goodwill Pharma is ezt az irányt követi. A professzor nevének gondozásán túl, melyben benne van az egészséges és tartalmas élet példaállítása is, a hazai gyártással és munkahelyekkel a fenntarthatóság mellett is kiállnak.
VILÁGPIACI UGRÁSRA KÉSZ A GOODWILL PHARMA
A közelmúltban szerbiai gyógyszergyáruk megkapta a legmagasabb minősítést, az európai GMP gyártási tanúsítványt, a szegedi üzemben pedig az étrend-kiegészítők GMP szerinti gyártása zajlik, mellyel új lehetőség nyílik a Goodwill termékek világpiaci megjelenése terén.
„A GMP tanúsítvány nagyon magas minősítési szint, ami azt is jelenti, hogy rendkívül intenzív, ugrásszerű növekedés vár ránk. Nagy kihívás, hogy mit és mennyit gyártsunk ebben az üzemben, hogy termékeink a hazai és a külföldi piacokon is kiszolgálják az igényeket és a polcokon legyenek” – mondta Dr. Jójárt Ferenc.
Dollármilliárdosok játszótere, a nagyhatalmak is versenyt futnak, hogy meghódítsák – az utóbbi évtizedekben gyorsított ütemben exportáljuk a kapitalizmust a világűrbe. Pedig az emberiség közös öröksége minden, ami az égbolton látható. Mi, magyarok is űrhajós nemzetté szeretnénk válni, már ami az állam törekvéseit illeti. Helyet kapunk-e az új uradalom felosztásának asztalánál?
A két és fél éve bevezetett és nagyon népszerű szuperállampapír anno kiválónak gondolt reálhozamát felzabálja az infláció. Érdemes befektetni, illetve átpattanni az inflációkövető papírba? Nem egyszerű a matek.
Tízéves könyvkiadási csúcs dőlt meg tavaly, szélesebb a kínálat, mint valaha, igaz, a példányszámok csökkentek. Miközben a nyomdák papírhiánnyal küzdenek, mi szubjektív ajánlónkkal próbálunk segítséget adni a választáshoz. Mi most ezeket olvassuk.
A 2018-ban alapított SIP Food Nonprofit Kft. sok rubrikát pipál ki a tudatos termelők képzeletbeli listáján: elmaradott térségben, megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztatva készítenek prémium hipoallergén kiegészítő kutyaeledelt. A cég ügyvezető igazgatójával, Fülöp Katalinnal beszélgettünk arról, hogy mit jelent számukra a felelős működés, a küldetéstudat, de szó esett a nonprofit nemzetközi terjeszkedésről is.