Ügyesen kell választani a Textúra étlaplottóján, és simán kijöhet egy otthon is csúcséttermi színvonalú előétel, a város egyik legjobb kiszállított húsétele vagy egy transzcendens desszert.
Hónapok óta kerülgettem a szállítós appban a Textúrát, Sárközi Ákos vezető séf és társai fiatalabbik éttermét. Nem azért, mert féltem, hogy fóliázott papírtányérban házhoz robogóztatva csalódás lesz (nincs ugyanis viszonyítási alapom). Hanem mert ők is a szállítósdi magyar comfort foodos vonalát kapták el, én viszont negyedik hónapja ugyanazon az ötven négyzetméteren pattogva nem arra vágyom, hogy korhelylevest és marhapörköltet rendeljek egy topkonyháról, hanem hogy zökkentsenek ki a nyamvadt karantén 119. napjából.
Azért a Textúra étlapján felvillannak ilyenek ígéretei, és az artisztikus disznósajtot idéző préselt csülök átbillent: ha nem ez a budapesti Wolt-univerzum legszebb előétele, akkor kíváncsian várom a linkeket. Az íze is nagyon rendben van, főleg a sötétebb, kollagénes részek játszanak össze jól a tormás aprított céklával, és ezt még azelőtt állapítjuk meg, hogy a tányér kétharmadának eltüntetése után össze nem áll bennünk, hogy az egyik levákuumozott zacskóban rejlő vörös, jelöletlen lé a fogás része lett volna. A céklamártás egyszerre elementárisan savas és izgalmasan fűszeres, földes – a maradék falatokat alapvetően tereli új irányba, és hosszan találgatjuk, hogy milyen gyümölcs meg fűszer lehet benne. Na, ilyenből volt 2020-ban túl kevés.
„Megváltozott a világ” – halljuk és mondjuk sokszor, hiszen a jelenlegi pandémiás helyzet az emberek élete mellett a vállalatok napi működését is megváltoztatta. Soós Gáborral, az UniCredit Bank Vállalati, Befektetési és Private Banking Divízió vezetőjével beszélgettünk a pandémia miatt megváltozott piaci környezetről, illetve a vállalatokat érő főbb kihívásokról.
Véleménye szerint a vállalatok milyen kihívásokkal szembesülnek a pandémiás helyzetben?
Amellett, hogy az ellátási láncokban korábban nem tapasztalt bizonytalansággal szembesültek a vállalatok, a termékeik és szolgáltatásaik iránti rövid távú kereslet is sokkszerű változásoknak van kitéve. Emellett a piacon megszokott fizetési határidők is jelentősen megváltoztak. Épp ezért a készlet-, vevő- és szállítóállományok korábban nem jellemző volatilitást mutatnak. Ebben a helyzetben megnőtt a forgóeszköz-finanszírozási menedzsment jelentősége.
Mit javasol az UniCredit a vállalatoknak?
Jelen helyzetben a vállalatoknak célszerű kiemelt hangsúlyt helyezniük a vevői és szállítói kockázatok feltárására és folyamatos nyomon követésére. Érdemes még rendszeresen likviditásterveket készíteni, a forgóeszköz-finanszírozási igényt pedig oly módon meghatározni, hogy az kellő tartalékot biztosítson a stabil működéshez váratlan események bekövetkezte esetén is. Meg kell találni továbbá a vállalat sajátosságaihoz és igényeihez legjobban illeszkedő forgóeszköz-finanszírozási formát. Ez számos esetben túlmutat a standard folyószámlahitel típusú termékek alkalmazásán és teljes körű forgóeszköz-optimalizálási megoldások kidolgozását teszi szükségessé.
Hogyan tud segíteni az UniCredit?
Az ügyféllel közösen egy, az adott vállalatra szabott finanszírozási konstrukciót alakítunk ki. Ehhez elsőként egy forgóeszköz-finanszírozási elemzést készítünk, amiből az ügyféllel közösen meg tudjuk határozni a finanszírozási irányokat. Ezt követően tudjuk kialakítani a partnerünk igényeinek megfelelő termékkombinációt a standard hitelek mellett a megrendelés-, vevő- és készletállomány alakulásához igazított testre szabott hitelekből, az MNB Növekedési Hitelprogram és az EXIM Kárenyhítő Hitelprogram keretében refinanszírozott hitelekből, valamint faktoring, követelésvásárlási, illetve supply chain finance termékekből. Emellett partnerünkkel közösen megvizsgáljuk a kereskedelmi kockázatokat csökkentő lehetőségeket, például vevőbiztosítási és egyéb kereskedelemfinanszírozási megoldásokat. Határon átnyúló vevőkockázatok kezelésében pedig az UniCredit 13 országban jelen lévő hálózata mellett az FCI (Factors Chain International) tagságunknak köszönhetően összesen 90 országban megtalálható 362 partnerünk tapasztalatát és tudását tudjuk a partnereink szolgálatába állítani. Elkötelezettek vagyunk, hogy jelen kihívásokkal teli környezetben is az egyedi igényekhez illeszkedő teljes körű megoldásokkal támogassuk meglévő és leendő partnereinket.
Lehet-e rendes házi húsárut készíteni üzemi körülmények között? A Békési Húsmanufaktúra megpróbálta, és ugyan kellett hozzá két generáció, de sikerült. Gasztronómiai családregény az ország széléről szilvalekváros és rettenetesen csípős csilis kolbásszal – húsevőknek.
Korábban alkalmazkodott az elvárásokhoz, ma már bátran tart sajtótájékoztatót élre vasalt nadrágban és tornacipőben. Liptay Gabriellának nem csak göndör frizurája karakteres.
Ha már élőben nem szervezhetünk rendezvényt, állandósítottuk csütörtökönként a Forbes Élőt – 17.30-kor pontosan 17 perc 30 másodpercig. Januárban Galambos Márton vendége volt egy piacvezető szerepre törő, magyar családi nagyvállalat és egy gasztroceleb is, aki inkább nyertese a válságnak, mint vesztese. Kivételesen egy kis politikát is becsempésztünk a műsorba, két volt washingtoni nagykövet is kommentálta a Capitolium ostromát és Donald Trump elnöki örökségét.
Ez egy nagyon egyszerű intézmény: az üzleti rendezvények tartják el benne a művészetet, mondja az alapító-tulajdonos, Gőz László a Budapest Music Centerről (BMC). Aki csak ismeri a tevékenységét, valamiféle varázslatnak tartja, ahogyan a harsonaművész megálmodta és működteti a zeneházat. Egész Európában ritka, hogy egy magántulajdonú zenei központ például ingyenkönyvtárat ad a köznek a világ összes zeneszerzőjének kottáival, pár ezer forintos jegyárakért pedig a globális jazzszíntér kiválóságait sorakoztatja fel hétről hétre. Ő viszont tovább álmodik: operaházat húzna fel a szomszédban abban bízva, hogy annak alapján, amit eddig felépített, már bátrabban adnak neki kölcsönt a bankok, és talán egyre több cég és magánember is szívesen támogatja ellenszolgáltatás nélkül is a magaskultúrát.