Az MKB Bank piaci részesedéséhez képest kiemelkedő arányban nyújtott és nyújt hitelt a vállalati ügyfeleinek. Szarka László, az MKB Bank KKV divízió igazgatójának szavaiból érezhető a büszkeség. Érthető, hiszen a hitelezés tekintetében az MKB Bank a piaci részesedéséhez képest kiemelkedő arányban nyújtott és nyújt hitelt vállalati ügyfeleinek. Ez természetesen nem ment egyszerűen, kemény és embert próbáló időszakon vannak túl, már ha egyáltalán túl vagyunk a pandémia időszakán.
A Covid-nyitás milyen hatásokat válthat ki a KKV szektorban?
Szerintem hasonló lesz, mint tavaly, amikor júniusban már lazult a szorítás, és ez kitartott nagyjából a tél végéig.
Serpenyő alumíniumdobozból, többször használható csomagolás és az értékesítési lánc lerövidülése a helyi termelői együttműködésekkel – csak pár megoldás az Auchan Magyarország fenntarthatósági stratégiájából, ami évek óta fókuszban van a vállalatnál. Alapvetés, hogy a mindennapi bevásárlásaink és fogyasztási cikkeink hatással vannak a bolygó jövőjére és a környezetünkre, mégis, sokszor hiába szeretnénk tudatosan vásárolni, erre vagy épp nincs lehetőségünk, vagy túl sok energiába kerülne. A kényelmes és széles közönség számára elérhető nagy áruházláncoknak épp ezért kiemelt szerepe van abban, hogy környezetbarát alternatívákkal segítsék hozzá a vásárlókat a fenntartható fogyasztáshoz.
„A most júliustól életbe lépő törvényi szabályozás előírásait már tavaly megléptük, több mint egy éve kivontuk az Auchan kínálatából az egyszer használatos műanyag árucikkek jelentős részét. A hosszútávú fenntarthatósági stratégiánkra egyébként is jellemző az előregondolkodás, ez lehetőséget ad arra is, hogy folyamatosan felülvizsgáljuk azokat a termékeinket, amelyekre egyelőre nem vonatkozik a jelenlegi jogszabály. Termékválasztékunk kialakításánál és az áruházaink működtetésében is a fenntartható, alternatív megoldásokat keressük”– mondja Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója.
Egy kutatás szerint a vásárlók 90 százaléka gondolja úgy, hogy az áruházláncoknak segíteniük kell őket, hogy fenntarthatóbban vásárolhassanak, majdnem 80 százalékuk pedig azt mondta, hogy a környezetbarát szempontok szerepet játszanak a döntéseikben. Az Auchan számára fontos, hogy a törvényi előírásokon túlmutatva megismertesse a vásárlóit az újabb és újabb környezettudatos megoldásokkal és népszerűsítse ezeket.
„Kitűzött célunk a fogyasztói szemléletformálás és a tudatos vásárlásra ösztönzés. Ehhez pedig folyamatosan bővülő fenntartható termékkínálatot nyújtunk. Továbbá 2025-re szeretnénk elérni, hogy az Auchan sajátmárkás portfólió azon termékei, ahol ez kivitelezhető, újrahasznosított, újrahasznosítható vagy komposztálható csomagolással kerüljenek forgalomba” – folytatja Ducoux.
GAZDÁTÓL AZ ASZTALIG
„Az Auchan stratégiájának egy másik központi eleme a helyi termékek és termelők támogatása. Éppen ezért létrehoztuk a saját közvetlen termeltetési programunkat, amelynek zászlóshajója a »Gazdától az asztalig« programunk. Ennek legfőbb célja, hogy kiváló és ellenőrzött minőségű, hazai termékeket kapjanak vásárlóink, amelyeknek az eredete visszakövethető – teszi hozzá a vezérigazgató. – A helyi termelőkkel való szoros együttműködés nem csupán az ő támogatásukat szolgálja, de fenntarthatósági szempontból is lényeges, ugyanis jelentősen lerövidül például a szállítási útvonal, amivel csökken a járművek által kibocsátott szén-dioxid mennyisége.”
Az Auchan fenntarthatósági stratégiájának harmadik pillére a fenntartható működés. Az áruházlánc a karbonlábnyom csökkentése érdekében ledesítette a parkolókat és elindította az áruházak hűtőrendszerének lecserélését is, a közeljövőben pedig napelemrendszert épít ki valamennyi áruház tetejére. „A fenntarthatósági programunknál kimondottan büszke vagyok arra, hogy sokszor meghozunk olyan fontos üzleti döntéseket, amelyek nem kecsegtetnek azonnali megtérüléssel, hanem hosszú távú befektetések a jövőnkbe” – mondta Ducoux.
Mire ez a lapszámunk megjelenik, a Föld tartalékai kimerültek volna, ha az egész világ úgy élne, mint mi. Magyarországon ugyanis idén június 8-ára esett a túlfogyasztás napja. A WWF Léptem appjával a szerkesztőségben kiszámoltuk az ökolábnyomunkat, és kiderült, hogy még mindig sok húst eszünk, sokat autózunk, sok cipőt veszünk. Ács Gábor kollégánk pedig el sem merte árulni az eredményt, annyit repül. (Három fölött lett neki.)
NEM ÚJDONSÁG, HOGY A DIGITÁLISAN ÉRETTEBB VÁLLALATOK JOBBAN TELJESÍTENEK. A KPMG évente végez világszintű felső vezetői felmérést, és ebből évről évre az látszik, hogy a digitális transzformációban élen járó cégek CEOinak körében legalább kétszer annyian gondolják azt, hogy vállalatuk kiemelkedően jól teljesít ügyfélélmény, működési hatékonyság, az új termékek piaci bevezetésének ideje és az ügyfelek bizalma tekintetében, mint a digitálisan kevésbé érett vállalatok vezetői.
Klasszikus reszelgetős makettműhelynek indultak, majd a 2008-as válságot túlélve jó nagyot váltottak. A Limes Model ma már a hazai makettpiac legnagyobb szereplője, ám tulajdonosai nem érik be az építőiparral és az ingatlanpiaccal. Most épp az állatgyógyászat forradalmasításán dolgoznak.
Markáns változás: beütött az infláció, a jegybank hirtelen szigorú lett, a kormány viszont vadul szórni akarja a pénzt a választás előtt. Negyedéves makrogazdasági összefoglaló.
Szabó Ágnest férje asztalosműhelyében csókolta homlokon a múzsa, és tizenöt év pályázatírói karrier után lézervágóra cserélte a szövegszerkesztőt. A bőr és fa összeboronálásából készülő alkalmi táskákat a vásárlók főleg ajándékba veszik, a vállalkozásba pedig egy vérbeli cápa is beszállt.