Dübörög tovább a Forbes Élő a Facebookon, Galambos Márton főszerkesztő minden csütörtök délután egy-egy Forbes-arccal, menedzserrel, üzletemberrel beszélget. Az elmúlt hetekben itt volt velünk a járványt kőművesmunkával végigrobotoló Cserpes István, Balogh Péter angyalbefektető, akiről kiderült, hogy mindig felmegy a pulzusa, ha végignézi a Forbes gazdaglistáját, és Wettstein Albert – a letűnt korok arisztokratáit idéző név egy igazán újító húszéves startuppert takar.
Január 28. Cserpes István A Cserpes Tejivó alapítója kőművesmunkával nullázta le az agyát a járvány alatt: támfalat épített napi nyolc órában. Azt mondja, így tartotta frissen magát, és tudott tiszta fejjel válaszolni a hetente felmerülő néhány céges kérdésre. Vállalatának irányításába ugyanis már nem nagyon szól bele, inkább hadvezér, mint százados a csatatéren. „Szóval a kollégák küzdenek, mint malac a jégen, én meg próbálok új irányokat kitalálni, van ötletem bőven.”
Február 11. Balogh Péter Nem vágyik a Forbes gazdaglistájára, de mindig felmegy a pulzusa, amikor végiglapozza. Az NNG alapítója és egykori főnöke sok éve már angyalbefektető és a Cápák között című műsor egyik stabil cápája. Portfóliójában most körülbelül 35–40 cég van, de maga sem tudja pontosan felsorolni őket. „Nem néhány nagy buliban szeretek benne lenni, hanem kis tétekkel, egészen korai fázisban sok helyre pénzt tenni.”
Február 18. Wettstein Albert Lelkes egyetemistákból álló startupnak indult tavaly a Munch.hu, a ma már rapid terjeszkedésben lévő ételmentő applikáció. „Ahol ételfelesleg van, ott ne a kukába dobják, hanem dobják fel a Munchra” – mondta el a Forbes Élőben Wettstein Albert, az egyik alapító. Mint kiderült, egyre több befektető keresi meg őket, mert „mostanra egy olyan üzleti kultúra alakult ki, amiben a társadalmi értékteremtés is számít, nemcsak a haszon”.
Star nyomtatók forgalmazásával indult a kilencvenes évek elején a HRP Europe Kft. története, ám a cég azóta a hazai IT piac stabil szereplőjévé nőtte ki magát. Ma már 150 gyártó termékeit kínálják, széles termékportfóliót tudnak felmutatni, a hardver- és szoftverdisztribúción túl pedig az oktatás és a tanácsadás területein is aktívak.
A HRP közel három évtizedes múltja igazolja, hogy nem feltétlenül a legnagyobbak élnek túl a piacon. „Képesek vagyunk felvenni a versenyt a multikkal, mert gyorsabban hozunk döntéseket és rugalmasabban tudunk reagálni a piaci igényekre. A magas szakmai színvonalat a gyártói portfólió folyamatos monitorozása, igényekhez igazítása, valamint kollégáink tudásának bővítése biztosítja” – sorolja erősségeiket Pál Imre ügyvezető igazgató. A cég számos területen számít innovatívnak, ők kezdtek például először Dell és Epson termékeket forgalmazni Magyarországon, elsőként lettek hivatalos Microsoft-disztribútor, és élen jártak a felhőmegoldások népszerűsítésében is. Az innovációs szemlélet jegyében az elmúlt öt évben még nagyobb súlyt kapott az új technológiák felvétele a kínálatba. Korán felismerték például a dróntechnológiában rejlő lehetőségeket, és beemelték portfólióba a világ legnagyobb dróngyártója, a DJI termékeit.
Bár a piacon évek óta csökken az IT vállalkozások száma, a HRP ügyfélbázisáról ennek ellenkezője mondható el. Több mint 3 ezer ügyféllel állnak partnerségben, számos kényelmi szolgáltatást és hozzáadott értéket kínálva számukra a termékek mellé. „Érezhető a migráció, a magas szintű terméktámogatás iránti igény erősödése az ügyfelek részéről, és növekvő népszerűségnek örvendenek az olyan elektronikus eszköztárak is, mint az elektronikus szoftver disztribúciós rendszer” – mutat rá Pál Imre. A kereskedelmi munkát magasan képzett mérnökökkel támogatják, folyamatosan fejlesztik a logisztikát, és a kezdetek óta saját tulajdonú szervizzel rendelkeznek.
Az évek során a HRP nemcsak disztribútori szerepén nőtt túl, munkáltatóként is többet nyújtanak egy átlagos vállalatnál 200 munkatársuknak. Többek között támogató, család- és állatbarát környezetet, egyéni képességek és érdeklődés szerint kialakított munkaköröket vagy folyamatos karriertervezést utánkövetéssel – nem csoda, hogy harmadszor is elnyerték a Kincentric Legjobb Munkahely díját.
Az ügyvezető igazgató szerint a jövőben megkerülhetetlenné válik, hogy a disztribútorok komplex megoldásszállítókká váljanak. Ennek jegyében piaci igényeket követő termékportfóliójukat továbbra is a szolgáltatások egyre szélesedő körével egészítik ki, és a HRP-re jellemző nyitottsággal az informatika számos területén kínálnak megoldásokat, legyen szó saját építésű szerverekről, IT-biztonsági technológiákról vagy megújuló energiához kapcsolódó fejlesztésekről. „Minden lehetőségért lehajolunk, megvizsgáljuk, és ha van benne potenciál, a maximumot hozzuk ki belőle” – foglalja össze.
Fogj egy csodás selyemszálat, fűzz rá ragyogó arany- és ezüstszínű gyöngyöket, rejts el benne egy titkos üzenetet és mindezt fűszerezed meg egy aprócska csiszolt gyémánttal – egyszerű receptnek tűnik, ám a FOURC leheletfinom ékszerei ennél sokkal összetettebbek.
Könnyen ottragadhat az ember két falu között lemerült aksival, ha nem gondolja át az utat. Az e-autók előnye a városban, autópályákon jön ki, vidéken egyelőre sok matekozást igényel, hogy ne jöjjünk zavarba még a töltőpont előtt. A piaci szereplőket semmi nem sürgeti, kevés a jogszabályi kötelezettség, és az utakon sem gurul annyi villanyautó, hogy megérné fejleszteni a hálózatot.
Egyszerre népies és kortárs – a Berber Budapest kézzel csomózott szőnyegei az Atlasz hegység eldugott falvaiból jönnek Magyarországra. A berber szövőközösségek munkái magyar dizájnerkörökben is egyre népszerűbbek.
A pandémiás helyzet kiváltotta visszaesés ellenére az AKH tavaly is újabb beruházásokat és fejlesztéseket eszközölt annak érdekében, hogy ügyfelei Magyarországon egyedülálló kényelemben és biztonságban intézhessék gumiabroncsaik beszerzését és szerelését.