Nevet vált a tizedik születésnapját ünneplő Transferwise, simán Wise lesz belőle. Barna Balázst, a cég európai és észak-amerikai expanziójáért felelős vezetőt kérdeztük a terveikről.
Miért hagyja el a cég a nevéből azt az átutalást, amivel a sikerét megalapozta? Egyre nehezebb elmagyarázni az összes funkcionalitást, amit nyújtunk. Először a nemzetközi utalásokra fókuszáltunk, aztán rájöttünk, hogy a probléma kiterjed az egész nemzetközi bankolásra. Ma már tárolni, váltani, költeni is lehet velünk a pénzt, sőt hamarosan befektetni(befektetési szolgáltatás idén indul az Egyesült Királyságban, utána az unió következik.) is. Azt is láttuk, hogy az ügyfelek már csak a név miatt is az átutaláshoz kötötték a céget. Márpedig ha komoly növekedés van a portfólióban, azt a márkának is követnie kellett.
Ritka a nyereséges fintech unikornis, mi a legfontosabb a Transferwise első tíz évével kapcsolatban? Amit eddig leraktunk, azok az alapok, felépítettük a csapatot, az infrastruktúrát és a termékeket, amelyekről azt gondoljuk, hogy meghatározóak lesznek a jövőben. Az átutalásokból kinőtt egy olyan számla, amivel 55 különböző devizát tudsz a Wise-on belül váltani, erre ráépülve jött az üzleti csomag, amivel például egy befizetéssel ki tudod fizetni az ügyfeleidet, alkalmazottaidat bármilyen devizában gyorsan, középárfolyamon váltva.
A Wise platformmal pedig más alkalmazások, pénzügyi szolgáltatók is tudnak hozzánk kapcsolódni, már tíz országban vannak olyan partnerbankjaink, akik rajtunk keresztül végzik a nemzetközi átutalásaikat. Az egymilliomodik ügyfélig 2016-ra jutottunk el, azóta négy év alatt lett belőle tízmillió. Mostantól lesz igazán érdekes a növekedés.
A vírushelyzet szinte minden szektorban változásokat idézett elő, a vásárlói attitűd is átalakult, felülírva az éves várakozásokat. A tetőfelújítási tervek szintén módosultak, amelyre a Terrán Tetőcserép Gyártó Kft. által készített kutatás is rávilágított. Ám a vállalat mégis az egyik legsikeresebb évet zárta 2020-ban. Milyen lépések vezettek idáig, és hol tart most a cég? Tóth Szabolccsal, a Terrán regionális marketing igazgatójával beszélgettünk.
A Terrán tavaly ünnepelte 100 éves évfordulóját, mégsem abból a szempontból volt rendkívüli az év, mint ahogyan készültek rá. Hogyan értékeli az elmúlt időszakot?
A váratlan és hirtelen gazdasági visszaesés hatása az építőiparban is megmutatkozott. Akik 2020-ra terveztek építkezést vagy házfelújítást, a megváltozott anyagi helyzet okán újra kellett, hogy tervezzék kiadásaikat.
Nekünk is át kellett gondolni a beütemezett lépéseket, de a szempontjaink között elsőként szerepelt az egészségvédelem, a kollégák munkavégzésének támogatása, valamint a még intenzívebb kommunikáció a vásárlók felé, hogy a lehető legnagyobb mértékben segítsük őket, bármilyen döntést is hoztak otthonuk felújításával kapcsolatban.
Ezek megvalósítása több területen fejlesztési feladatokat vont maga után, ugyanakkor a gyártás tekintetében is újabb mérföldkövekhez érkeztünk. Bár klasszikus értelemben nem ünnepeltük meg a centenáriumot, az évfordulóhoz méltó eredményeket tudtunk felmutatni. Ráadásul 2020 ismét gazdag volt elismerésekben is, például a floridai gondozásban megjelenő Energy CIO Insights magazin napelemes tetőcserepünkkel Európa legjobb 10 napelem technológia szolgáltatója között ismerte el a Terránt. Emellett 2021-et is egy fontos mozzanattal indítottuk: betoncserepeink elnyerték a Hazai Termék védjegyet.
Melyek voltak a legmeghatározóbb mozzanatok, amiknek a sikeres évzárást köszönhetik?
A sikert a 100 év munkája, döntései alapozták meg, de a gyors reakció és az alkalmazkodás képessége az egyik legfontosabb tényező, valamint az innovációra való folyamatos törekvés.
A digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, a home office pedig még inkább rávilágított arra, hogy bármilyen eljárás, amelyet informatikai alapokra építve automatizálni tudunk, nagymértékben hozzájárul a munkavégzés támogatásához. Volt olyan platform, amit márciusban tipikusan a helyzetre reagálva hoztunk létre kollégáink számára.
Átadtuk Kunszentmiklóson található gyárunk második üzemét, Elegant néven új felületkezelési eljárást vezettünk be, és megújult síktermék-portfóliónk.
Tartalmi, strukturális és design szempontból is teljes mértékben átalakítottuk tetőépítőknek szóló tematikus portálunkat, a Tetőtépítek.hu
oldalt, hogy a lehető legmagasabb szinten támogassuk és megkönnyítsük a meglévő és leendő vásárlók számára az információszerzést. Ez a komplex, online tudástér igazán nagy segítséget jelenthet a felhasználóknak a napvilágot látott finanszírozási lehetőségek tükrében is.
Hogyan fejelhetőek meg az eddig elért eredmények?
Úgy, hogy mindig csak előre tekintünk. A Generonnal például elérkeztünk arra a pontra, hogy a gyártásához önálló egységet építünk, ahol az alkalmazott technológia és gyártósor valóban különleges lesz.
Teljes vagy majdnem teljes leállás, kimerítő válságkezelés után igen optimistán és felkészülten várják az újranyitást a Zing Burgernél, a Biohairnél és a legnagyobb rendezvényszervező-keresőnél. Történetek leépítésről, kényszerhelyzetekről, próbavágásról, puskaporos hordóról, leereszkedésről.
A szappanfőzés elvileg egyszerű, ha van kéznél megfelelő recept – Kajtár Zsoltnak a 2000-es évek elején, amikor elkészítette első szappanjait, még nem volt. A Yamuna azóta nemcsak a somogyvámosi ház konyháját nőtte ki, hanem magát Somogyvámost is. Zsolt az előre meghatározott, nagyravágyó számokban nem hisz, a csendes építkezésben és az alázatban annál inkább.
Harmincöt év mesekutatás, ezer tanítvány és ötvennégy kiadott könyv van mögötte. Kutatónak indult, majd egy tragikus fordulat miatt kezdett terepmunkába, aztán végül az írásba. Az általa megalkotott meseterápiás módszert börtönökben és állami gondozott gyerekek segítésére is használják. A visszavonulás szó fel sem merül benne, amikor lehet, újra világgá megy, hogy mesék után kutasson, és írna még legalább nyolc könyvet. Lehet, hogy egy marokkói vagy üzbegisztáni karavánszerájban futunk vele össze legközelebb. Boldizsár Ildikó meseterapeuta portréja.
Ritkán gurít akkorát független magyar játékfejlesztő csapat, mint a Wild Gentlemen: noir hangulatba helyezett számítógépes játékkrimijük – a főszereplő két, zsarufilmes kliséket pufogtató kakas – a forgalmazók és a gémerek tetszését is elnyerte. A háromfős alapcsapat juthat még magasabbra is, de bármeddig érnek, manufaktúrajellegükhöz ragaszkodnak.