Elegáns, szerethető történet: igazi sztori. Személyes érintettségből nőtt ki, világméretű jelenség lett. Úgy hívják: Lavylites. Történt egy súlyos égési sérülés Jakabovics Tibor környezetében, és ő ennek hatására kutatni kezdett. A természetes gyógymódok iránt is érdeklődő vegyészmérnöknek sikerült olyan kivételes mesteresszenciát kifejlesztenie, aminek – nagyon úgy tűnik – köze van a sejtfunkciók optimalizálásához, és a bőr struktúrájának, fiatalságának megőrzésében is új fejezetet nyitott.
2011-et írunk, Jakabovics Tibor csilingelő barna fiolákkal megpakolt IKEA-s zsákkal száll le egy nagyvárosi pályaudvaron. Először pár üveggel, aztán pár százzal, nem sokkal később több ezerrel. A saját fejlesztésű bőrmegújító keverék híre villámgyorsan terjedt. „Rövid idő után már ismeretlenek is megkerestek, hogy kérjenek az oldatból, amit az esszenciára alapoztam. Vettem a gyógyszertárban egy rakás barna üveget. Megtöltöttem őket, és elvonatoztam velük a városba. Amikor hazaértem a tanyára, ahol akkoriban kutattam, szólt a telefon. Az az érdeklődő volt, akivel pár órával azelőtt találkoztam. Lelkesen azt mondta: minden elfogyott, rengeteg üvegre lenne még szükség!” Így kezdődött a Lavylites történetének gazdasági fejezete.
HOLISZTIKUS SZEMLÉLET
Tibor kíváncsi, kreatív elme, aki nagyon tud hinni mindenben, ami előremutató. Az általa alapított Lavylites nem csupán kozmetikai márka: organizáció, amely évről évre egyre többféle tevékenységet ölel magába. A Lavylites legfőbb „terméke” maga a Lavylites mint jelenség. Kozmetikai brandjének nincs kifejezett marketingje, az egyedi mesterkeveréken alapuló krémek és permetek jó híre szájról szájra terjed. Azt, hogy a készítmények működnek, mutatja az is, hogy 10 vásárlóból 7 újra vásárol terméket, ami egészen ritka a kozmetikai iparban. Így nem is csoda, hogy – ahogy Tibor is meséli – a márka organikusan, magától vált népszerűvé. „Ha nekem ezt valaki elmeséli, nem hiszem el. Nem volt üzleti terv, eszem ágában sem volt vállalatot alapítani. Volt egy ötlet és egy rendkívüli anyag, amit engedtem az ismerőseimnek kipróbálni. Kiderült, hogy hatásos és attraktív” – mondja. A sikerhez biztosan hozzájárult, hogy Tibor környezete támogatta szokatlan megközelítéseit, és holisztikus látásmódja is segített valami egészen egyedit létrehozni. Az egyetem után nem ült be egy kutatólaborba: bejárta Dél-Amerikát, a Közel-Keletet és a Himalája vidékét, elmélyült a sámánok gyógyító technikáiban, a természetes gyógymódokban is. „Jó megtalálni az átjárót más civilizációkba is, és ezeket az élményeket elhelyezni a mi tudásrendszerünkben” – meséli.
A pandémiás helyzet kiváltotta visszaesés ellenére az AKH tavaly is újabb beruházásokat és fejlesztéseket eszközölt annak érdekében, hogy ügyfelei Magyarországon egyedülálló kényelemben és biztonságban intézhessék gumiabroncsaik beszerzését és szerelését.
Az 1995-ben alapított Abroncs Kereskedőház Kft., azaz az AKH tavaly ünnepelte 25. születésnapját. A cég az elmúlt években nagy fejlődésen ment keresztül: az alapvetően gumiabroncsok, de egy ideje már más termékek, mint például kenőanyagok kereskedelmével foglalkozó vállalkozás árbevételének még mindig 70 százalékát a nagykereskedelem adja, de egyre erősebbek a pozícióik a végfelhasználók kiszolgálásában és az online kiskereskedelemben is. „Családi vállalkozásból indulva lettünk stabil top 500-as vállalat, hat országban vagyunk jelen, és a gumiabroncsok piacán számos kategóriában vagyunk piacvezetők Magyarországon. Exkluzív vagy félig exkluzív forgalmazói vagyunk a legjobb japán és koreai márkák közül a Falken, a Toyo, a Kumho és a Nexen gumiabroncsoknak, és a Castrol kenőanyagoknak is. Egyedülálló raktárkapacitásunk és -készletünk is segít abban, hogy a Magyarországon felszerelt gumiabroncsokból minden harmadikat mi adunk el” – sorolja a büszkeségre okot adó tényeket Penziás Gábor tulajdonos és vezérigazgató.
ÚJRAINDÍTOTT FEJLESZTÉSEK
A tavalyi év történései természetesen az AKH-t is érzékenyen érintették. Az emberek kevesebbet használták autóikat, elhalasztották az új gumiabroncsok vásárlását, voltak olyan hetek, amikor 50-60 százalékos visszaesést is mértek. Ennek ellenére, folytatták, sőt fel is gyorsították a korábban elhatározott fejlesztéseket, beruházásokat.
„Nyitottunk egy új szervizt, integráltunk egy 2019-ben felvásárolt céget, így saját, budapesti hálózatunkban immár 14 szervizben tudjuk fogadni az ügyfeleket” – mondja el Penziás Gábor. Talán ennél is fontosabb, hogy az időpontfoglaló rendszer átalakításával a cégnél megoldották, hogy saját szervizeikben az ügyfelek online bejelentkezve és fizetve, minden személyes érintkezés nélkül le tudják cseréltetni gumiabroncsaikat. „Az AKH-nál mindig az volt a mottónk, hogy ügyfeleink minden egyes nap biztonságosan közlekedhessenek. Tavaly a biztonság sajnos új értelmezést is nyert, de mi ebben a helyzetben is mindent megteszünk” – hangsúlyozza a cégvezető.
Az AKH saját, gumi.hu címen elérhető webshopja abban is egyedülálló, hogy az ügyfeleket a rendeléstől a szerelésig végig tudja vezetni, tehát az új gumiabroncsot vásárlók rögtön a megrendelés után szervizidőpontot is tudnak foglalni, a cég pedig már a műhelybe szállítja ki a gumit, ahol a lefoglalt időpontban sorban állás nélkül szerelik fel azokat. Ez a szolgáltatás, nemcsak az AKH saját szervizeiben, hanem mostanra már országosan több mint 200 szervizponton elérhető.
„Vannak olyan termékek, mint például egy kenyérpirító, amelyet megvásárol valaki, otthon pedig bedugja és használja, de a gumiabroncs nem ilyen, azt fel is kell szakszerűen szerelni. Ezért is volt fontos ennek a rendszernek a fejlesztése, hiszen így felesleges szállítási díj és cipekedés nélkül az egész folyamatot néhány kattintással el lehet intézni, akár egy telefonról is. Ez egyedülálló Magyarországon” – mondja Penziás Gábor.
MINDENKIRE VIGYÁZTUNK ÉS TESSZÜK EZT MOST IS
Az ilyen fejlesztések egyszerre szolgálják az ügyfelek kényelmét és biztonságát – ahogy az is, hogy az AKH-nál magánszemélyek, valamint flottakezelők által tárolt több százezer gumiabroncs állapotát minden szezon előtt ellenőrzik és a gumicsere előtt tájékoztatást küldenek.
A kollégáik egészsége mellett a munkahelyek megőrzését is prioritásként kezelték. „Ez egy stratégiai döntés volt, hogy egyetlen munkavállalót sem küldtünk el, sőt még beruházásokat is eszközöltünk – fejti ki Penziás Gábor, aki az idei évre is további fejlődést remél. – Tervezzük, hogy tovább bővítjük saját kiskereskedelmi szervizhálózatunkat. Úgy tűnik, megfordult egy trend, mely során a korábban az autózástól elforduló fiatalok körében egyre jobban nő az autóvásárlási kedv. Tudjuk, hogy a gumiabroncs egy kötelező vásárlás, kevesen kelnek fel azzal reggel, hogy milyen új és szuper gumikat fogok most rendelni, de ha már erre szükség van, akkor nálunk a legnagyobb kényelemben és biztonságban lehet ezt lebonyolítani országosan.”
Miklós Melindának munkaszinten is feladata, hogy a nyitottságot és az elfogadást hirdesse, ezért a neki címzett, öltözködésével kapcsolatos kéretlen tanácsokat figyelmen kívül hagyja. A Nyitottak vagyunk ügyvezetőjének szettjei eklektikusak, de mindegyik mögött van egy gondolat.
A zseniális PVD-bevonatnak köszönhetően a GROHE termékei – a csaptelepektől a vécétartályok nyomólapjaiig – hosszú éveken át megőrzik ragyogó felületüket.
Star nyomtatók forgalmazásával indult a kilencvenes évek elején a HRP Europe Kft. története, ám a cég azóta a hazai IT piac stabil szereplőjévé nőtte ki magát. Ma már 150 gyártó termékeit kínálják, széles termékportfóliót tudnak felmutatni, a hardver- és szoftverdisztribúción túl pedig az oktatás és a tanácsadás területein is aktívak.