„Minden nap ültetek egy fát”

2011-et írunk, Jakabovics Tibor csilingelő barna fiolákkal megpakolt IKEA-s zsákkal száll le egy nagyvárosi pályaudvaron. Először pár üveggel, aztán pár százzal, nem sokkal később több ezerrel. A saját fejlesztésű bőrmegújító keverék híre villámgyorsan terjedt. „Rövid idő után már ismeretlenek is megkerestek, hogy kérjenek az oldatból, amit az esszenciára alapoztam. Vettem a gyógyszertárban egy rakás barna üveget. Megtöltöttem őket, és elvonatoztam velük a városba. Amikor hazaértem a tanyára, ahol akkoriban kutattam, szólt a telefon. Az az érdeklődő volt, akivel pár órával azelőtt találkoztam. Lelkesen azt mondta: minden elfogyott, rengeteg üvegre lenne még szükség!” Így kezdődött a Lavylites történetének gazdasági fejezete.

HOLISZTIKUS SZEMLÉLET

Tibor kíváncsi, kreatív elme, aki nagyon tud hinni mindenben, ami előremutató. Az általa alapított Lavylites nem csupán kozmetikai márka: organizáció, amely évről évre egyre többféle tevékenységet ölel magába. A Lavylites legfőbb „terméke” maga a Lavylites mint jelenség. Kozmetikai brandjének nincs kifejezett marketingje, az egyedi mesterkeveréken alapuló krémek és permetek jó híre szájról szájra terjed. Azt, hogy a készítmények működnek, mutatja az is, hogy 10 vásárlóból 7 újra vásárol terméket, ami egészen ritka a kozmetikai iparban. Így nem is csoda, hogy – ahogy Tibor is meséli – a márka organikusan, magától vált népszerűvé. „Ha nekem ezt valaki elmeséli, nem hiszem el. Nem volt üzleti terv, eszem ágában sem volt vállalatot alapítani. Volt egy ötlet és egy rendkívüli anyag, amit engedtem az ismerőseimnek kipróbálni. Kiderült, hogy hatásos és attraktív” – mondja. A sikerhez biztosan hozzájárult, hogy Tibor környezete támogatta szokatlan megközelítéseit, és holisztikus látásmódja is segített valami egészen egyedit létrehozni. Az egyetem után nem ült be egy kutatólaborba: bejárta Dél-Amerikát, a Közel-Keletet és a Himalája vidékét, elmélyült a sámánok gyógyító technikáiban, a természetes gyógymódokban is. „Jó megtalálni az átjárót más civilizációkba is, és ezeket az élményeket elhelyezni a mi tudásrendszerünkben” – meséli.