Magyarországon a fizetések körüli kérdéseket általában titkok övezik, nem szívesen beszélnek sem a munkáltatók, sem a munkavállalók a kérdésről, pedig a fizetésünk – akarjuk-e vagy sem – az életünk egyik legmeghatározóbb része. Magyarországon a nettó átlagkereset az egyik legalacsonyabb az EU-ban. Emellett a magyar munkaerőpiac rengeteg egyenlőtlenséget tart fenn és termel újra, de még az ezzel foglalkozó elemzések is gyakran elfeledkeznek a legtöbbeket érintő egyenlőtlenségről: a nemek közötti bérkülönbségről. Ha így haladunk, még legalább 2102-ig várnunk kell, mire megszűnik a bérszakadék.
Fogj egy csodás selyemszálat, fűzz rá ragyogó arany- és ezüstszínű gyöngyöket, rejts el benne egy titkos üzenetet és mindezt fűszerezed meg egy aprócska csiszolt gyémánttal – egyszerű receptnek tűnik, ám a FOURC leheletfinom ékszerei ennél sokkal összetettebbek.
A FOURC vagyis 4C jelentése – color, cut, carat, clarity, ami alapján a gyémántot a világon mindenhol meghatározzák. A gyémánt a tisztaságot és az örökkévalóságot jelképezi, amely tulajdonságok tökéletesen szimbolizálják a márka alapértékeit is.
„Hiszek benne, ha egy nő gyémántot visel, az magabiztosabbá teszi, illetve hiszek abban is, hogy egy jól végiggondolt letisztult design, több különböző stílussal is képes harmóniába kerülni, sőt kiemelni azok egyediségét és értékeit” – vallja Főzy Hanga, aki a MOME elvégzése után megvalósította álmát és létrehozta saját ékszermárkáját, hogy olyan karkötőket tervezzen, amelyeket ő maga is szívesen viselne. Kézzel készített ékszereinek célja a minőség és az elérhetőség ötvözése. A különböző kollekciók letisztult formáit alapos tervezés előzi meg, az ékszerek kizárólag nemesfémből és drágakőből készülnek, és mindegyik karkötő magában foglal egy apró, csiszolt gyémántot is.
A márka ikonikus kollekciója a SILK vonal, amely játékos, mégis visszafogott karkötőket takar. Az apró ezüst és arany gyöngyök különböző színű selyemszálakon futnak, így mindenki megtalálhatja a saját egyéniségéhez legjobban illő darabot. A kollekció megalkotásakor a márka célja a figyelmesség és az értékmegőrzés ötvözése volt, így a finom kiegészítők akár személyre is szabhatók a gyöngyök számának és ritmusának váltakozásával. Elrejthetünk benne morzekóddal akár egy fontos üzenetet vagy egy nevet. Tökéletes kiegészítő a hétköznapokra, s mindegyiken ott lóg az apró 4C logó, amely egy gyönyörű, tisztán csillogó gyémántot foglal magában. Különleges és értékes, pont, mint a viselője.
A márka darabjai online, az alábbi felületeken érhetőek el:
Könnyen ottragadhat az ember két falu között lemerült aksival, ha nem gondolja át az utat. Az e-autók előnye a városban, autópályákon jön ki, vidéken egyelőre sok matekozást igényel, hogy ne jöjjünk zavarba még a töltőpont előtt. A piaci szereplőket semmi nem sürgeti, kevés a jogszabályi kötelezettség, és az utakon sem gurul annyi villanyautó, hogy megérné fejleszteni a hálózatot.
Az éves adatokon jól látszik a járvány hatása: nagy zuhanás a második negyedévben, majd lassú felkapaszkodás a harmadikban. A turizmus lenullázódott, az építőipart az állami beruházások mentették, a bolti forgalom viszont nem tűnt el, a tavaszi sokk után visszamentünk vásárolni.
Elegáns, szerethető történet: igazi sztori. Személyes érintettségből nőtt ki, világméretű jelenség lett. Úgy hívják: Lavylites. Történt egy súlyos égési sérülés Jakabovics Tibor környezetében, és ő ennek hatására kutatni kezdett. A természetes gyógymódok iránt is érdeklődő vegyészmérnöknek sikerült olyan kivételes mesteresszenciát kifejlesztenie, aminek – nagyon úgy tűnik – köze van a sejtfunkciók optimalizálásához, és a bőr struktúrájának, fiatalságának megőrzésében is új fejezetet nyitott.
A pandémiás helyzet kiváltotta visszaesés ellenére az AKH tavaly is újabb beruházásokat és fejlesztéseket eszközölt annak érdekében, hogy ügyfelei Magyarországon egyedülálló kényelemben és biztonságban intézhessék gumiabroncsaik beszerzését és szerelését.