Mindent elölről kell kezdeni

Kezdjük egy egyszerű kérdéssel: Yettel. Tetszik a név, megszoktad már?
Én vezettem a márkaváltásért felelős csapatot. Azért választottuk a Yettelt, mert úgy gondoltuk, ez a név magában hordozza a potenciált, hogy a régiós telekommunikációs brandünk lehessen. Ráadásul nem találtunk semmilyen negatív asszociációt vele kapcsolatban, és be is tudtuk regisztrálni. Ez nagyon fontos, manapság már nehéz olyan márkát létrehozni, ami még tiszta, és az egész világon le lehet védetni. A Yettel ilyen volt, az Európai Unió területén és még pár országban le is védtük.


Ha jól értem, régóta dolgoztatok a váltáson.
Igen, tudtuk, hogy van egy időkorlátunk a Telenor-licencnél, így már korábban elkezdtünk tárgyalni, mire lehetne váltani. A cseh piacon O2 név alatt működünk, ezt a márkanevet is licenceljük, és a (tavaly megkötött, 2036-ig tartó – a szerk.) szerződésünk alapján lehetőségünk lett volna akár más országokban is használni. De ha erős saját brandet hozol létre, az sokkal nagyobb értéket teremt a vállalatnak, mint ha egy nemzetközileg ismert, nagyon jó, de végső soron csak licencelt márkával működnél.


Ráadásul a rendkívül kompetitív magyar, szerb és bolgár piacokon a saját márka sokkal nagyobb mozgásteret ad. Az egyes piacokra szabhatod a stratégiádat, anélkül, hogy a licencszerződésből fakadó korlátok megkötnék a kezed.