Putyin addig nem vonul vissza, amíg nem teljesítik a követeléseit, véli Péterffy Tamás
(Thomas Péterffy), az Interactive Brokers alapítója és elnöke. A leggazdagabb magyar származású milliárdos szerint tartós lesz az infláció, és Amerika csak egy államcsőddel és új pénzzel törhetne ki az adósságcsapdából.
M it gondol, meddig tarthat a háború Ukrajnában? Mindenki tudja, mi a framework, az oroszok elmondták, mit akarnak. A legfontosabb nekik, hogy az ukránok ne közeledjenek a Nyugathoz, a szakadár részek függetlenedjenek, illetve hogy ők, az oroszok száraz lábbal mehessenek a Krímbe.
Lát arra esélyt, hogy ezt Ukrajna elfogadja? A Nyugat nem fog beavatkozni, és szerintem Putyin addig fog bombázni, amíg ebbe az ukránok bele nem egyeznek. Putyin nem lehet engedékenyebb az egyre súlyosabb gazdasági válságot okozó szankciók miatt? Nem hiszem. Engem a szankciók nem leptek meg, de az érdekes, hogy mennyi vállalat húzódott vissza Oroszországból. A Starbucks meg a McDonald’s nem érdekes, az oroszoknak sokkal jobb ételük is van, mint amit ezekben kaphattak, de a bankok kivonulása fontos, és nehezen belátható a következménye. De szerintem azonnal visszamennek, ha kitör a béke.
Ahhoz képest, hogy nem egyértelmű, a Meshuga tulajdonképpen bár, szórakozóhely vagy étterem, közel-keleti vonalon egészen jókat lehet enni benne.
Jelentem mindazoknak, akik aggódtak: háború ide, covid oda, a pesti bulinegyed visszatért, és egyből vissza is csatolták oda, ahova tartozik: a Ryanairhez. Ennek megfelelően a Gozsdu-udvarba betérni újra olyan, mint az euró- (vagy font-) övezetbe utazni mostanság: el kell fogadni, hogy az ember pénze kevesebbet ér – gyanítható, az itteni árak is eleve euróban születnek.
A Meshuga a néhai Mátka (Forbes, 2019/07 – köszi, covid!) helyén nyílt meg az év elején, majdnem teljesen az udvar origójában. Péntek estére épphogy egy becsúszó foglalást tudtunk intézni, a bejáratnál listával ellenőrzi egy lány, van-e helyünk, és már csak azért is angolul szól hozzánk, mert magyarul nem tud. Odabent is több körben kell magyarra állítani a pincéreket, és ott sem mindenkit lehet. A téliesített teraszon kapunk helyet, hősugárzó és hangszóró alá (utóbbinak még lesz jelentősége), ennél csak jobbat tud választani bárki, akinek lehetősége van rá.
Török–izraeli keresztezés a konyha (ez a személyzetre is vonatkozik, a látványkonyhára nézve Németh Szilárd Csepel határáig menekülne), kis magyar csavarocskákkal, például brióssal kínálják a nyitó mezzéket. Elképzeljük a szezámkrémet az édes bucin, és inkább a haltatárt kérjük helyette tésztakosárban, tormával, zöldalmával, mentával. Annyira friss az ízhatás, hogy egy pillanatra (pont eddig tart megenni) elfelejtjük a fogás még a Gozsdu-szorzóval együtt is húzós árát.
Utána zsályás, gesztenyés, vajas gnocchit kérünk, plusz feltétnek libamájjal – utóbbit el is hagyhattuk volna, mert egyszerűen nincsen már hova krémesíteni a fogást, a kis tésztagombócok viszont így sem nehezülnek el. Hasonlóan jó választás a tépett kacsa mentás joghurttal, salsával és szumákos hagymával. Ehhez kicsi és haszontalan palacsinták jönnek, amikből alulméretezett tacókat gyártunk magunknak, de egyszerűbb csak összekanalazni az alkatrészeket, amikor ezek elfogynak. Az Isztambul saláta is több körrel veri a sarki gíroszos görög salátáját: egyrészt eleve íze van márciusban, másrészt boldogan kanalazzuk ki alóla a gránátalmás vinaigrette-et.
Desszertet három okból sem kérünk: nemigen férne hova, és menet közben már belekóstolunk a ház kis ajándék koktélshotjába, amiben önmagában bőven elég gyümölcsszirup meg rózsavíz van egy estére. A harmadik ok meg az, hogy miután egymás után három közeli asztalról is kiderül, hogy szülinaposok ülnek ott (úgy derül ki, hogy az egész konyha kivonul kolompolni és megpróbálni énekelve túlharsogni a hangszórókból bömbölő anatóliai lakodalmas születésnapi dalt), a hangerő már marad is fenn, és a DJ a beszélgetés lehetőségét nagyjából elimináló közel-keleti popra vált. Nincsen még fél kilenc.
Amikor elmeséljük fizetés közben az egyetlen magyar pincérsrácnak a meglepettségünket, nevetve mondja: ez egy ilyen hely, majd a címben olvasható ígéretet teszi hozzá. A jó nemzetközi konyhát vivő éttermek, ugye, azt ígérik, hogy egy estére elrepítenek valahova az asztal mellett: nos, a Meshuga erre egy időgépet is rápakol, és abba a Törökországba visz el, ahol huszonkét éves vagy.
Meshuga Budapest VI., Holló utca 12–14. A teszt időpontja: 2022. március 11.
Ezt ettük: Isztambul saláta: 2600 Duck Msahan: 6000 Gesztenyés gnocchi libamájjal: 6000 Haltatár: 5800 Egy nagy víz: 950 Két pohár prosecco: 4000 Szervizdíj: 3296 Összesen: 28 646 forint
Nyomtatott magazinos szerkesztőségben megélni a mindennapos online munkát mindig izgalmas volt. Az elmúlt hónapokban még izgalmasabbnak bizonyult. A Forbes.hu a kezedben forgatott lapokkal egyenértékű büszkeségünk. Büszkén mutogatjuk róla márciusban megírt sztorijainkat, nagy dobásainkat. És még a hibákat is.
A királynő asztalára! Novák Tibor, a Nobilis alapítója mindig ezekkel a szavakkal határozta meg, milyen minőséget vár el a termékeiktől. Noha II. Erzsébetnek egyelőre várnia kell az étcsokis almaszirmokra, a mátészalkai cég főleg szárított almából és meggyből készülő snackjei huszonegy országban kaphatók, gyümölcsvágataikat a legnagyobb világmárkák használják. A Nobilis mindezt úgy érte el, hogy az átlagos magyar családi vállalkozásokkal ellentétben a családtagok hosszú évekig három országból intézték a cég ügyes-bajos dolgait. „Nincs lehetetlen, mindent meg tudunk oldani” – mondta hét évvel ezelőtt a Forbesnak Novák Tibor, de a történetet ma már nem ő, hanem lányai mesélik tovább.
T-Systems Magyarország
2022 Április Támogatói tartalom T-Systems Magyarország
Az infokommunikációs infrastruktúra-kihelyezést a vállalatok körülbelül tizede alkalmazza itthon, de lassan a többiek is belátják, hogy napjaink bivalyerős felhőszolgáltatásait érdemes használni. A változó környezetre való reagálás a vállalatok fennmaradásának kulcskérdése, melyre megoldást jelenthet a felhőtechnológia által elérhető rugalmasság.
Pannon. Telenor. Yettel. Három név, egy mobilszolgáltató. Tizenkét év után ismét váltanak, a norvég anyacég licencét ugyanis nem újította meg a vállalat kelet-európai üzletágát felvásárló cseh PPF Csoport. Interjú Marek Sláčíkkal, a befektetőcég magyar, szerb és bolgár telekommunikációs piacáért felelős ügyvezető igazgatójával a márkaváltás miértjéről, mikéntjéről, a Yettel piaci pozíciójáról és arról, hogyan változik egy vállalat stratégiája, amikor a szomszédban háború van.