A klímaváltozás egyre több iparágban kongatja meg a vészharangot, hol halkan, hol hangosabban, de amit mi, fogyasztók láthatunk, az az, hogy egyre több cég hirdeti magáról, hogy termékei fenntarthatóak. Igen, még az óragyártók is.
Egyszerre kínál kompromisszummentes csúcsminőséget, barátságos hangulatot és történelmi miliőt a FELIX Kitchen & Bar, ami mind ételválasztékában, mind borlapjában az eddigieknél is vonzóbb lett.
„Vendégként és séfként egyaránt volt lehetőségem többször is megtapasztalni, milyen egy Michelin-csillagos étterem. A FELIX esetében nem a csillag, hanem a lehető legmagasabb minőség és a legjobb vendégelégedettség a cél” – vallja Katona Dániel. A FELIX Kitchen & Bar executive séfe hat Spanyolországban töltött év után tavaly novemberben csatlakozott a Várkert Bazárhoz tartozó étterem csapatához, miután az ezt megelőző három évet az éttermein keresztül összesen hat Michelin-csillagot birtokló Jordi Cruz mellett töltötte. Az aktuális Michelin Guide által is ajánlott FELIX Kitchen & Bar kimondottan törekszik arra, hogy sem a tálalás, sem a szerviz ne legyen túlkomplikálva, hiszen a kötetlen és barátságos hangulat mellett még inkább tudnak érvényesülni az egyes fogások. „Onnan szerezzük be az alapanyagot, ahol az a legjobb minőségben elérhető: az osztriga Franciaországból, az A5-ös minőségű Wagyu Ribeye steak Japánból, a marha tomahawk pedig Magyarországról érkezik a FELIX konyhájába” – meséli az executive séf.
A Magyarországon közel sem megszokott hozzáállásnak köszönhetően mára jelentős törzsközönséget gyűjtött a FELIX maga köré. Bár a lokáció miatt a turisták körében is kedvelt megállóhely lett a FELIX – különös tekintettel annak páratlan adottságú és külön menüsorral bíró teraszára –, a vendégek túlnyomó többségét a magyarok adják, akik jellemzően világlátott emberek és nyitottak az újdonságokra. Az ő támogatásukkal is szeretné az executive séf megváltoztatni azt a hagyományos hazai vendéglátós gondolkodást, amiben mindenki eszik egy előételt, egy főételt és egy desszertet, helyette azt szeretné, ha ezeket az összejöveteleket egy közös társasági eseményként élnék meg a vendégek, és megosztanák egymással azokat a fogásokat, amiket rendelnek. A ‘family style’ koncepció mások mellett a gyerekmenüben is tetten érhető, ami úgyszintén nem magától értetődő elem része a csúcsgasztronómiát képviselő éttermeknél.
Az executive séfhez hasonlóan a FELIX wine directora, Czinki Tamás is külföldről érkezett az Ybl Miklós fiáról elnevezett étterembe. Tamás kilenc év után, egy angliai Michelin-csillagos étterem head sommelier pozíciójából tért haza, szakértelmét pedig jelzi, hogy a nemrég a Wine Spectator rangos versenyén az eddigi egy helyett két poharat kapott a FELIX borlapja. „Amikor csatlakoztam az étteremhez, a borlap 350 tételből állt. Mára letisztult a választék, amit folyamatosan alakítunk, optimalizálunk a vendégeink visszajelzései alapján. A nagy francia borvidékek – Bordeaux, Burgundia, Champagne –, és Kalifornia kiemelt vidékek, de ezeken túl is vannak fontos régiók, csak azokat nem 50, hanem – mondjuk Új-Zéland esetében – 6 tételen keresztül mutatjuk be” – avat be a borlap összeállításának elméletébe Czinki Tamás.
A séf és a sommelier a mindennapokban is szorosan együtt dolgoznak, különösen egy-egy új étel kapcsán. A FELIX ráadásul nemcsak egy olyan hely, ahol a betérő vendégek kiváló fogásokat ehetnek és emlékezetes tételeket ihatnak, de mára egy kortárs tér is lett. A teraszon ülve páratlan panorámában hűsölhetnek a vendégek, a loggiában az épület történelmét érezhetik a bőrükön, míg a mögöttük lévő helyiségek a látványkonyhával, az AQVA teremmel és időszakosan megújuló kiállításaival a kortárs, letisztult vonalat képviselik, illetve rendezvényhelyszínnek is kitűnőek. Ami mindezeket a tereket összeköti, az a minőség és a szenvedély.
Ferran és Albert Adrià egykor kifejezetten sejtelmesre vett, labirintusokkal kombinált katalán csúcsétterme néhány hete újra megnyílt. Alaposan megváltozott,
de a lényeg megmaradt.
Bódi Gabriella kifejezetten szerencsésnek érzi magát, holott 2022 Magyarországán van annál nagyobb ajándék, mint kétszeresen másnak lenni. Vállalkozást és üzleti kultúrát épít, vezetőket és csapatokat jobbít, és minden mondatával, gesztusával, puszta megjelenésével előítéleteket oszlat.