Budapest, Andrássy út 19. Az olyan belső tereket, mint amilyeneket új sorozatunkban bemutatunk, kevesen láthatják a maguk teljes valójában. Ezeket az enteriőröket luxus, elegancia és időnként némi titokzatosság lengi be.
Brüll Zsigmond terménykereskedő 1880 és 1881 között építtette föl neoreneszánsz bérházát a mai Andrássy út 19. alatt. Freund Vilmos kereken tíz épületet tervezett az egykori Sugár útra, ebből kettőt a Brüll Henrik és fiai cég tulajdonosainak. (Az Andrássy út 43. alatt épült föl a másik.)
Az eklektikus palota műemléki rekonstrukciójának a 2010-es években álltak neki, itthon ritkán látható igényességgel és anyagi erőforrásokkal. Építtetője a Gattyán György tulajdonában álló WebMindLicences Kft.
A cél egy úgynevezett luxury multibrand áruház kialakítása volt ötezer négyzetméteren. Az áruház kétéves felújítás után, 2013-ban nyitotta meg kapuit Il Bacio di Stile néven. Az olasz kifejezés azt jelenti, a stílus csókja, és az itt kapható világmárkákra utalt.
Tavaly óta minden online pénztárgéppel rendelkező üzlet számára kötelező, hogy valamilyen digitális fizetőeszközt is elfogadjon. A törvény miatt rengeteg kkv szerzett be bankkártyaterminált, viszont a többségük még mindig nem igazán bízik benne – mutatott rá a PSC CEE Kft. vezérigazgatója.
Molnár Tamás vállalata forradalmi magyar megoldásokkal teszi kezelhetőbbé és jövedelmezőbbé a digitális megoldásokat olyan kis cégek számára, akik egyetlen szolgáltatótól, ezáltal olcsóbban szereznének be érintőképernyős online pénztárgépet, POS és SoftPOS terminált, illetve testre szabható webshopot. Az egyedülálló banki megoldásokkal kecsegtető csomag egy felhőalapú SMARTportal felülettel kiegészülve lehetővé teszi a pénzforgalom nyomon követését, vagy az árak módosítását, statisztikák lekérését is.
POS, SOFTPOS,
SMARTPORTAL
„Közel kilenc millió bankkártya van forgalomban Magyarországon, és az emberek többsége utalással kapja a bérét, tehát a kiskereskedelemben is nagyon érdemes bevezetni az elektronikus fizetést” – húzta alá Molnár Tamás. Hozzáfűzte: ezzel nem csak a szolgáltatás színvonala, hanem a bevétel is emelkedik, hiszen ha a vevők tudják, hogy a náluk lévő korlátozott mennyiségű készpénz helyett kártyával fizethetnek, könnyebben adják át magukat az impulzusvásárlásnak.
A PSC CEE Kft. technológiái a kereskedelem új szintre emelését célozzák: alacsony fenntartási költségek mellett bővítik a kisebb üzletek lehetőségeit, sőt, akár plusz eszközvásárlástól is megkímélik őket, például egy Android rendszerű alkalmazás, a SoftPOS segítségével, ami virtuális bankkártyaterminállá változtatja az NFC-s mobilokat. A saját fejlesztésű, beépített NAV adóügyi egységgel rendelkező, érintőképernyős okoskasszájukhoz persze ettől függetlenül jár integrált, vagy hordozható POS-terminál.
A felsorolt megoldások – amelyekhez testre szabható webshopot is bérelhetünk – egytől egyig kapcsolatban állnak a SmartPortal felhőalkalmazással. A mobiltelefonról és PC-ről egyaránt elérhető felületen valós időben követhető, hogy mi történik a fizikai, vagy online üzletünkben – onnantól, hogy mekkora egy adott időszak bevétele, egészen addig, hogy mennyit kereshetnénk egy-egy áremeléssel.
BIZTONSÁG ÉS NYÍLT BANKOLÁS
A bankfüggetlen kártyaelfogadóval működő okoskassza, a fizikai és virtuális terminál, vagy a webshop és a SmartPortal ízig-vérig magyar innováció, és a PSC CEE Kft. az MNB pénzforgalmi szolgáltatói engedélyével rendelkező vállalatként a maximális adatbiztonságot is garantálja hozzájuk.
„A frissítéseinket sérülékenységi vizsgálatnak vetjük alá: ilyenkor egy etikus hackercsapat indít támadást ellenünk, és ha hibát találnak, azt rögtön javítanunk kell. Ez teszi a biztonsági rendszerünket annyira erőssé, mint egy netbankét” – magyarázta a vezérigazgató. „Mivel egyedülálló módon számlainformációs (AISP) és fizetéskezdeményezési (PISP) szolgáltatói engedéllyel is rendelkezünk, hamarosan bevezetjük a nyílt bankolást, amivel az ügyfelek a különböző pénzintézeteknél vezetett számláik forgalmát és átutalásait egy helyen, a SmartPortalon tudják majd menedzselni” – jelentette be Molnár Tamás.
Egy nyíregyházi vegyész negyvenévesen besokallt a munkahelyén, és bár előtte sosem vállalkozott, belevágott a környezettudatos tisztítószerek fejlesztésébe és gyártásába. Kulcsár Ildikó cége, a Natur Cleaning termékek gyártója kerüli a szokványos megoldásokat, ami nemcsak azon látszik, hogy az irodában alapfelszerelés a járóka. A Natur Cleaning története a mosószertől a forraltbor-illatú mosogatószerig és a több százmilliós árbevételig.
A nagyvárosok mindig szélsőséges érzelmeket szültek. Ez az egyszerű megfigyelés adta az ötletet, hogy öt évvel ezelőtt, az első Forbes Urban különszámba megírjuk vállaltan szubjektív, ámde annál szórakoztatóbb budapesti listánkat. Bagi úr ismét elővette karcos ceruzáját.
Vannak a listán régi ismerősök, akiket már bemutattunk a Forbesban vagy a Forbes.hu-n. Mások tevékenysége még sosem kapott ekkora figyelmet. Mindegy, hogy vegyszermentes mezőgazdasági megoldással, újrahasználható ételesdobozokkal, használt mobiltelefonok begyűjtésével vagy akár egy egész városrész környezetbarátabbá tételével neveztek: az első Forbes Levegő összeállításba olyanok kerültek be, akik területükön példát mutatnak. Ha követjük őket, zöldebb világban élhetünk.
Kőszegi Dániel egy kis debreceni pinceboltból indulva építette fel az ország legnagyobb erősáramú nagykereskedőcégét. A céget ma már gyerekei irányítják, de ő a nyugdíjas évek felé közeledve új ötletbe vágott bele, és egy maroknyi mérnökkel olyan elektromos meghajtást fejlesztett ki és gyártott le, amire az iparág nagyágyúi is elismerően csettintenek. Teherautóikat az Audi és az Aldi, kukásautóikat több magyar város is használja. Hamarosan bővítik az üzemet, és az a céljuk, hogy rövid idő alatt nyélbe üssék az első külföldi üzleteket is.