Vállalati területen is megmozdította a piacot a Hiventures

A Hiventures startup üzletága 2017-ben indult el és mára, ha startupfinanszírozásról van szó, a legtöbben elsőként rájuk gondolnak. Ennél kézzelfoghatóbb eredményeket is elértek persze, és most már egy következő szakasz következik a Hiventures életében. „Amikor elindultunk, voltak előre meghatározott céljaink, az elsődleges ezek közül az volt, hogy felkavarjuk azt az állóvizet, ami akkoriban a startupfinanszírozás területén volt, és ezáltal az egész iparágat akceleráljuk, hogy Magyarország is nyertese lehessen a digitális startupok korszakának – tekint vissza Katona Bence, a Hiventures ügyvezető igazgatója. – Mostanra kimondhatjuk, hogy az első körben vállalt küldetéseinket teljesítettük, és teljesültek azok a hipotézisek, amelyek alapján elindultunk, léteztek azok a piaci rések, amelyeket látni véltünk.”

ÉRTÉKET TEREMTETTEK

Az eltelt több mint 60 hónap során a Hiventures startupoknak és más cégeknek több mint 60 milliárdnyi forrást folyósított, közel 440 startupnak biztosított támogatást, minden évben túl is teljesítve azt az alapvető feladatot, hogy a rendelkezésre álló forrásokat szabályosan és megfelelően kihelyezze. Persze a sikernek más mérőszámai is vannak. „Egyrészt lehet figyelni a portfóliónk minőségét, és ezen keresztül az alapjaink megtérülését, ezt elsősorban az fogja meghatározni, milyen exiteket fogunk tudni megvalósítani a cégeinkből. Ehhez most még egy kicsit korán van, mivel mi rengeteg cégbe fektettünk a legkorábbi, inkubációs fázisban. Látni kell, hogy még ha az ötlet, a csapat és a megvalósítás is jó, egy prezentációval indult cégnek minimum 7-8 év kell, amíg eljuthatunk velük egy sikeres exitig, különösen akkor, ha az érdekünk az, hogy nem minél előbb, hanem a legnagyobb értéken szálljunk ki ezekből a cégekből” – magyarázza Katona Bence.