Volt egy boxerem,  őt hívták így

Ezerkétszáz milliárd forint. Ekkorára nőtt a magyar online kereskedelmi piac forgalma 2022-re. Az már szinte kocsmai okoskodásnak is kínos, hogy a koronavírus-járvány hatalmas lökést hozott, és hogy sokkal többeknek lett szinte napi rutin neten rendelni. Míg a járvány előtt évente átlagosan tíz–tizenkétszer rendeltek a magyarok online, ez a szám mára húszra nőtt, Budapesten és környékén pedig harmincöt–negyven körül van.

Vannak, akik különösen jó ütemben kapták el a trendet. A Pepita.hu 2019 második felében indult el, eleinte baba- és gyerekárukkal kereskedett, ma már hétszázezer terméket lehet az online piacteréről megrendelni robotporszívótól kutyaházig. A növekedésnek csak az szabhat határt, ha nem tud a fokozódó kereslettel lépést tartani.

Vidd a puskám
Az egész egy egyetemi vizsga előtt megosztott puskával kezdődött. „Mindketten mentünk vizsgázni. Zolinak egy puskája volt, de azt kölcsönadta nekem, anélkül, hogy barátok lettünk volna. Úgy volt vele, még ráér, hogy neki sikerüljön a vizsgája, nekem viszont már sürgős volt” – mondja barátságuk indulásáról Dorcsinecz József. Ő és Varga Zoltán mint a Szállás.hu alapítói szerepeltek már egy cégsztorinkban. Akkor, 2015 decemberében fogadalommal zárták a cikket. Azt mondták, a Szállás.hu-t együtt alapították, legyen bármennyi vitájuk, nem fognak elválni az útjaik, együtt is hagyják majd ott a céget, és a következő vállalkozásukba is közösen vágnak bele.