A Xiaomi évről évre óriás léptekkel halad előre a mobilpiacon Magyarországon, tavaly év végén már a második legnagyobb szereplő volt 22 százalékos piaci részesedéssel, 57 százalékos éves növekedést követően. Wagner Tibort, a Xiaomi magyarországi country menedzserét arról kérdeztük, mi a Xiaomi titka, és a cég legújabb csúcskategóriás sorozata, a Xiaomi 12 hogyan illeszkedik az aktuális piaci trendekbe.
Márciusban jelentette be a Xiaomi csúcskategóriás okostelefon sorozatának, a Xiaomi 12-nek a megjelenését. Egy zászlóshajó termék esetében nem lényegtelen, hogy milyen trendeket követ a készülékcsalád, vagy milyen új megközelítést hoz a piacon.
A Xiaomi eddigi sikereit annak köszönhette, hogy időről időre elő tudott állni olyan új készülékkel vagy innovációval, ami minőségi ugrást jelentett az adott kategóriában. Ez a stratégia, kiegészülve az AIoT platform sikerével, eddig bevált, amit jól mutatnak az értékesítési számaink. Úgy vélem, hogy a kamerarendszerek minősége játszik egyre fontosabb szerepet a vásárlói döntésekben. Ezen a területen a Xiaomi az egyik trendsetter, vagyis mi diktáljuk a trendet és a tempót, és teremtünk erre a funkcióra növekvő keresletet a piacon. Egyre kifinomultabb technológiákat alkalmazunk, így a készülékeink már nem csupán a fényképezőgépeknek, hanem már a videókameráknak is nagyon erős versenyt támasztanak. Ebbe a trendbe illeszkedik bele a három termékből álló Xiaomi 12 sorozat is: a Xiaomi 12 Pro, a Xiaomi 12, és Xiaomi 12X. A Xiaomi 12 Pro három, 50 megapixeles kamerából álló kamerarendszere a hatalmas Sony IMX707 érzékelővel kínál még a korábbiaknál is jobb képminőséget, hiszen a szenzor minősége és mérete befolyásolja leginkább a mélységélességet, a pixelsűrűséget, a képzajt, az elérhető dinamikatartományt és a látószöget. A lenyűgöző hardveren túl a Xiaomi a mesterséges intelligencia algoritmusait is továbbfejlesztette a még kényelmesebb és professzionálisabb fotózás érdekében. Ez a kamerarendszer a manapság divatos nightography (éjszakai fotózás) iránti igényeket is tökéletesen kiszolgálja. A készüléket tesztelő szakembereknek is feltűnt, milyen kivételes képességekkel bír a Xiaomi 12 telefonok kijelzője: a Xiaomi 12 és a Xiaomi 12X Full-HD+, illetve a Pro változat WQHD+ felbontású AMOLED Dot kijelzője támogatja a HDR 10+ technológiát, valamint a Dolby Vision®-t, amely élénk színekkel és részletekkel kelti életre a tartalmakat. A Pro változat az alapból 120 Hz-es mintavételezési sebességet az AdaptiveSync Pro segítségével az éppen aktuális tartalomhoz igazítja. Ha ezt az értékes kijelzőt valamilyen baj éri, az elég fájdalmasan érintheti egy ilyen prémium telefon tulajdonosát, ezért a Xiaomi 12 készülékek vásárlói, a vásárlástól számított hat hónapig, ingyenes kijelzőcsere szolgáltatásra is jogosultak – természetesen, amennyiben a kijelző sérülését nem szándékos rongálás okozta.
Az, hogy a Xiaomi 12 valamivel kisebb lett az elődjénél, hogyan illeszkedik a trendekbe?
Az internet hőskorában induló online cégek, a magyar vállalkozási kultúrát is alakító pionírok és a New York-i tőzsdére igyekvő élstartupok is vannak első Forbes Cloud 50 összeállításunkban. A Forbes.hu-n összegyűjtöttük a felhőből az ötven legfontosabb – és legérdekesebb – magyar magáncéget, íme közülük néhány.
Írta: Szalai Péter // Szerkesztette: Zsiborás Gergő
Az első magyar Cloud 50 listánkból kiderül, hogy a felhő ma már inkább erőforrás, és nem csak egyszerűen egy „másik hely”, ahol az adataink vannak. Az elmúlt időszak legnagyobb nyertesei egyértelműen az e-kereskedők, akiknek egyik napról a másikra kellett sokszoros igényt kiszolgálniuk. A legjobbak a mennyiség mellé minőséget is tudtak tenni, és a járvány okozta lezárások, korlátozások visszavonása után is életünk részei maradtak. Ha bankolunk, autót hívunk, a céges videós megbeszéléseket akarjuk hatékonyabbá tenni, vagy csak okosabb otthonban akarunk élni, a felhő ott van láthatatlanul, és kiszolgálja nemcsak a megnövekedett, de a fenntarthatóságot célként megfogalmazó igényeket is.
Bankmonitor Alapító-CEO: Sándorfi Balázs Szektor: IT-szolgáltatás, pénzügy A pénzügyi döntések meghozatala embert próbáló feladat, többek között azért, mert ipari mennyiségű adat, ajánlat és opció közül kellene kiválasztani a lehető legjobb megoldást. Ebben segít a Bankmonitor.hu, ahol a bankpiac kínálatának 95 százaléka megtalálható és objektíven összehasonlítható. Emellett az ország legpontosabb pénzügyi kalkulátorai és alkalmazásai segítik a felhasználókat, hogy átgondolt döntéseket hozhassanak.
Bitrise Alapítók: Birmacher Barnabás, Balla Dániel, Benei Viktor Szektor: IT-szolgáltatás Az egyetlen Magyarországról induló alapítói csapat, amelyik megjárta a neves New York-i startupkeltetőt, a Y Combinatort. A 2014-ben alapított Bitrise által fejlesztett szolgáltatás könnyebbé és hatékonyabbá teszi a mobilalkalmazás-fejlesztők életét. Automatizálja a fejlesztési folyamat nagy részét, pénzt, időt és erőforrást spórol meg az appokat üzemeltető cégeknek, illetve maguknak a fejlesztőknek is. Új generációs infrastruktúrájával egyes klienseinél hatvan százalékkal gyorsabbá vált a szoftverfejlesztés folyamata. A szolgáltatás szinte teljesen testreszabható, legyen szó Android, iOS vagy bármely más operációs rendszerről, és olyan óriások használják, mint a Wise, a Careem vagy a Mozilla. A Bitrise 2021 novemberében úgy írt alá szerződést egy hatvanmillió dolláros befektetésről a patinás amerikai Insight Partnersszel, hogy személyesen nem is találkoztak. Szeretnék elérni azt az érettségi szintet, hogy New Yorkban tőzsdére mehessenek.
Birmacher Barnabás, a Bitrise társalapítója
Chameleon CEO, alapító: Szarvas Péter Szektor: okosváros, mobilitás A Chameleon Smart Home okosotthon-rendszerében a felhasználók úgy képesek egyszerre kezelni eszközeiket, hogy nem számít, milyen gyártmányú eszközök látják el az egyes funkciókat. Az okosotthonban távolról vezérelhető a víz, az áram, az árnyékolás, a hűtés vagy a fűtés. Mindez a felhőalapú technológiának köszönhetően történhet akár a világ egy távoli pontjáról is. A csapat víziója szerint egy okostársasház egyszerre fókuszál arra, hogy a lakók egyéni preferenciái teljesüljenek, és a ház is a lehető leghatékonyabban működjön, miáltal a költségek tíz százalékát is megtakaríthatják az okosotthonokban.
A Chameleon rendszerét már kilencszáz társasházi lakásban és háromszáz egyéni otthonban, jellemzően családi házakban használják. A Hiventures 2022 elején hétszázmillió forintot fektetett az okosotthont a gazdaságosabb és zöldebb jövőt ígérő okosvárosok alapkövének tartó startupba. A Chameleon célja az, hogy Budapest is felkerüljön a fejlődő okosvárosok listájára.
Extreme Digital Társalapító, CEO: Várkonyi Balázs Szektor: e-kereskedelem A Dohány utcai apró üzlethelyiségből startoló vállalkozás kényszerből fordult anno az online értékesítés irányába. A trendeket diktálva vált a hazai e-kereskedelem egyik legnagyobb szereplőjévé, a hatékonyság növelése érdekében már egészen korán a felhőalapú megoldások felé fordulva. Eredetileg számítógépeket és digitális fényképezőgépeket árultak, a kínálatban ma már több mint százezer féle termék található, köztük az elektronikai iparágtól olyan távol eső árucikkek is, mint a könyvek vagy a játékok.
Az Extreme Digital az évek során hibrid modellre váltott, azaz több boltot is nyitott, és 2019-ben egyesült az Emaggal, így piacvezető lett az e-kereskedelmi szektorban Magyarország mellett a régióban is. Az összeolvadás utolsó fejezete 2022 áprilisában valósult meg, amikor a két cég közös platformról kezdte el kiszolgálni az ügyfeleit.
Ingatlan.com Alapító-CEO: Mészáros Dávid Szektor: e-kereskedelem, pénzügyi közvetítés 1997-ben a magyar internet még meglehetősen kihalt volt, és csak néhány honlap árválkodott rajta. Itt jelent meg Mészáros Dávid építész egyetemista egy olyan szájttal, amivel az volt a célja, hogy legyen egy helyen elérhető az ország összes eladó és kiadó ingatlanja. Az Ingatlan.com első verziója azóta értelemszerűen számos radikális változáson esett át, de a kitűzött cél nem változott, és ennek is köszönhető, hogy a számos extra funkcióval kiegészített szájt megkerülhetetlenné vált az ingatlanpiacon. Jelenleg az ország több mint 2800 településén kínálnak eladásra vagy kiadásra ingatlanokat az Ingatlan.com-on, és ma már a KSH-val együtt is adnak ki piaci adatokat. Gyorsan reagáltak az ukrajnai háborúra is, ingyen adtak hirdetési felületet a menekülőket lakással segítő civileknek és segítőknek.
Prezi Társalapítók: Somlai-Fischer Szabolcs, Halácsy Péter, Árvai Péter Szektor: IT-szolgáltatás, média A Prezi kommunikációs és prezentációs alkalmazásait, szolgáltatásait a világ minden országában használják, köztük gigakonszernek is, például az IBM, a Cisco, a Lufthansa vagy a BMW. A cég terméke, a Prezi Video képes együttműködni például a Zoom, a Microsoft Teams, a Google Meet vagy a Slack szoftverekkel, így egyszerűen integrálható a széleskörűen használt munkahelyi vagy oktatási rendszerekbe. A PowerPoint-gyilkosnak induló alkalmazás mára olyan vizuális kommunikációs eszközzé érett, ahol a belépési küszöb relatíve alacsony, a felhasználók bátran teret adhatnak fantáziájuknak és kreativitásuknak. A magyar alapítású világcég képes volt megmutatni, hogy az egymást követő diákon túl is van élet, és az bizony sokkal izgalmasabb is lehet. A pandémia nagy lökést adott a videós fejlesztéseiknek és azok használatának is, újabban pedig tudatosan célozták meg a hibrid munkavégzésre átállókat. Kulturálisan hatalmas hatást gyakoroltak a magyar startup-ökoszisztémára és vállalkozói közegre: megmutatták, hogy a digitális világban tényleg nincsenek határok, és csak a bátorságon múlik, hogy az ötletekből milyen valóság lesz.
Roksh Társalapító, CEO: Kövesdi Áron Szektor: e-kereskedelem, logisztika A fura nevű Roksh eredetileg egy tudatosabb, olcsóbb és gyorsabb vásárlást ajánló ár-összehasonlító szájtnak indult, de mára komplett logisztikai hálózatot működtető online élelmiszerbolttá vált – nem függetlenül az e-kereskedelem pandémia okozta felfutásától. A felhasználók számos bolt online kínálatából választhatnak és rendelhetnek termékeket. Amikor az Aldi – először Budapesten – elindította online üzletágát, nemcsak az ötletet, de a platformot is a Roksh hozta az üzletbe.
Kövesdi Áron, a Roksh társalapítója
Share Now Tulajdonos: Veres Tibor — Wallis Szektor: okosváros, mobilitás A Share Now egyike a közösségi közlekedésre, konkrétan autómegosztásra építő, gombamód szaporodó projekteknek. A felhőalapú technológiának köszönhetően a felhasználónak nem kell betérnie semmilyen irodába, egy mobilalkalmazáson kereshet magának járművet egy meghatározott zónán belül, azt egyszerűen kibérelheti, és a számlát is az appban egyenlítheti ki. Az igényektől függően percdíjas, órás vagy napos csomag is választható, sőt nyáron többhetes belföldi nyaralásra is vihetünk már kocsit. A szolgáltató autói tavaly négymillió kilométert tettek meg. Célja nemcsak a flotta bővítése, hanem hogy minél jobban integrálódjon a budapesti közösségi közlekedésbe.
Módszertan Az összeállításba olyan, legalább húsz százalékban magyar kézben lévő, privát – nem tőzsdei – társaságok kerültek be, amelyek főtevékenységükhöz a felhőtechnológiát használják, illetve olyan egyedi fejlesztésen dolgoznak, ami segít bővíteni a felhő-ökoszisztémát. Összesen hat nagyobb kategóriából (IT-szolgáltatás, e-kereskedelem, agrárium, fintech, mobilitás és okosváros, egészségügy) válogattuk ki legutóbbi elérhető üzleti beszámolójuk alapján a legnagyobb forgalmú társaságokat. A listára nem vettünk fel olyan cégeket, amelyek kampány jelleggel, erőforrásintenzív feladatokhoz használnak felhőtechnológiát, de alaptevékenységük legalább nyolcvan százaléka nem ott, hanem a fizikai térben zajlik (szolgáltató- és gyártócégek). Az összeállításban számos iparági szakember és tanácsadócég volt segítségünkre.
Atipikus fejlődésű gyerekeknek fejlesztett kódolni tanító, ingyenes játékot a Skool: az átlagos videójátékokkal szemben itt nem hal meg a főhős, és időnyomás sincs.
Magyarország valaha legmagasabbra értékelt étterme, az Onyx átalakulóban van, és bárhova tart, még nem ért oda. Ez se nem titok, se nem baj, viszont rajta maradt egy minden ízében tökéletes este ígéretének árcímkéje.
A francia boulangerie-k magyar megteremtőjeként indult tizenegy éve a Retek utcai első à table! reggeliző-pékség. Hajdu Péterék franchise-rendszerének ma már tizenhárom, hamarosan tizennégy
üzlete van. Új tesztmodelljükkel két fontos lépést tesznek az agglomeráció
és a bisztróvonal irányába.