A hagyományok és innováció, a stabilitás és növekedés különleges egyensúlyát kínálja ügyfeleinek a Magyar Bankholding Private Banking üzletága. A cél azonban egyértelmű: az egyéni élethelyzetekre választ adó személyes kiszolgálás, valamint a vagyon biztonságos gyarapítása.
A hagyományok és innováció, a stabilitás és növekedés különleges egyensúlyát kínálja ügyfeleinek a Magyar Bankholding Private Banking üzletága. A cél azonban egyértelmű: az egyéni élethelyzetekre választ adó személyes kiszolgálás, valamint a vagyon biztonságos gyarapítása.
Új korszak kezdődik a magyar bankpiacon az MKB, a Budapest Bank és a Takarékbank fúziójából megszülető Magyar Bankholding létrejöttével. Igaz ez a három tagbank privátbanki üzletágának egyesülésére is, amely még folyamatban van: az MKB és a Budapest Bank fúziója lezárult, a Takarékbank pedig jogilag jövő májusban csatlakozik hozzájuk. Pleschinger Gyula Márk, a Magyar Bankholding Private Banking vezetője azt is elárulja, hogy részükről ez már inkább csak formaság lesz, hiszen működésüket már most is összehangolták, és már az is egyértelmű, hogy az egész ezúttal több lesz a részek összegénél.
„Nem csupán egy frázis, hogy a három bank kiszolgálási modellje, megcélzott ügyfélköre kiválóan kiegészíti egymást. Ez egy egészséges fúzió, izgalmas a részének lenni – jelenti ki, és rögtön kifejti azt is, hogy miért fognak a fúziónak az ügyfeleik is örülni. – Szinergiákról lehet akkor is beszélni, ha ugyanazt a teljesítményt kevesebb erőforrással tudjuk elérni, illetve akkor is, ha teljesen indokoltan használjuk az erőforrásainkat, és a részek összegén túlmutató eredményeket várunk. Jelen esetben utóbbiról van szó.”
Nick Knight korunk egyik legnagyobb hatású és legvizionáriusabb fotóművészeként következetesen feszegeti műfaja határait. Nem véletlen, hogy az új BMW i7 bevezetése során őt kérte fel a BMW Group arra, hogy a Forwardizmus koncepcióját közvetítve olyan képeket készítsen, melyeken tükröződik az öröm, hogy láthatjuk és megtapasztalhatjuk a jövőt, még mielőtt az valóra válna. Knight úr, egyszer […]
Nick Knight korunk egyik legnagyobb hatású és legvizionáriusabb fotóművészeként következetesen feszegeti műfaja határait. Nem véletlen, hogy az új BMW i7 bevezetése során őt kérte fel a BMW Group arra, hogy a Forwardizmus koncepcióját közvetítve olyan képeket készítsen, melyeken tükröződik az öröm, hogy láthatjuk és megtapasztalhatjuk a jövőt, még mielőtt az valóra válna.
Nick Knigt munkában
Knight úr, egyszer azt mondta, hogy a fotográfia félreértett műfaj: az emberek azt hiszik, az igazságot örökíti meg, amit a szemünkkel látunk. Ön szerint azonban épp az a lényege, hogy azt mutatja, amit nem látunk, a művész érzékelésének tükörképét. Hogyan lehetséges ez?
A fénykép egy kontextusból kiragadott pillanat. Egy kis részletet mutat meg valamiből, ami vágyainkat tükrözi. Nem tényszerű felvétele annak, ami előttünk van. A fényképeim arról szólnak, amit látni akarok, amire vágyom és ami meglep.
A divatfilmről azt mondta, hogy a narratíva a bemutatott tárgyból fakad. Mit jelent ez a BMW i7 esetén?
Az autó és alkotóelemei egy sor értéket, meghozott döntést képviselnek. Ezek közvetítéséhez előbb meg kell értenünk őket. Erre a ’80-as évek közepén jöttem rá, amikor Yohji Yamamoto japán tervezőnek dolgoztam. A ruhái merőben különböztek mindentől, amit addig bárki látott. (…) A divat arról szól, hogy elvetjük a mostanit, és valami újjal helyettesítjük. Yamamoto pontosan ezt tette akkoriban, és úgy érzem, a BMW ugyanezt teszi a BMW i7-tel.
Meséljen még az autóból fakadó narratíváról!
Amikor beszálltam a BMW i7-be, éreztem, hogy ez egy biztonságos és izgalmas tér, amelynek része a luxus, és amelyben a stressz elolvad. Olyan, mintha kifejezetten neked készült volna, testre szabottan; ez szintén a luxus alkotóeleme. Felismertem benne egyfajta elkötelezettséget is a jövő iránt: máris része egy új világnak, amely most tárul fel előttünk.
Jövőbe mutató vizuális világ
Az új BMW i7 a Forwardizmus jegyében született, egy új korszak kezdetét jelzi. Mit jelent ez Önnek?
Azt, hogy nem kell félni az eljövendő kortól, a társadalomban zajló változásoktól. Művészként feladatom tükrözni, hogy kik vagyunk, és olyan világot teremteni, amelyben élni szeretnénk, teli gyönyörű dolgokkal, amelyek érzelmileg megérintenek. (…)
Szeretnék egy humanista Forwardizmust megtapasztalni. A technológia lehetővé teheti számunkra, hogy jobb emberek legyünk; csak meg kell találnunk a módját, hogy miként használjuk anélkül, hogy elidegenednénk mindattól, ami emberi mivoltunk szempontjából fontos.
Miként tükröződik a Forwardizmus koncepciója a BMW i7-es képeiben?
Szeretem az elképzelést, hogy a Forwardizmus a jövőbe tart, ahelyett, hogy a múltra utalna vissza. Ezért fordítottam meg a színeket, hogy egy olyan színtérben dolgozzak, amely azt üzeni: „Ez új. Ez olyasmi, amit még nem láttál.” Ez volt a kiindulópontom, amikor olyan képi anyagokat alkottam, amelyek elgondolkodtatják az embereket valami újról és a jövőről.
A legtöbben még fel sem fogtuk a metaverzum mibenlétét, míg Ön már a divatvilágban betöltött szerepét kutatja. Mit tartogat Önnek a közeljövő?
A metaverzum megismerése izgat leginkább. A rengeteg elérhető tudás, az emberekkel való kommunikáció új módjai lenyűgözőek. (…) A jövő új válaszokat igényel arra, hogy kik vagyunk, hogyan akarunk viselkedni, és szerintem a virtuális világ segíthet ebben.
A teljes interjú a BMW Group weboldalán, a bmw.com-on jelent meg. Szerző: Jelena Pecic; fotó: Nick Knight, Britt Lloyd; művészeti vezető: Madita O’Sullivan.
A forint és az euró története igazi se veled, se nélküled kapcsolat: a kezdeti egyesülési szándék után csak csúszik a hivatalos euróbevezetés, hosszú ideje céldátum sincs, miközben a forint egyre nehezebben boldogul egyedül. Néhány piacon azonban nem várnak, és már most eurót használnak a mindennapi elszámolásokban. Kérdés, hogy jó-e ez nekünk.
Bár a digitalizáció és az automatizáció miatt egyes iparágakban csökkenni fog a munkaerőhiány, más szektorokban, például az IT területén a trendek éppen az ellenkező irányba mutatnak. Az a vállalat pedig, amelyik nem fejleszt és alakul át, le fog maradni. Fachs Anitával, a Green Fox Academy vállalati szolgáltatásokért felelős cégvezetőjével beszélgettünk arról, miért kritikus fontosságú, hogy a szervezetek prioritásként kezeljék az IT munkaerő képzését.
Hányszor edzünk egy héten? A legtöbben a heti minimum 3 edzést tartják ökölszabálynak. Igen ám, de kinek van manapság ideje naponta, vagy akár kétnaponta 2-3 órát egy edzőteremben tölteni? A jó hír, hogy hála egy magyar innovációnak, már azok is bele tudnak szorítani egy hatékony edzést a hétköznapjaikba, akik eddig ezt időszűkében nem biztos, hogy […]
Október elején két napra bevettük a budapesti Corinthiát. Telt házzal futott az első Forbes Money Summit befektetési stratégiákkal, személyes pénzügyekkel, piaci gurukkal. Összefoglalóink a Forbes.hu-ról.