Rácz Judit online sivatagban kezdte, mára milliárdos szépségbirodalom-oázist épített. A Krémmánia, a Skinsmart és a Geek & Gorgeous anyja szubkultúrát és a tudatos, klinikai kozmetika híveinek könnyen elsajátítható bőrápolási rutint teremtett.
Retinol, retinal, retinoidok. Mint kémiaórára készülő kisdiák ismételgetem a hatóanyagokat és a bőrápolásguruk kedvenc kulcsszavait, miközben felelés előtti izgatottsággal – és az előző esti magolás fáradtságát leplező retinolnak, nem, retinalnak köszönhetően valamelyest tényleg teltebb arccal – csengetek fel a Skinsmart budai irodájába. A sampont, tusfürdőt és arclemosót még mindig kínosan egybecsomagoló, nem túl szofisztikált férfi-szépségápolási piacból kiindulva pedig tőlem aztán biztosan nem fogja elvárni, sőt talán még el sem hinné Rácz Judit, hogy ismerem a fogalmakat.
Judit két perccel utánam jön meg, karjában doboz tejjel és ásványvízzel, majd mosolygós bemutatkozás – egyszerre nagypolgári lakásban, showroomban, raktárban és irodában vagyunk. Egymásból nyíló, egy-egy funkcióra átalakított szobák során lépkedünk át, közben ismerteti szerepüket. „Itt tartottuk régen a személyes tanácsadást” – mondja egy lakberendezési magazinba illő helyiségről, amit régen talán nappalinak hívtak. Az egyik polcot a Skinsmart több tízezres nézettségű Youtube-videóinak háttereként ismerem fel.
A kellően rendezett lakás egy kisebb bolt benyomását kelti – ha a tubusok nem árulnák el, nem gondolnád, hogy a Krémmánia, a Skinsmart és a Geek & Gorgeous sikersztoriját, Judit milliárdos bizniszét takarja.
A Goldbeck vállalat már közel húsz éve nyújt ügyfeleinek minőségi szolgáltatást a CEE South régióban a legmodernebb technológiák és fejlesztések alkalmazásával. Mindezt a közvetlenül az alkalmazottaitól származó ötleteknek is köszönhetően.
EURÓPAI LÉPTÉKŰ CSALÁDI VÁLLALKOZÁS
A Goldbeck már 1969 óta jelen van a piacon, és számos haladó szellemű projektet tudhat maga mögött. Fenntartható épületek formájában minőséget és innovációt hoz térségünkbe, mindezt egy német családi vállalkozás leányvállalataként. Teljes szolgáltatást nyújt a tervezéstől az egyéni kivitelezésig, Európa-szerte 104 telephellyel és több gyártóegységgel rendelkezik. Ennek köszönhető, hogy a nemzetközi know-how-ból merítve a legkimagaslóbb szolgáltatást tudják nyújtani ügyfeleiknek. A vállalat önálló telephelyeket működtet, így regionálisan koordinálja minden egyes folyamat összes lépését: hozzáadott értéke tehát a helyi környezet ismerete, valamint az ügyfelekkel és a beszállítókkal való hatékony, anyanyelvi kommunikáció. „Ügyfeleink professzionális hozzáállásra, a határidők betartására és a legfejlettebb technológiákra számíthatnak, mindezeket természetesnek tekintjük a munkánk során” – fogalmaz Pavol Čarný a Goldbeck nevében. Fontos számukra ugyanakkor a fenntarthatóság, ezért a Goldbeck környezettudatosan áll az építkezések folyamatához. Előre gondolnak az épületek bonthatóságára és újrahasznosíthatóságára is, komplex termékekként tekintenek az épületekre. A vállalat nagyobb fenntarthatóságra kötelezte el magát az egyes telephelyein is, az üzemeik pedig zöld energiára váltottak. Családi vállalkozásként a következő generációkra is igyekeznek odafigyelni, ezért gondot fordítanak a környezetgazdálkodási menedzsment fejlesztésére is.
CREATE TOGETHER
Augusztusban került sor a vállalat éves konferenciájára „Create together” címmel Budapesten, ahol a projektek mellett az új szervezeti struktúrát és a cég gazdasági kimutatásait is prezentálták. „A konferenciát minden évben más városban rendezzük meg, fontos része a vállalati identitás fejlesztésének. Nincs mit rejtegetnünk a kollégáink elől, mindenki hozzáférhet a forgalmunkról és az új projektjeinkről szóló információkhoz. Már most alig várjuk a jövő évi találkozást Mariborban” – fűzi hozzá Pavol Čarný. A konferencia, amelyet Galambos Márton, a magyar Forbes főszerkesztője is moderált, számos inspiráló találkozásnak és gondolatnak adott helyet. Ilyen volt például a Rubik Ernővel folytatott beszélgetés, aki a konferencia vendégeként értékelte a vállalat innovatív projektjeit. A Create together jelszó nem csupán a konferencia alkalmából született, a Goldbeck látja az alkalmazottaiban rejlő potenciált és hagyja kibontakozni őket. Támogatják az innovatív gondolatokat, náluk valóban bárki előállhat egy ötlettel. „Saját support és startup csapattal rendelkezünk, amely ezeknek az ötleteknek a továbbfejlesztésével foglalkozik. Az, hogy minden alkalmazottunk előállhat az ötleteivel, jól bevált nálunk, és számtalan fejlesztést hozott nem csupán az ügyvitelben, de az építési folyamatok területén is” – magyarázza Pavol Čarný. Hisznek abban, hogy fontos beruházni a legújabb technológiákba, melyek hatékonyabbá teszik a munkát. Ilyen például a drónos szenzor, amely felgyorsítja a számításokat és optimalizálja a költségvetésben az árakat azáltal, hogy képes szkennelni az altalajt. A vállalat filozófiája úgy betanítani az alkalmazottakat, hogy minden rendszerrel képesek legyenek dolgozni, így a lehető legkevesebbszer legyen szükség más cégek bevonására.
SZEMÉLYRE SZABOTT ROBOTIKAI MEGOLDÁSOK
A Goldbeck rendszeresen működik együtt külsős cégekkel különleges projekteken, ilyen a szlovák Panza Robotics vállalattal való kooperáció, mely ugyancsak a budapesti találkozón mutatkozott be. A két cég az Artaban projekten kezdett el együtt dolgozni, a tervek szerint az így fejlesztett robotkutya már 2023-ban csatlakozik a Goldbeck csapatához. Feladata az építkezések biztonságosságának ellenőrzése lesz, emellett többek között segíteni fog felmérni a területeket, és ezáltal egyszerűsíteni a folyamatokat. „Részt akarunk venni a fejlesztésében, mert nagy lehetőségeket látunk benne. Ezt a terméket teljesen személyre szabhatjuk. Vállalatunk mindig igyekezett új megoldásokat nyújtani, és nem a már létezőkhöz alkalmazkodni” – mondja Pavol Čarný.
EGY VÁLLALAT, AHOL AZ EMBEREK FEJLŐDHETNEK
A vállalat vezetése hatékonyan kommunikál az alkalmazottaival, meghallgatja az igényeiket, adott esetben lehetővé teszi számukra a munkahelyi előrelépést, vagy akár több különféle pozíció kipróbálását. Sokan, akik egykor asszisztensként kezdtek, ma menedzseri pozíciót töltenek be náluk, néhányan pedig beosztást váltottak. „Számos alkalmazottunk kihasználta a lehetőséget, és kipróbálta magát egy új területen, ahol aztán többen megtalálták a helyüket. Leginkább az új magyarországi telephelyünkön látjuk ezt, ahol elsősorban olyan nagy munka- és tanulási kedvvel bíró fiatalok dolgoznak, akik nem félnek megragadni a lehetőséget. A telephely dinamikusan fejlődik és éppen ennek köszönhetően megy előre” – mondja Pavol Čarný.
A Goldbeck vállalat már jövőre új telephelyet nyit Pozsonyban, ami egyben a Goldbeck CEE South központi irodája is lesz, és összefogja a szlovákiai, magyarországi, szlovéniai és horvátországi telephelyeket. „Az egyes regionális telephelyek fejlődésével szükség lett egy egységes struktúrára, ezt fogja megadni a Goldbeck CEE South csapata, új lehetőségeket nyitva a mostani, illetve és a jövőbeni kollégáink számára, hogy érvényesülhessenek nálunk” – fűzi hozzá Pavol Čarný.
A családi cégek a rendszerváltás óta számos válságon sikeresen túljutottak, köszönhetően annak, hogy többségük a hosszú távú tervezést, a kollégák és ügyfelek megtartását, valamint a folyamatos fejlesztéseket helyezi a középpontba. Ezt a generációkon átívelő gondolkodásmódot díjazta immár hetedik alkalommal a K&H, amikor átadta a K&H családi vállalatok kiválósági díjat azoknak a hazai cégeknek, akik a családi értékek megőrzése mellett kiemelkedő teljesítményt mutatnak hosszú távú stratégia, innováció, sikeres generációváltás és fenntarthatósági programok megvalósításában.
Rövid nyári pihenővel újra beindult az eseményszezon, egy hónap kihagyás után ismét veletek lőttük éterbe az új magazint. Az őszindító Kilövés így vagy úgy, de családi és generációs kérdéseket járt körbe mindhárom beszélgetésünkön.
Nekem van, neked nincs, vagy fordítva – a luxus sok definíciója közül ez az egyik. Az óraipar luxusdarabjainál eggyel bonyolultabb a képlet: hiába van sok pénzed, nem biztos, hogy birtokolhatod azt, amitől kiváltságosnak éreznéd magad.
Na, ilyen egy igazi exitlista, bólintottunk elégedetten, miután összeállt az idei shortlist: régóta jól menő startupok és rengeteg külföldi felvásárló. Az előző években leginkább magyarok csaptak le az eladósorba kerülő hazai cégekre, az elmúlt egy évben azonban jobban rátalált Magyarországra a külföldi tőke, az exitelők több mint fele nem magyar kézben folytatja tovább. A hazai tudás az Egyesült Államoktól Indiáig vonzó, de továbbra is felvásárlási lázban égnek tavalyi listánk legaktívabb felvásárlói, Mészáros Lőrinc és Jászai Gellért – nem egy üzlettel szerepelnek az idei összeállításban sem.
Állami nyugdíjra nem számítanak, kriptodevizákba alig fektetnének, szívesen vállalkoznának, és legalább nettó 1,1 milliós kezdő fizetést várnak el a külföldön tanuló magyar fiatalok. Azaz egészséges önbizalommal, ambíciókkal, elég józanul és kicsit idealistán készülnek arra, hogy jól éljenek.