Krémmániás

Retinol, retinal, retinoidok. Mint kémiaórára készülő kisdiák ismételgetem a hatóanyagokat és a bőrápolásguruk kedvenc kulcsszavait, miközben felelés előtti izgatottsággal – és az előző esti magolás fáradtságát leplező retinolnak, nem, retinalnak köszönhetően valamelyest tényleg teltebb arccal – csengetek fel a Skinsmart budai irodájába. A sampont, tusfürdőt és arclemosót még mindig kínosan egybecsomagoló, nem túl szofisztikált férfi-szépségápolási piacból kiindulva pedig tőlem aztán biztosan nem fogja elvárni, sőt talán még el sem hinné Rácz Judit, hogy ismerem a fogalmakat.

Judit két perccel utánam jön meg, karjában doboz tejjel és ásványvízzel, majd mosolygós bemutatkozás – egyszerre nagypolgári lakásban, showroomban, raktárban és irodában vagyunk. Egymásból nyíló, egy-egy funkcióra átalakított szobák során lépkedünk át, közben ismerteti szerepüket. „Itt tartottuk régen a személyes tanácsadást” – mondja egy lakberendezési magazinba illő helyiségről, amit régen talán nappalinak hívtak. Az egyik polcot a Skinsmart több tízezres nézettségű Youtube-videóinak háttereként ismerem fel.

A kellően rendezett lakás egy kisebb bolt benyomását kelti – ha a tubusok nem árulnák el, nem gondolnád, hogy a Krémmánia, a Skin­smart és a Geek & Gorgeous sikersztoriját, Judit milliárdos bizniszét takarja.